تایم‌لپس خیره‌کننده‌ از خورشید در یک دوره 20 روزه + ویدیو

تایم‌لپس خیره‌کننده‌ از خورشید در یک دوره ۲۰ روزه + ویدیو

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

ماهواره مدارگرد خور‌شیدی آژانس فضایی اروپا (ESA) در جدیدترین ماموریت خود به نزدیکی خو‌رشید پرواز کرد تا یک ویدیو تایم‌لپس فوق‌العاده از نزدیکترین ستاره زمین طی ۲۰ روز (از ۲۰ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر) ضبط کند. در این ویدیو شاهد توده‌های پلاسمایی بزرگ خورشید هستیم.

آژانس فضایی اروپا (ESA) ماموریت مدارگرد خورشیدی را مدیریت می‌کند و آن‌ها این تایم‌لپس باورنکردنی را منتشر کرده‌اند که با تلسکوپ وضوح بالا Extreme Ultraviolet Imager (EUI) فضاپیما گرفته شده است. دانشمندان با کمک EUI و حالت آفتاب آن می‌توانند ستاره را به‌طور کامل مشاهده کنند.

تایم‌لپس ۲۰ روزه از خورشید

دانشمندان مجبور شده‌اند تا در این ویدیو تایم‌لپس، رنگ‌ها را بهینه کنند، زیرا چشم انسان نمی‌‌تواند طول موج فرابنفش شناسایی شده توسط دستگاه را ببیند. در این ویدیو شاهد چرخش خورشید با تمام عظمت آن هستیم و دانشمندان توضیح می‌دهند که دمای اتمسفر تاج آن به ۱ میلیون درجه سلسیوس می‌رسد.

ESA می‌نویسد:

«بسیاری از جوامع مدرن برای ارائه ارتباطات و ناوبری ضروری به فضاپیماهایی که در مدار زمین حرکت می‌کنند، متکی هستند. درک بیشتر در مورد خورشید و آب‌و‌هوای فضایی که ایجاد می‌کند، به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا ماهواره‌های خود را در اطراف زمین به‌طور ایمن راه‌اندازی کنند.»

ویدیوی ارائه شده البته بدون نقص نیست و بینندگان نکته‌سنج ممکن است متوجه شوند که تصویر آن کمی به سمت انتها پرش دارد. به عنوان دلیل این امر گفته شده که EUI گاهی اوقات نمی‌تواند داده‌ها را به‌درستی به زمین ارسال کند.

با توجه به جایی که مدارگرد خورشید‌ی در امتداد مدار خود قرار دارد، ممکن است روزها یا هفته‌ها طول بکشد تا داده‌هایی که ثبت می‌کند به زمین منتقل شود.

هرچند مدارگرد آژانس فضایی اروپا به اندازه کاوشگر خور‌شیدی پارکر ناسا به خور‌شید نزدیک نمی‌شود، اما دوربین‌هایی را با خود حمل می‌کند که وضوح بیشتری دارند و نمی‌توان از آن‌ها در نزدیکی خورشید استفاده کرد و نابود می‌شوند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =