ایلان ماسک مدیرعامل توییتر را به مناظره درباره بات‌ها دعوت کرد

ایلان ماسک مدیرعامل توییتر را به مناظره درباره بات‌ها دعوت کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

تنها چند روز پس از آنکه ایلان ماسک، توییتر را به دلیل مخفی کردن تعداد بات‌های پلتفرم خود به کلاهبرداری متهم کرده بود، اکنون او مدیر عامل توییتر، یعنی «پاراگ آگراوال» را به مناظره‌ای در مورد میزان بات‌های شبکه اجتماعی توییتر دعوت کرده است. وی همچنین درباره شرایطی که طی آن می‌تواند معامله بین توییتر و او ادامه پیدا کند نیز توضیح داد.

ماسک در توییت جدید خود نوشت:

«من از این طریق، پاراگ آگراوال را به یک بحث عمومی در مورد تعداد بات‌های توییتر دعوت می‌کنم. بگذارید او به مردم ثابت کند که توییتر کمتر از ۵ درصد کاربر فیک یا اسپم دارد!»

او به سرعت توییت خود را در پروفایلش پین کرد و حتی در نظرسنجی جدیدی از فالوورهایش سوال کرد که آیا استدلال توییتر مبنی بر اینکه کمتر از پنج درصد کاربران فعال روزانه آن، «جعلی/اسپم» هستند را باور دارند یا خیر. در حال حاضر بیش از ۶۵۰ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و ۶۵.۸ درصد به گزینه «خیر» رای داده‌اند.

شرط ایلان ماسک برای ادامه دادن روند خرید توییتر

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس همچنین در پاسخ به رشته توییت یکی از کاربران در حمایت از پرونده حقوقی او علیه توییتر، نوشت:

«خلاصه وضعیت بسیار خوبی از مشکل!

اگر توییتر به سادگی روش خود برای نمونه‌برداری از ۱۰۰ حساب و نحوه تایید واقعی بودن آن‌ها ارائه کند، معامله باید طبق شرایط اولیه پیش برود.

با این حال، اگر معلوم شود که پرونده‌های SEC آن‌ها از نظر محتوایی نادرست است، نباید این کار انجام داد.»

نظرسنجی ماسک روز یکشنبه به پایان می‌رسد و نتایج آن تقریبا به طور اجتناب ناپذیری به نفع ماسک خواهد بود. همچنین بعید به نظر می‌رسد که آگراوال یا رئیس توییتر، «برت تیلور» نسبت به جدیدترین نمایش ایلان ماسک واکنشی نشان دهند، زیرا دادگاه واقعی آن‌ها قرار است ظرف چند ماه آینده و از تاریخ ۲۵ مهر ماه برگزار شود.

در همین رابطه، تیم حقوقی ایلان ماسک گفته بود که با استفاده از ابزار Botometer تشخیص داده که تعداد حساب‌های غیر معتبر این شبکه اجتماعی را ۱۰ درصد از کاربران فعال روزانه آن تشکیل می‌دهند. توییتر نیز در پاسخ گفته بود که ماسک بررسی‌های خود را توسط ابزاری انجام داده که زمانی حساب خود او را یک بات تشخیص داده بود!

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =