تمام دستگاه‌هایی که اپل در سال 2022 با آن‌ها خداحافظی کرد

تمام دستگاه‌هایی که اپل در سال ۲۰۲۲ با آن‌ها خداحافظی کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

سال ۲۰۲۲ با تمام فراز‌و‌نشیب‌هایش به پایان رسید. در این سال دستگاه‌های زیادی معرفی شدند و از سویی دیگر، تولیدکنندگانی مانند اپل تولید برخی از محصولات محبوب خود را متوقف کرده‌اند تا جایی برای گجت‌های جدید باز کنند. در این مطلب، دستگاه‌هایی که اپل در سال ۲۰۲۲ با آن‌ها خداحافظی کرده است را مرور خواهیم کرد.

اپل واچ سری ۳

اپل واچ سری ۳ که سال ۲۰۱۷ معرفی شد، اولین پوشیدنی این شرکت با شبکه LTE بود. ساعت هوشمند ا‌پل از نسل قبلی خود بسیار سریع‌تر بود و همچنین باتری آن برای مدت طولانی دوامش را حفظ می‌کرد.

با‌این‌حال، اکنون تولید این ساعت متوقف شده است. اپل همچنین پیش از توقف تولید ا‌پل واچ سری ۳ (در کنار سری ۷) تولید اپل واچ سری ۴، سری ۵ و سری ۶ را نیز متوقف کرده بود. علاوه‌بر‌این، در سال جاری سه ا‌پل واچ جدید با ویژگی‌های متفاوت توسط این شرکت معرفی شدند: ا‌پل واچ SE جدید، ا‌پل واچ اولترا  و ا‌پل واچ سری ۸.

آیفون ۱۱ و عصر بدون پشتیبانی از ۵G

آیفون 11

آیفون ۱۱ که سال ۲۰۱۹ معرفی شد، ارزان‌ترین گزینه در وب‌سایت اپل برای آیفونی با نمایشگر تقریباً بدون حاشیه بود. به‌غیر‌از مدل‌های آیفون SE، این دستگاه آخرین گوشی اپل با نمایشگر LCD و بدون پشتیبانی از ۵G بود.

در‌حال‌حاضر، تمام آیفون‌های فروخته‌شده توسط این شرکت، از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند و دارای نمایشگر OLED هستند (به‌جز SE) و یک نسخه معمولی (مینی یا پلاس) را نیز به کاربران ارائه می‌کنند.

خداحافظی اپل تی‌وی با استریم HD

اپل تی‌وی

Apple TV HD در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و از تراشه A8 با معماری ۶۴ بیتی استفاده می‌کرد. در طول عمر خود، این ستاپ باکس شاهد چندین تغییر در ریموت خود بود. اما پس از اینکه اپل در پایان سال ۲۰۲۲ یک Apple TV 4K جدید را در دو اندازه مختلف معرفی کرد، دوران ۴K به‌طور کامل پایان پذیرفت.

بااین‌حال، ستاپ باکس HD همچنان از tvOS 16 پشتیبانی می‌کند. بنابراین، هرچند ا‌پل دیگر آن را نمی‌فروشد، اما کاربرانش همچنان می‌توانند از تمام برنامه‌ها و خدمات موجود این شرکت در آن استفاده کنند.

سخت‌ترین خداحافظی: آی‌پاد بازنشسته شد

ای‌پاد

اپل همچنین در سال ۲۰۲۲ بالاخره با آی‌پاد تاچ خداحافظی کرد. بدون انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای چندین سال، غول کوپرتینویی قبلاً این محصول را از فروشگاه آنلاین خود مخفی کرده بود.

اما علاوه بر صرفاً متوقف‌کردن تولید جدیدترین آی‌پاد تاچ، این شرکت، پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، هیچ محصول آی‌پاد دیگری را نمی‌فروشد. بنابراین، یکی از انقلابی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌هایی که اپل تاکنون تولید کرده، اکنون بازنشسته شده است.

از آنجایی که اپل احتمالاً قصد دارد در سال ۲۰۲۳ وارد بازار تجاری جدیدی شود، باید دید که در ماه‌های آینده این شرکت با چه محصولات دیگری خداحافظی می‌کند. همچنین دستگاه‌های زیادی دیگری در طول سال ۲۰۲۳ توسط این شرکت معرفی خواهند شد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =