جزئیاتی از تغییرات iOS 17 برای اولین بار فاش شد

جزئیاتی از تغییرات iOS 17 برای اولین بار فاش شد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

اخیراً اطلاعاتی از تغییرات iOS 17 منتشر شده است که نشان می‌دهد سیستم‌عامل آینده گوشی‌های آیفون تمرکز ویژه‌ای دربخش پایداری سیستم خواهد داشت.

گستره تکنولوژی و خدمات فناوری توسط شرکت‌های بزرگ این حوزه آنقدر پیشرفته کرده است که وقتی نمونه‌ای از خدماتشان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، همزمان آن شرکت در حال توسعه نسل بعدی همان خدمات است. ازاین‌رو هم‌اینک اطلاعاتی از تغییرات iOS 17 در رسانه‌های مرتبط و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که می‌تواند جزئیات آن را در ادامه ببینید. این در صورتی‌ست که عمر زیادی از معرفی iOS 16 نمی‌گذرد.

بیشتر بخوانید: باگ‌ها و ایرادات امنیتی iOS 16.1 فراتر از حد تصور است؛ اطلاعات تمام کاربران در خطر سرقت است!

جزئیات تغییرات iOS 17 نسبت‌به نسل قبل فاش شد

اپل اخیراً iOS 16.3 را منتشر کرده است. اولین نسخه‌ی iOS 16 نیز در ژوئن سال گذشته با معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ دردسترس کاربران قرار گرفت. امسال نیز iOS 17 به‌احتمال زیاد همراه با معرفی سری آیفون ۱۵ منتشر خواهد شد.

به گزارش GSMArena، به‌روزرسانی iOS 17 تغییرات بصری زیادی به‌همراه نخواهد داشت. درواقع انتظار می‌رود ظاهر این نسخه شبیه iOS 16 باشد و تمرکز اصلی اپل در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل مذکور، روی افزایش پایداری و کارایی و پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت‌ترکیبی Reality Pro خواهد بود.

iOS 17 برای کار با هدست‌های اپل از برنامه‌ی جدید و اختصاصی بهره خواهد برد. ظاهراً این اپلیکیشن مفهومی شبیه برنامه‌ی Watch دارد اما ویژگی‌های بسیار گسترده‌تری ارائه خواهد داد. به‌نظر می‌رسد برنامه‌ی Home نیز در به‌روزرسانی بزرگ بعدی iOS اصلاحاتی دریافت خواهد کرد و علاوه‌براین قابلیت Find My هم با عملکردهای جزئی جدید همراه خواهد شد.

جزئیات تغییرات iOS 17 نسبت‌به نسل قبل فاش شد

علاوه‌براین، انتظار می‌رود در iOS 17 شاهد تغییراتی در بخش ناوبری برنامه‌ی Music باشیم. این آپدیت همچنین ظاهری ساده‌تر به اپلیکیشن Mail می‌بخشد و بهبودهایی در برنامه‌های Files و Reminders اعمال خواهد شد. البته در برخی شایعات به تغییرات جزئی در برنامه‌های تناسب اندام و کیف پول اپل نیز اشاره شده است.

به‌نظر می‌‌رسد iOS 17 برای اجرا روی ۶ دستگاه مجهز به داینامیک آیلند توسعه داده شده است که دو مورد از آن‌ها آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هستند. بنابراین به‌نظر می‌رسد هر چهار مدل سری آیفون ۱۵ از این ویژگی بهره خواهند برد.

بررسی کد iOS 17 نشان می‌دهد هر چهار آیفون بعدی اپل احتمالاً با درگاه USB C عرضه خواهند شد اما فقط دو مدل از این سری (احتمالاً آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس) از استاندارد USB 3.2 پشتیبانی خواهند کرد. این درحالی است که گفته می‌شود سرعت USB C در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ مکس مشابه سرعت درگاه لایتنینگ کنونی اپل خواهد بود.

درنهایت انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو مکس با نرم‌افزار پردازش تصویر پیشرفته‌تر و سیستم خنک‌کننده‌ی بهتر در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تغییرات iOS 17 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =