پهپاد

ارتش آمریکا در شرایط جنگی خون و تجهیزات پزشکی را با پهپاد ارسال می‌کند

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

ارتش ایالات متحده، پهپاد عمودپرواز FVR-90 را با هدف ارسال خون و تجهیزات پزشکی برای موقعیت‌های اضطراری در کالیفرنیا آزمایش کرد.

در این پروژه که «کریمسون» نام دارد، از پهپاد برای عملیات امداد و نجات پزشکی استفاده می‌شود. پهپاد عمود پرواز FVR-90 پروژه کریمسون ارتش آمریکا که نیازی به باند ندارد، می‌تواند تا ۱۸ ساعت روی خشکی و دریا پرواز کرده و باری حدود ۱۰ کیلوگرم را به‌راحتی جا‌به‌جا کند.

رباتیک پزشکی به‌عنوان راهکاری برای انتقال تجهیزات پزشکی

انتقال خون و تجهیزات پزشکی یکی از موضوعاتی است که معمولاً در شرایط جنگی و اضطراری اهمیت پیدا می‌کند. ارتش ایالات متحده برای آنکه بتواند چنین تجهیزاتی را به سربازان در شرایط جنگی برساند، استفاده از پهپاد را مورد توجه قرار داده است. «ناتان فیشر» که در بخش رباتیک پزشکی ارتش آمریکا کار می‌کند، می‌گوید:

«این پهپاد می‌تواند در بخش مراقبت‌های پزشکی سربازان جنگی گزینه مناسبی باشد.»

در آزمایش انجام شده، این پهپاد توانست تجهیزات پزشکی را در سناریوی تعریف شده میدان جنگی به سربازان برساند. در طی این آزمایش، هواپیماهای بدون سرنشین توانستند خون شبیه‌سازی شده و سایر تجهیزات ضروری پزشکی را به عنوان بخشی از پروژه کریسمون به سربازان برساند. این فناوری در شرایطی به کار گرفته می‌شود که فرستادن افراد از طریق زمینی می‌تواند خطرناک باشد.

باتوجه به اینکه هواپیمای بدون سرنشین مورد استفاده ارتش آمریکا، عمود پرواز است، نیازی به باند ندارد و در عملیات امداد و نجات می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این ویژگی به سربازان این امکان را می‌دهد که بلافاصله پس از آسیب دیدگی در مراحل اولیه بتوانند امداد‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند. پروژه کریمسون می‌تواند جان بسیاری از سربازان را در میدان‌های جنگی از مرگ نجات دهد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =