تعویق مجدد کنگره موبایل ایران ؛ متن بیانیه کنگره موبایل

تعویق مجدد کنگره موبایل ایران ؛ متن بیانیه کنگره موبایل

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

تعویق مجدد کنگره موبایل ایران در آبان ماه و به تعویق افتادن آن در شرایط کنونی کشور امری غیرعادی تلقی نمی‌شود. برگزار کنندگان کنگره موبایل خبر از عدم برگزاری این کنگره در آبان ماه دادند.

برگزاری کنگره موبایل ایران، نخستین گردهمایی فعالین زیست بوم کشور بود که برگزاری آن در آبان ماه به تعویق افتاد و به نظر می‌رسد زمان دقیقی برای برگزاری دوباره این این گردهمایی اعلام نشده است. با توجه به شرایط کرونایی کشور تصمیم کنگره مبنی بر آن شد تا به جای برگزاری کنگره در تاریخ هفتم تا دهم مهرماه این گردهمایی در تاریخ در روزهای دهم تا سیزدهم آبان‌ماه برگزار شود.

خالا اما کنگره موبایل ایران با انتشار بیانیه‌ای باری دیگر برگزاری آن را به تعویق انداخته است. اما این بار نه مسائل کرونایی بلکه مسائل جاری کشور به خصوص قطعی اینترنت و آسیب به زیست بوم کنگره موبایل و بازداشت فعالین و سخنرانان حوزه موبایل، دلیل واضح کنگره موبایل برای به تعویق انداختن این گردهمایی است. در ادامه متن بیانیه کنگره موبایل را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و مهمترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از فیلترینگ اینستاگرام تا بازی های آنلاین!

اعلام تعویق مجدد کنگره موبایل ایران [+متن کامل بیانیه]

«همانطور که می‌دانیم رکن اصلی زیست‌بوم موبایل، ارتباطات است. با شدت گرفتن اختلالات اینترنتی پس از اوج‌گیری اعتراضات طی هفته‌های اخیر، کسب‌وکارهای بسیاری از ذی‌نفعان زیست‌بوم موبایل از جمله تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و پلتفرم‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو شده است. از سویی طی روزهای اخیر تعدادی از سخنرانان بخش زیست‌بوم کنگره موبایل یا در بازداشت به سر برده و یا تحت‌نظر هستند که عدم حضور این افراد، به کیفیت محتوای این بخش لطمه خواهد زد.

بی‌شک اصلی‌ترین هدف کنگره موبایل ایران هم‌افزایی تمام ذی‌نفعان زیست‌بوم موبایل کشور است و جای خالی هریک از حلقه‌های این زنجیره موجب قطع ارتباط و تنزل ارزش‌های مورد توجه این رویداد بزرگ است.

همچنین به‌علت شرایط خاص و ویژه‌ای که در ایران عزیزمان پیش آمده، حفظ جان عزیزان شرکت‌کننده در کنگره و احترام به امنیت و آرامش ملی کشور ارجح بر هر چیزی است.

از سویی، گردانندگان مرکز نمایشگاه‌های ایران‌مال، محل برگزاری کنگره موبایل ایران، به‌دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه و حفظ امنیت بازدیدکنندگان، رویدادهای برنامه‌ریزی در آن مرکز را تا بازگشت شرایط به حالت عادی به تعویق انداخته است.

از این رو ستاد برگزاری کنگره موبایل ایران با توجه به شرایط موجود و عدم دریافت تأییدیه‌های امکان تا زمان برگزاری انتشار این بیانیه، تصمیم به تعویق در زمان برگزاری گرفته است. بر این اساس ستاد برگزاری با ابراز امیدواری به بازگشت آرامش کامل به زیست‌بوم موبایل کشور و حضور تمامی ذی‌نفعان  در این رویداد، تصمیم دارد برگزاری این رویداد را به زمانی امن و مناسب موکول کند.»

کلام آخر

آن چیزی که به روشنی در حال مشاهده آن هستیم، فروپاشی کم و بیش پر سرعتی است که برای کل اقتصاد دیجیتال و و حوزه تک و به عبارتی اکوسیستم تکنولوژی دارد اتفاق می‌افتد.

با ادامه بازداشت‌ها و یا ادامه فیلترینگ شبکه‌های مجازی نه تنها زیست بوم تکنولوژی، بلکه اقتصاد کشور نیز تحت شعاع قرار خواهد گرفت و به مرور ضربه‌هایی بر تن درخت جوان تکنولوژی کشور وارد خواهد شد که شاید به سختی بتوانیم آن‌ها را مداوا کنیم.

بیشتر بخوانید

دیدگاه شما درباره‌ی تعویق مجدد کنگره موبایل ایران چیست؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =