تیک تاک به جاسوسی از کاربران آمریکایی اعتراف کرد

تیک تاک به جاسوسی از کاربران آمریکایی اعتراف کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

تیک تاک (TikTok) به‌تازگی گزارشی را درباره کارکنان خود منتشر کرده که در آن گفته می‌شود آن‌ها داده‌های کاربران آمریکایی را جمع‌آوری می‌کنند. انتشار این گزارش در زمانی که ممنوعیت استفاده از آن در گوشی‌ها و دستگاه‌های کارمندان فدرال آمریکا توسط سنا اخیراً تصویب شده بود، می‌تواند تیک‌تاک را به نقطه اصلی گفت‌وگوهای سیاسی آینده تبدیل کند.

ByteDance، شرکت مادر تیک‌تاک، نتایج یک بررسی داخلی را به‌تازگی منتشر کرده است که طبق گفته این شرکت، چهار کارمند آن در چین، اطلاعات دو حساب تیک تاک متعلق به روزنامه‌نگاران آمریکایی را جمع‌آوری کرده‌اند.

انتشار این گزارش، مخالفان برجسته شبکه اجتماعی چینی، مانند «جاش هالی»، سناتور میسوری را جسورتر می‌کند که لایحه او برای ممنوعیت تیک تاک در دستگاه‌های دولتی ایالات متحده، کمی بیشتر از یک هفته پیش در سنا تصویب شد. هرچند این لایحه برای تبدیل‌شدن به یک قانون، باید توسط مجلس نمایندگان نیز تصویب شود، اما در‌حال‌حاضر برخی ایالت‌ها از جمله تگزاس، داکوتای شمالی و یوتا این قانون را تصویب کرده‌اند.

نکته مهم دیگر اینکه در این گزارش ذکر نشده است که کارمندان تیک تاک با اطلاعات جمع‌آوری‌شده خود چه کاری انجام داده‌اند.

نظرات مخالفان تیک تاک

هاولی و سایر مخالفان این شبکه اجتماعی، ادعا کرده‌اند که از تیک‌تاک می‌توان با یک هدف بسیار ترسناک‌تر استفاده کرد: یک دستگاه جاسوسی برای حزب کمونیست چین. در همین رابطه، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه تگزاس در توییتی گفته بود:

«هر بار که از تیک‌تاک در مورد روابط خود با حزب کمونیست چین سؤال می‌شود، آن‌ها به‌شدت طفره می‌روند. مشخص است که آن‌ها از کاربران جاسوسی می‌کنند و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.»

یکی دیگر از مخالفان مشهور تیک‌تاک در سنا، «مارکو روبیو» است که درست قبل از انتشار این گزارش، لایحه‌ای را ارائه کرده بود تا تیک تاک را در سراسر ایالات متحده ممنوع کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در سال ۲۰۲۰ برای انجام این کار تلاش کرده بود که در‌نهایت موفق نشد در دادگاه پیروز شود.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =