استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل ازیگ پزشک

تخت بیمارستانی علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در منزل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قرار است بقیه دوره درمان بیمار شما در منزل گذرانده شود، حتماً جهت راحتی و ایمن او، تخت بیمارستانی برای منزل تهیه کنید. تخت‌های بیمارستانی نه‌ تنها از نظر ظاهر با تخت‌های معمولی متفاوت هستند، بلکه دارای ویژگی‌های بارزی هستند که شرایط استراحت و نگهداری از بیمار در منزل را راحت می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی‌ها و مزایای تخت‌های بیمارستانی بیشتر آشنا کنیم.

بهترین نوع تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی انواع مختلفی دارد که به سه دسته تک شکن، دو‌شکن و سه شکن تقسیم می‌شود؛ البته در بخش بعدی بیشتر در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم. از بهترین نوع تخت مریض، می‌توان به تخت سه شکن بیمارستانی اشاره کرد. این تخت در دو مدل مکانیکی و برقی به بازار عرضه می‌گردد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • تخت سه شکن مکانیکی

این تخت همان‌طور که از اسمش مشخص است به صورت مکانیکی کار می‌کند. برای تنظیم ارتفاع تخت با کمک یک اهرم دستی، می‌توان ارتفاع تخت را تنظیم کرد تا بیمار راحت‌تر از تخت بالا و پایین بیاید.

  • تخت سه شکن برقی

تخت برقی یکی از بهترین تخت‌های بیمارستانی برای بیمار محسوب می‌شود. این تخت به‌صورت اتوماتیک و توسط ریموت کنترل قابل تنظیم است. این تخت نگهداری از بیمار را برای همراهان آسان‌تر می‌کند.

انتخاب تعداد شکن تخت بیمارستانی

در زمان خرید تخت‌های بیمارستانی حتماً به تعداد شکن‌ها توجه کنید. شما باید با توجه ‌به شرایط بیمار، تعداد شکن را در نظر گرفته تا بتوانید بهترین تخت را برای نگهداری و راحتی او و همراهان خریداری کنید.

این تخت برای بیمارهایی مناسب است که دوره درمان کوتاه و توانایی حرکت دارند.

این تخت‌ها قابلیت تغییر حالت در ناحیه سر و پا را دارند. تخت دو‌شکن برای بیمارهایی مناسب است که توانایی حرکت ندارند. استفاده از این تخت نه ‌تنها موجب آسایش بیمار می‌شود، بلکه از ورم پاها جلوگیری می‌کند.

این نوع تخت امکان تغییر حالت در ناحیه سر، پا، کمر و زانو را دارد. تخت سه شکن برای بیمارهایی که باید مدت‌ زمان بیشتری بستری باشند یا عمل‌های جراحی سنگین انجام داده‌اند، بسیار مناسب است.

مزایای تخت برقی نسبت به تخت معمولی

اگر می‌خواهید برای کاهش هزینه‌های بیمارستان یا راحتی بیمار او را به منزل ببرید، حتماً قبل از اینکه این تصمیم را بگیرید باید تجهیزات لازم را برای بیمار خود تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین لوازمی که باید به فکر آن باشید، تخت بیمارستانی است. همان‌طور که قبلاً هم ذکر کریدم، تخت برقی به‌ دلیل تکنولوژی به‌ کار رفته برای بیمار مناسب‌تر است. از امکانات ویژه این تخت می‌توان به تنظیم ارتفاع، شکن‌های تنظیم شونده، ریل و حفاظ جانبی اشاره کرد. استفاده از این تخت، نگهداری از بیمار را برای همراهان راحت‌تر می‌کند. استفاده از این نوع تخت بیمارستانی بسیار راحت است و با یک ریموت کنترل می‌توان حالت‌های مختلفی را اعمال کرد. تخت‌های برقی با اینکه قیمت گران‌تری نسبت به تخت‌های معمولی دارند، به ‌دلیل امکانات ویژه یکی از گزینه‌های عالی برای نگهداری بیمار در منزل محسوب می‌شود.

مزایای استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

  • یکی از ویژگی‌های خوب تخت‌های بیمارستانی این است که ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تخت معمولی دارد و به همین دلیل بیمار احساس امنیت بیشتری می‌کند.
  • یکی از مزیت‌های خوب تخت‌های بیمارستانی این است که با هندل دستی یا ریموت به‌راحتی در حالت‌های مختلفی تنظیم می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که همراهان و پرستار بیمار بتوانند به ‌راحتی بیمار را جابه‌جا کند.
  • ریل‌های جانبی یکی دیگر از ویژگی‌های تخت بیمارستانی است. ریل‌ها از افتادن ناگهانی بیمار جلوگیری می‌کند و ایمنی بیشتری نسبت به تخت‌های معمولی دارد.
  • چرخ‌های تعبیه شده در تخت‌های بیمارستانی جابه‌جایی بیمار را از اتاقی به اتاق دیگر راحت‌تر می‌کند. هم‌چنین این چرخ‌ها دارای ترمز هستند که برای جلوگیری از تکان‌های اضافه، می‌توانید آن‌ها را قفل کنید.
  • یکی از ویژگی‌های تخت‌های بیمارستانی این است که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. اگر بیمار شما از ویلچر یا واکر استفاده می‌کند، با تنظیم ارتفاع تخت می‌توانید راحت‌تر او را سوار ویلچر کنید.
  • یکی از ویژگی‌های برتر تخت‌های بیمارستانی نسبت به تخت‌های قدیمی این است که علاوه بر قابلیت شستشو، امکان شستشوی بیمار روی تخت نیز وجود دارد. شما می‌توانید بیمار خود را به ‌راحتی بدون اینکه او را به حمام ببرید، روی تخت بشویید.

نکات مهم در زمان خرید تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای امکانات ویژه‌ای هستند. اگر قصد خرید تخت بیمارستانی برای منزل را دارید، باید قبل از آن لیستی از امکانات موردنیاز را تهیه کرده تا بتوانید بهترین نمونه را با توجه ‌به شرایط بیمارتان خریداری کنید. از نکات مهم در زمان خرید تخت‌های بیمارستانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از نکات مهم در زمان خرید، ارتفاع تخت است. پیشنهاد می‌کنیم تختی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. اگر بیمار شما از واکر یا ویلچر استفاده می‌کند، این قابلیت بسیار کارایی دارد. توجه داشته باشید تخت‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع، می‌توانند ارتفاع را از ۴۰ تا ۸۰ سانتی‌متر تغییر دهند. اما ارتفاع تخت‌های بیمارستانی معمولی، هشتاد سانت است. همچنین اگر بیمار شما لازم است در طول روز چندین بار از تخت پایین بیاید، داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع بسیار مهم است.
  • حتماً در زمان خرید تخت بیمار، شرایط او را در نظر بگیرید. اگر بیمار شما هوشیاری بالایی ندارد و ممکن است در اثر جابه‌جایی از تخت روی زمین سقوط کند، علاوه بر ریل جانبی، تهیه تخت با ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ سانت انتخاب بهتری است. اگر بیمار شما نیاز دارد که در طول روز در زاویه‌های مختلفی قرار بگیرد، تهیه تخت با تعداد شکن مناسب را پیشنهاد می‌کنیم.
  • در زمان خرید تخت بیمارستانی حتماً به کیفیت مواد به‌ کار رفته نیز توجه کنید. مطمئناً قصد شما از خرید تخت‌های بیمارستانی، امنیت و آرامش بیمار است. خرید تخت‌های بی‌کیفیت نه تنها برای نگهداری از بیمار‌ مناسب نیست، بلکه ممکن است به او آسیب‌های جدی وارد کند. به ‌هیچ‌ عنوان به دنبال تخت بیمارستانی ارزان‌ قیمت نباشید. هرچقدر مواد به‌ کار رفته در تولید تخت بیمار بی‌کیفیت‌تر باشد، قیمت پایین‌تری دارد. پس با خرید تخت‌های باکیفیت و درجه یک، امنیت و آسایش بیمار خود را تضمین کنید.

آیا استفاده از تخت بیمارستانی تأثیری در کاهش هزینه‌های بیمار دارد؟

بیمارها با شرایط مختلف در بیمارستان بستری می‌شوند. مطمئناً کاهش زمان بستری شدن بیمارها به افزایش ظرفیت پذیرش بیمارستان کمک می‌کند، هم‌چنین موجب کاهش هزینه‌های بیمار می‌شود. اگر قصد دارید بیمار خود را به منزل ببرید، حتماً باید شرایط و وسایل مورد نیاز برای نگهداری از او را تهیه کنید. با اینکه قیمت تخت‌های بیمارستانی نسبت به تخت‌های معمولی گران‌تر است، ولی نسبت به هزینه‌های بالای بیمارستان، مبلغ مقرون ‌به ‌صرفه است. حتماً در زمان خرید به استاندارد بودن تخت مریض توجه کنید تا بیمار شما در شرایط ایمن در منزل نگهداری شود.

تخت‌های بیمارستانی انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه‌ به شرایط بیمار، بهترین تخت را تهیه کنید‌. از آنجا که نمونه‌های با کیفیت پایین تر که در کارگاه های غیر مجاز تولید می شوند هم در بازار وجود دارد، جهت خرید تخت بیمار حتماً به فروشگاه‌ها و مراکز فروش معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت و استاندارد بودن تخت خیال‌تان راحت باشد. صنایع پزشکی صحرایی به‌عنوان یکی از معتبرترین مراکز تولید و فروش انواع تخت‌های بیمارستانی استاندارد و باکیفیت فعالیت می‌کند.

جهت خرید باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین تخت‌های بیمارستانی به آدرس اینترنتی https://www.sahraeimed.com مراجعه کنید. برای جلب رضایت مشتریان عزیز تمام محصولات این مجموعه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. جهت مشاوره برای خرید بهترین تخت بیمارستانی با توجه ‌به شرایط بیمار و استعلام قیمت می‌توانید با این مجموعه مشورت کنید.

<سایت یک پزشک / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 15 =