انویدیا به‌روزرسانی بزرگی را برای اکوسیستم Omniverse منتشر کرد

انویدیا به‌روزرسانی بزرگی را برای اکوسیستم Omniverse منتشر کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

انویدیا امشب در کنار رونمایی از کارت گرافیک قدرتمند RTX 4070 Ti و پردازشگرهای گرافیکی RTX 40 لپ‌تاپ، از به‌روزرسانی‌های پلتفرم Omniverse هم پرده برداشت. این سرویس حالا با بهبود عملکرد در زمینه استفاده آنی از رهگیری پرتو و رهگیری مسیر با RTX، ابزارهای جدید برای همکاری تیم‌ها و قابلیت‌های تازه برای ساخت‌های دنیاهای سه‌بعدی بیشتر از قبل برای متاورس و فضاهای مجازی آماده می‌شود.

انویدیا می‌گوید هنرمندان، مهندسان و توسعه‌دهندگان حالا با به‌روزرسانی جدید Omniverse می‌توانند به‌صورت مشترک روی یک پروژه سه‌بعدی کار کنند. این به‌روزرسانی پشتیبانی از قابلیت‌های معماری Ada Lovelace از جمله نسل سوم فناوری RTX و DLSS 3 را هم به‌همراه می‌آورد.

این شرکت در حال توسعه اکوسیستم Omniverse است و قابلیت‌ها و ابزارهای بیشتری را در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد تا به‌صورت همزمان و با شبیه‌سازی‌های دقیق بتوانند با یکدیگر همکاری کنند. از جمله این ابزارها که حالا به‌روزرسانی شده‌اند می‌توان به کانکتورهای جدید برای ایجاد جریان‌های کاری بین اپلیکیشن‌های مختلف سه‌بعدی اشاره کرد.

قابلیت‌های جدید اکوسیستم انویدیا Omniverse

سرویس DeepSearch حالا به‌صورت عمومی در دسترس تیم‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند با زبان طبیعی و از طریق تصاویر مرجع دوبعدی در پایگاه‌های داده بزرگ سه‌بعدی جستجو کنند. Omniverse Farm رابط کاربری جدیدی است که افزون بر ارتقای کاربردپذیری و عملکرد، از Kubernetes پشتیبانی می‌کند.

شرکت مرسدس-بنز در مراسم امشب انویدیا اعلام کرد که نسل بعدی کارخانه‌ها و خطوط تولید خود را با Omniverse طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند. این شرکت با کمک هوش مصنوعی و فناوری‌های متاورس قادر است تا چرخه‌های بازخورد ایجاد کند تا بتواند حجم زباله‌ها و مصرف انرژی را کاهش داده و کیفیت را بالا ببرد.

مرسدس-بنز همچنین می‌خواهد تولید یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای برقی را در کارخانه‌ای که در شهر راشتات آلمان دارد، آغاز کند. کارشناسان انویدیا در این مسیر به این شرکت کمک خواهند کرد تا با برنامه‌ریزی دیجیتالی مانع از توقف تولید سایر محصولات این کارخانه شوند.

افزون بر این، خودروسازان با کمک پلتفرم انویدیا DRIVE می‌توانند قابلیت‌های هوشمند داخل خودرو را طراحی و پیاده‌سازی کنند. آن دسته از تولیدکنندگان خودرو که از پلتفرم DRIVE استفاده نمی‌کنند هم می‌توانند از راهکارهای دیتاسنترهای انویدیا بهره‌مند شوند. برای مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند مدل‌های هوش مصنوعی خود را روی سرورهای NVIDIA DGX آموزش بدهند و آزمایش کنند.

به‌علاوه، همان فناوری دیتاسنترها که سرعت توسعه هوش مصنوعی را بالا می‌برد، مشغول متحول‌سازی چرخه محصول در دنیای اتومبیل‌هاست. خودروسازان با کمک پلتفرم DRIVE Sim که روی Omniverse قرار دارد، می‌توانند طراحی داخلی محصولات خود را به‌طور کامل در دنیای مجازی انجام دهند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =