تیونینگ پژو 206 با موتور هوندا سیویک، اثری دیگر از تیونرهای بریتانیایی

مدتی پیش در دیجیاتو یک دوو ماتیز تیونینگ‌شده را بررسی کردیم. این هاچ‌بک ریزنقش به‌‍جای موتور کوچکش به پیشرانه شش‌سیلندر واکسهال مجهز شده بود. اکنون تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa عملیات تغییر موتور و تیونینگ پژو ۲۰۶ را به تصویر کشیده است. این پژو مشهور به‌جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن، از پیشرانه K20 هوندا سیویک بهره می‌برد.

همچنین بخوانید:‌ تیونینگ دوو ماتیز با موتور V6؛ خودرویی کوچک که می‌تواند چالش‌برانگیز باشد!

پژو ۲۰۶ از مشهورترین هاچ‌بک‌های اروپایی است که ابتدای قرن بیست‌ویکم در اروپا، آسیا و آفریقا عرضه شد. این خودرو در کشورمان شهرت قابل‌توجهی دارد؛ چراکه حدود ۲۰ سال ایران‌خودرو آن را مونتاژ می‌کرد. حتی درحال‌حاضر هم نسخه فیس‌لیفت این خودرو، پژو ۲۰۶ پلاس، با نام پژو ۲۰۷ همچنان توسط ایران‌خودرو به تولید می‌رسد. پژو ۲۰۶ در بریتانیا نیز شهرت قابل‌توجهی دارد و حتی مجریان سابق برنامه تاپ گیر نیز از آن تمجید کردند.

جزئیاتی از فرایند تیونینگ پژو ۲۰۶ در بریتانیا

پژو ۲۰۶ مدتی در مسابقات رالی نیز شرکت داشت و بعد از ۲ دهه، همچنان خودرودوستان به آن علاقه‌مندند. مالک این پژو ۲۰۶ جی‌تی‌آی نیز به‌خوبی از آن نگهداری می‌کرد. اما شکستن سوپاپ موتور شرایط را تغییر داده است. مالک تصمیم گرفت به‌جای تعمیر یا تعویض موتور اقدام به تیونینگ پژو ۲۰۶ کند.

مالک تصمیم گرفت به‌جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن که روی پژو ۲۰۶ نصب شده‌اند، از موتور دولیتری K20A‌ هوندا سیویک Type R‌ با کد EP3 استفاده کند. البته این کار با مشاوره و همکاری تیم تیونینگ انجام شد. در کنار تعویض موتور، ترمزها نیز با اتصالات چهارپیستونی و دیسک‌های برمبو تقویت شدند. همچنین دریچه گاز خودرو نیز از نوع بزرگ‌تری انتخاب شد.

تمامی تغییرات انجام‌شده ریزودرشت در فرایند تیونینگ پژو ۲۰۶، به نتایج خارق‌العاده‌ای منجر شده‌اند. این خودرو روی دستگاه داینو ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت را نشان داد. برای مقایسه باید بدانید تیپ اسپرت پژو ۲۰۶ RC در نسخه استاندارد، حداکثر ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. البته خودرو مدنظر ما برای برخی مسابقات خاص آماده شده است و مناسب استفاده شهری نیست.

<دیجیاتو / منبع

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *