جیمز وب

جیمز وب این‌بار تصویری از بی‌شمار کهکشان‌ به نمایش گذاشت

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

تلسکوپ فضایی جیمز وب که تاکنون تصاویری فوق‌العاده جذابی از اعماق آسمان‌ها به تصویر کشیده، این‌بار و در تصویر ماه ژانویه، کهکشان‌های بی‌شماری را با نگاه نافذ خود به نمایش گذاشته است.

آژانس فضایی اروپا تصویری منتشر کرده که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در ماه ژانویه گرفته شده است. در این تصویر خیره‌کننده کهکشان‌های بی‌شماری دیده می‌شوند.

همان‌طور که در تصویر به‌اشتراک‌گذاشته‌شده دیده می‌شود، در قسمت پایین تصویر، کهکشان مارپیچی LEDA 2046648 قرار گرفته است که در فاصله بیش از یک میلیارد سال نوری از زمین در صورت فلکی هرکول قرار دارد و در قسمت پشت آن نیز کهکشان‌های دورتر قابل رؤیت هستند.

تصویری جدید از جیمز وب با نگاهی نافذ به اعماق آسمان‌ها

تلسکوپ فضایی جیمز وب در دسامبر ۲۰۲۱ در فرانسه راه‌اندازی شد و مشاهدات خود را در ماه جولای آغاز کرد. جیمز وب تاکنون تصاویری جذاب و دیدنی را از اعماق آسمان‌ها و هستی به تصویر کشیده است.

تصاویری که جیمز وب به نمایش می‌گذارد، با چشم قابل رؤیت نیستند و حتی سایر ابزارهای علمی و نجوم نیز نتوانسته‌اند چنین تصاویری را با دقت بالا ثبت کنند. با کمک تصاویر جیمز وب، دانشمندان به اسرار جدیدی از هستی دست پیدا می‌کنند و اطلاعاتی را به‌دست خواهند آورد که تاکنون در دسترس نبوده است. آن‌ها امیدوارند جیمز وب بتواند دروازه‌های جدیدی را در مورد شکل‌گیری کهکشان‌ها و ستاره‌های جهان در اختیارشان قرار دهد.

آخرین تصویری که جیمز وب در ماه ژانویه به تصویر کشیده است، کهکشان‌های بی‌شماری را در دوردست‌های آسمان نشان می‌دهد و با انتشار این تصویر، بار دیگر توانمندی خود را به نمایش می‌گذارد.

باید دید در ادامه جیمز وب چه تصاویر دیگری را از آسمان‌ها در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد و چه اسرار دیگری از هستی را رمزگشایی می‌کند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =