ایلان ماسک در توسعه باتری خودروهای برقی شکست می‌خورد

«رابین زنگ»، موسس بزرگ‌ترین شرکت سازنده باتری خودروهای برقی در جهان، می‌گوید که تلاش‌های «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در فناوری باتری سلولی استوانه‌ای ۴۶۸۰ این شرکت «شکست خواهد خورد و هرگز موفق نخواهد شد.»

رئیس شرکت چینی Contemporary Amperex Technology (CATL) درباره سفر ایلان ماسک به چین در ماه آوریل به رویترز می‌گوید:

«ما یک بحث بسیار بزرگ داشتیم و من به او [این موضوع را] نشان دادم. او ساکت بود. ماسک بلد نیست باتری بسازد.»

باتری‌های ۴۶۸۰ تسلا که در برخی از خودروهای آن مانند سایبرتراک (Cybertruck) استفاده می‌شود، قرار است «پنج برابر» ظرفیت بیشتری برای انرژی داشته باشند و این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون از آن‌ها را تولید کرده است.

اینفورمیشن نیز اخیراً در گزارشی گفته بود که ماسک به تیمی که روی باتری‌ها کار می‌کنند، تا پایان سال مهلت داده تا به مشکلات آن رسیدگی کنند.

از سویی دیگر، باتری‌های CATL در طیف گسترده‌ای از خودروها، از تسلا در چین گرفته تا خودروهای برقی فورد در آمریکای شمالی مانند «ماستنگ مک-ئی» و «اف-۱۵۰ لایتنینگ» استفاده می‌شود. شرکت چینی در ساخت باتری‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) تخصص دارد که معمولاً به اندازه واحدهای سلولی استوانه‌ای که در خودروهای تسلا استفاده می‌شوند، برد ندارند.

بزرگ‌ترین مشکل ایلان ماسک از نظر موسس شرکت چینی

او همچنین گفته که مشکل ماسک، ارائه جدول‌های زمانی «بیش از حد امیدوارکننده» است که ثروتمندترین فرد جهان حتی برای فناوری کاملاً خودران تسلا چنین کاری را انجام داده بود. او می‌گوید زمانی که دلیل این موضوع را از ماسک سوال کرده، ایلان در پاسخ گفته که «می‌خواهد مردم را تحریک کند!»

در حالی که زنگ چندان تحت تاثیر تلاش‌های ماسک در زمینه ساخت باتری قرار نگرفته است، اما اعتقاد دارد که عملکرد مدیرعامل تسلا در زمینه تراشه‌ها، نرم‌افزار، سخت‌افزار و «چیزهای مکانیکی» بسیار خوب است.

<دیجیاتو / منبع

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *