آپدیت iOS 16.3 منتشر شد + ویژگی های نسخه جدید سیستم عامل iOS

آپدیت iOS 16.3 منتشر شد + ویژگی های نسخه جدید سیستم عامل iOS

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

اپل سومین به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل iOS 16 را در اختیار کاربران قرار داد. آپدیت iOS 16.3 با بیش از یک ماه فاصله از انتشار به‌روزرسانی iOS 16.2، منتشر شده است. در نسخه قبلی شاهد ویژگی‌هایی مانند اپ Freeform و اپل موزیک Sing بودیم و حالا در جدیدترین نسخه iOS، قابلیت‌هایی مانند کلیدهای امنیتی اپل آیدی قرار گرفته‌اند.

مانند تمام نسخه‌های قبلی iOS، برای دانلود آپدیت iOS 16.3 هم باید به تنظیمات، General و سپس Software Update بروید. در اینجا نسخه جدید ظاهر می‌شود و مدت زمان دانلود و نصب آن با توجه به سرعت اینترنت و مدل گوشی‌تان، متفاوت خواهد بود. همچنین اپل به‌روزرسانی iOS 15.7.3 را برای آیفون‌های قدیمی‌تر منتشر کرده است.

قابلیت‌های آپدیت iOS 16.3 برای آیفون

در به‌روزرسانی جدید iOS با چندین قابلیت جدید روبه‌رو هستیم که یکی از آن‌ها، کلیدهای امنیتی نام دارد. کلیدهای امنیتی برای اپل آیدی، امکان استفاده از کلید امنیتی شخص ثالث برای اپل آیدی را فراهم می‌کند.

کلیدهای امنیتی به‌عنوان جایگزینی برای کدهای تأیید شناخته می‌شوند و به گفته اپل، کلیدهای امنیتی فیزیکی امنیتی بالاتری نسبت به روش استاندارد دارند. برای فعالسازی این ویژگی در iOS 16.3 یا iPadOS 16.3، باید به تنظیمات، اپل آیدی و Security Keys بروید و دستورالعمل‌های آن را دنبال کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید iOS 16.3، تصویر پس‌زمینه Unity است که برای گرامیداشت ماه تاریخچه سیاه‌پوستان منتشر شده است. ویژگی دیگر، پشتیبانی از نسل دوم هوم‌پاد است؛ اسپیکر هوشمندی که هفته گذشته رسماً معرفی شد.

تماس اضطراری آپدیت iOS 16.3

در آپدیت iOS 16.3 همچنین شاهد تغییراتی در درخواست کمک اضطراری یا SOS هستیم تا از تماس‌های سهوی جلوگیری شود. با این تغییرات، باید دکمه کنار یا پاور را همزمان با دکمه افزایش یا کاهش صدا فشار داد و در ادامه آن‌ها را به ترتیب رها کرد تا تماس اضطراری برقرار شود.

درنهایت با رفع چندین باگ و آسیب‌پذیری روبه‌رو هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، برطرف‌شدن خطوط افقی روی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس محسوب می‌شود. از دیگر باگ‌هایی که آپدیت iOS 16.3 رفع می‌کند، می‌توان به مواردی مانند مشکلات اپل Freeform و مشکی‌شدن تصویر پس‌زمینه در لاک اسکرین اشاره کرد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 6 =