باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14

باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

آیفون ۱۴ از زمان معرفی تا به امروز با امکانات جالب سروصدای بسیاری به پا کرده است. اما باگ‌های جدیدی نیز در این گوشی کشف شده و جدیدترین مورد، باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

آیفون ۱۴ دارای یک ویژگی تشخیص تصادف است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اما این قابلیت به عنوان یک باگ نیز شناسایی شده است. این باگ برای چند پارک‌ تفریحی دردسرساز شده است. به نحوی که موقع سوار شدن بر روی ترن هوایی به دلیل سرعت بالا و جابجا شدن ناگهانی ترن هوایی خودش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید آیفون ۱۴ بیست درصد بیش از آیفون ۱۳ است

باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴

سری آیفون ۱۴، اپل واچ اولترا، سری ۸ و SE2 اپل از یک قابلیت ویژه به نام تشخیص تصادف برخوردار هستند. این قابلیت با وجود اینکه قابلیتی کاربردی محسوب می‌شود در عین حال می‌تواند یک باگ جدی نیز باشد. با فعال بودن این قابلیت در دستگاه‌های ذکر شده بالا، هنگام استفاده از ترن هوایی تماسی با شماره ۹۱۱ گرفته می‌شود.

گزارشی جدیدی توسط Joanna Stern از WSJ و Coaster101 منتشر شده است که می‌گوید در چند هفته اخیر در پارک‌های تفریحی Kings Island و Dollywood متوجه مسئله‌ای شده‌اند که توسط کاربران گوشی‌های آیفون ۱۴ به وجود آمده است.

باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14

در پارک تفریحی Kings Island تاکنون ۶ بار اشتباها تشخیص تصادف در گوشی‌های آیفون ۱۴ سوار بر ترن هوایی فعال شده است که این موضوع در پارک تفریحی Dollywood به وفور دیده شده است. همین مسئله سبب شده تا این پارک در حال نصب تابلوهایی‌ست که به مردم می‌گوید قبل از اینکه سوار بر ترن هوایی شوند قابلیت تشخیص تصادف گوشی و یا ساعت هوشمند خود را غیرفعال کنند.

نکته‌ای جالب وجود دارد که برخی از تست‌های غیر رسمی در استفاده از ویژگی تشخیص تصادف اپل نیز به مشکل برخورده‌اند. البته شرایط در ترن هوایی بسیار پیچیده‌تر است به گونه‌ای که ترن هوایی دارای یک ویژگی مهم در فریب دادن قابلیت تشخیص تصادف است که اندازه‌گیری نیروی G، تغییرات فشار، تغییرات Gps/Speed، و صداهای بلند را در نظر می‌گیرد.

باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ باعث شد که یکی از سخنگویان اپل به Joanna پاسخ دهد که قابلیت تشخیص تصادف در تشخیص شدت تصادف و خرابی‌های زیاد بسیار دقیق است و اپل این قابلیت را برای کمک گرفتن از کاربران و به حداقل رساندن میزان اشتباه آن بهینه کرده است.

سخنگوی اپل در پاسخ به فریب خوردن این ویژگی بوسیله ترن هوایی گفت: «این ویژگی باغث آرامش‌خاطر کاربر می‌شود و در نتیجه برآنیم که استفاده از این قابلیت را به مرور بهبود ببخشیم».

باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14

چگونه حالت تشخیص تصادف را غیرفعال کنیم؟

برای غیرفعال کردن این قابلیت پارک تفریحی Dollywood از روش نصب تابلو استفاده کرد که این موضوع به احتمال زیاد توسط مردم رعایت نمی‌شود و حتی بسیاری این تابلوها را نمی‌بینند. اما با خاموش کردن این قابلیت می‌توان از این اشتباهات جلوگیری کرد:

«بهترین مرحله برای جلوگیری از این اشتباهات، گذاشتن گوشی بر روی حالت هواپیماست.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره باگ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =