به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو
دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور محصول مونتاژی جدیدی است که با بهمن موتور به نمایشگاه خودرو تهران آمد و قرار است ظرف ماه های آینده راهی خیابان ها شود. طی یکسال گذشته، دیگنیتی به سبب ظاهر جوان پسند و مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسب، محبوبیت بسیاری را در بازار ایران به دست آورده است. از این رو تصمیم گرفتیم تا در قالب یک بررسی ویدیویی به اولین تجربه رانندگی با محصول جدید بهمن موتور بپردازیم. قیمت این خودرو نیز به تازگی یک میلیارد و یکصد و بیست میلیون تومان اعلام شده است اما در اولین عرضه این خودرو در بورس کالا، شاهد شکسته شدن سقف قیمتی خودروهای چینی توسط دیگنیتی پرستیژ هستیم. درواقع این خودرو در بورس کالا در دو رنگ مختلف با قیمت های ۱.۹ میلیارد و ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان (مشکی با تریم قرمز) به فروش رسیده است. این درحالیست که قیمت پایه دیگنیتی پرسیتژ برای عرضه در بورس کالا برابر با ۹۹۶.۵ میلیون تومان بوده است که حکایت از رقابت ۱۱۵.۸۲ درصدی و بیش از دوبرابر شدن قیمت حکایت دارد.
https://www.youtube.com/watch?v=7H7MDQhA1dY
با اینکه مدت زیادی از معرفی دیگنیتی پرایم نگذشته، ولی حالا نسخه پرستیژ قرار است نقش مدل ارتقا یافته را برای دیگنیتی بازی کند.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور در واقع نسخه فیس لیفت پرایم است که سپرهای عقب و جلو و همینطور جلوپنجره آن تغییر یافته است. امکانات درون کابین نیز بهبود پیدا کردهاند که از جمله آنها میتوان به کاربرد سیستم صوتی Pioneer اشاره کرد.
ولی مهمترین تفاوت پرستیژ نسبت به پرایم، مشخصات فنی موتور است. پرایم از موتور توربوی ۱.۵ لیتری استفاده میکند، حال آنکه قدرت پرستیژ از طریق یک موتور توربوشارژ ۲ لیتری تأمین میشود. این موتور، به سیستم پاشش مستقیم سوخت مجهز بوده و حداکثر قدرت آن به ۲۳۰ اسب بخار (با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر) میرسد که از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخها وارد میشود.

سایر مشخصات و همینطور قیمت دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور هنوز به طور قطعی اعلام نشده است. ولی میتوان انتظار داشت مدل جدید با قیمت بیشتری نسبت به نسخه پرایم در دسترس خریداران قرار گیرد.
جدول زیر، تفاوت پرستیژ و پرایم را از لحاظ مشخصات فنی موتور نشان میدهد.
مشخصات/ مدل خودرو | دیگنیتی پرستیژ | دیگنیتی پرایم |
موتور | ۲.۰ لیتری توربو | ۱.۵ لیتری توربو |
قدرت موتور | ۲۳۱ اسب بخار | ۱۴۸ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر | ۲۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | شش سرعته اتوماتیک | اتوماتیک CVT |
مصرف ترکیبی | اعلام نشده | ۷.۳ لیتر |
تجربه رانندگی با دیگنیتی پرستیژ
دیگنیتی پرستیژ است با موتور ۲.۰ لیتری و ۲۳۰ اسب بخاری، رکورد نیسان ماکسیمای فقید با ۲۲۷ اسب بخار قدرت را شکسته است و قوی ترین خودرو مونتاژی تاریخ ایران محسوب می شود، از این رو شاید انتظار این خودرو در زمینه مشخصات فنی و دینامیک رانندگی بسیار بالا باشد.
هندلینگ قابل قبول به لطف مشخصات خوب شاسی و سیستم فنربندی، فرمان نسبتا سبک وزن به سبک سایرخودروهای چینی مونتاژی کشور، ترمزهای قابل قبول (نیاز به ۴۶ متر مسافت برای توقف از سرعت صد کیلومتر بر ساعت) و شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه ای (با بنزین معمولی) از جمله ویژگی هایی است که دیگنیتی پرستیژ را در زمره کراس اوورهای چابک در بازار داخلی قرار میدهد.
البته که به لطف استفاده از موتور تزریق مستقیم و توربو، نیاز به بنزین سوپر و روغن با کیفیت وجود دارد و در شرایط دسترسی به بنزین استاندارد، احتمالا ثبت رقم هایی در حدود ۱۰.۵ ثانیه نیز با دیگنیتی پرستیژ دور از تصور نخواهد بود.




<دیجیاتو / منبع
دیدگاهتان را بنویسید