ایستگاه فضایی چین ویدیویی خیره‌کننده از زمین منتشر کرد + ویدیو

ایستگاه فضایی چین ویدیویی خیره‌کننده از زمین منتشر کرد + ویدیو

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

سیاره زمین که در گذشته هم بارها در تصاویر مختلف فضایی خودنمایی کرده است، این بار در چند نمای سحرانگیز از دید «تیانگونگ»، ایستگاه فضایی چین دیده می‌شود. این کشور آسیایی به‌تازگی ساخت ایستگاه فضایی جدید خود را تکمیل کرده است.

ویدیویی که از دید ایستگاه فضایی چین منتشر شده است، کره زمین را با رنگ آبی چشم‌نوازی نشان می‌دهد که سرشار از زندگی است. در بخش‌هایی از این ویدیو عمدتاً ایستگاه فضایی تیانگونگ را می‌بینید که با سرعتی ملایم در مداری نزدیک به زمین حرکت می‌کند. اما صحنه‌هایی از این ویدیو صرفاً زمین را به تصویر می‌کشد که مانند یک گوی مرمری در پهنه کیهان معلق مانده است.

چین اخیراً فرایند احداث ایستگاه فضایی خود را تمام کرده است. تیانگونگ حالا یک بخش مرکزی به‌نام «تیان‌هه» و دو ماژول آزمایشگاهی به‌نام‌های «ونتیان» و «منگتیان» دارد. انتظار می‌رود که در آینده شاهد توسعه هرچه بیشتر این ایستگاه باشیم.

ایستگاه چین به فراتر از زمین هم نگاه می‌کند

اگرچه این ویدیو تمرکز خود را روی تیانگونگ و کره زمین گذاشته است، اما نباید فراموش کنیم که چینی‌ها به ماه هم چشم دوخته‌اند. چند هفته پیش «وانگ شیانگ»، فرمانده سیستم‌های ایستگاه فضایی آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) درباره این برنامه خبر داد. در همین مسیر، احتمالاً از تیانگونگ برای انجام آزمایش‌های لازم برای سفر به ماه استفاده خواهد شد.

با ورود فضانوردان مأموریت «شنژو ۱۵» و خروج فضانوردان مأموریت «شنژو ۱۴» از تیانگونگ، این ایستگاه فضایی رسماً فاز عملیات‌های علمی خود را آغاز کرد. چین انتظار دارد که حداقل یک دهه از ایستگاه فضایی خود استفاده کند و دائماً در این ایستگاه فضانورد داشته باشد.

با افزایش رقابت کشورهای قدرتمند در فضا، چین هم در پی انجام مأموریت‌های مختلف در زمینه ماه، مریخ و حتی آزمایش روی سیارک‌هاست. این برنامه‌ها و به‌خصوص تلاش برای ساخت پایگاه روی ماه می‌تواند پاسخی به برنامه آرتمیس ناسا باشد که پیش‌تر بخش اول آن انجام شد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =