بهترین تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو 14 پرو ؛ مثل حرفه‌ای‌ها عکس بگیرید!

بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرو ۱۴ پرو ؛ مثل حرفه‌ای‌ها عکس بگیرید!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

آیا می‌دانستید با گوشی آیفون خود می‌توانید عکس‌های بسیار باکیفیتی بگیرید؟ با ما باشید تا بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرو ۱۴ پرو برای تجربه هرچه بهتر عکاسی را یاد بگیرید.

بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو به‌منظور ثبت عکس‌هایی حرفه‌ای در این مطلب معرفی شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. با پیشرفت تکنولوژی و به‌خصوص تکنولوژی‌های پیشرفته در گوشی‌های موبایل به‌منظور افزایش بهره‌وری و کیفیت عکاسی، تجربه عکاسی حرفه‌ای بسیار راحت‌تر شده است.

دوربین گوشی‌های اپل و تجربه عکاسی با آن‌ها همواره و هر سال از بهترین‌ها در رسته گوشی‌های موبایل بوده و بر همین مبنا ما در این مطلب، به معرفی بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرو و بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۴ پرو به عنوان دو پرچمدار آخر اپل می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: کپی چینی آیفون ۱۴ پرو با قیمت ۵ میلیون تومانی عرضه شد!

بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرو ۱۴ پرو

دوربین‌ های پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند، امروزه در زمینه کیفیت عکس و فیلم به پیشرفت فوق‌العاده‌ای دست یافته‌اند. این ارتقا در حدی بوده که برخی از فیلم‌ها و موزیک‌ویدیوهای معروف با استفاده از دوربین آیفون ضبط شده‌اند.

بااین‌حال، اگر برنامه دوربین خود را باز کرده و فورا اقدام به فیلم‌برداری کنید، به احتمال زیاد خروجی نهایی در سطح یک اثر حرفه‌ای و سینمایی نخواهد بود. بدین منظور تنظیمات ساده‌ای وجود دارند که کاربران گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو می‌توانند با فعال کردن آن، عملکرد دوربین خود را بهبود ببخشند.

گوشی‌های آیفون به‌طور پیش‌فرض با فرمت‌های HEVC و H.264 فیلم‌برداری می‌کنند. در این میان، فایل‌های HEVC کوچک‌تر و فشرده‌تر بوده و توسط برنامه‌ها و پلتفرم‌های بیش‌تری پشتیبانی می‌شوند. علاوه بر آن، فرمت سومی نیز در منوی تنظیمات دوربین آیفون شما به‌نام “Apple ProRes” وجود دارد که رنگ‌های پویاتر و فشرده‌سازی کم‌تری را برای خروجی شفاف‌تر و حرفه‌ای تر ارائه می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که ویدیوهای Apple ProRes می‌توانند تا ۳۰ برابر بزرگ‌تر از فایل‌های HEVC باشند، بنابراین بخش زیادی از فضای ذخیره‌سازی گوشی و آیکلود را اشغال می‌کنند.

هم‌چنین محدودیت‌هایی در دستگاه‌ها و تنظیمات دوربینی که استفاده می‌کنید، وجود دارند که در ادامه به مرور آنها می‌‌پردازیم. بااین‌حال، اندازه فایل بزرگ‌تر برای افرادی که به‌دنبال رسیدن به حداکثر کیفیت ویدیو در آیفون هستند، معامله‌ای منصفانه است. به‌علاوه، ویرایشگرهای ویدیویی، گزینه‌های انعطاف‌پذیرتری برای ادیت را در هنگام استفاده از فرمت ProRes ارائه می‌دهند.

برای عکاسی با Apple ProRes، باید از آیفون ۱۳ پرو یا مدل‌های بالاتر استفاده کنید و دستگاه شما نسخه iOS 15.1 را دریافت کرده باشد. برای فعال‌سازی این فرمت، مسیر Settings > Camera > Formats را طی کرده، سپس به پایین اسکرول کنید و گزینه Apple ProRes را در زیر هدر ضبط ویدیو تیک بزنید.

در مرحله بعد، پیش از اینکه بتوانید از ProRes استفاده کنید، باید تنظیمات مربوطه را در برنامه دوربین آیفون خود نیز فعال کنید. برای انجام این کار، نرم‌افزار Camera را باز کرده و روی گزینه Video را انتخاب کنید. سپس می‌توانید رزولوشن و FPS ویدیوی خود را تغییر دهید. البته توجه داشته باشید، تنظیماتی که هنگام عکس‌برداری ProRes در دسترس هستند، به اندازه فضای ذخیره‌سازی مدل آیفون شما بستگی دارد:

مدل‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی:

  • ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • ۴K با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه
  • ۴K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه
  • ۱۰۸۰p HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  • ۱۰۸۰p HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • ۱۰۸۰p HD با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه
بهترین تنظیمات دوربین آیفون 13 و آیفون 14 پرو
بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرو ۱۴ پرو

مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی:

  • ۱۰۸۰p HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • ۱۰۸۰p HD با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه

علاوه بر این محدودیت‌ها، برای شروع تصویربرداری در زمان فعال بودن ProRes، به حداقل ۱۰ درصد فضای خالی از حافظه داخلی نیاز دارید. در صورتی‌که فضای ذخیره‌سازی کم‌تر از ۵ دقیقه فیلم ضبط شده باشد، برنامه دوربین آیفون به‌طور خودکار حافظه موقت را در هنگام استفاده از ProRes حذف می‌کند. ناگفته نماند که این کار باعث افزایش قابل توجه فضا نمی‌شود، بنابراین حتما از پاک‌سازی ویدیوهای غیرضروری اطمینان حاصل کنید.

هنگامی‌که تنظیمات فوق را بر روی دوربین آیفون خود اعمال کردید، می‌توانید فیلم‌برداری را آغاز کنید. توجه داشته باشید که ProRes تنها در حالت ویدیو در برنامه دوربین iOS قابل استفاده است. هم‌چنین سایر حالت‌های ویدیویی مانند سینمایی، اسلوموشن و تایم‌لپس نیز غیرفعال خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بهترین تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پنج =