به گزارش مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، چتبات هوشمند دانابات با هدف دستیابی به بهترین سطح پاسخگویی به کاربران فارسیزبان و بهینهسازی فرایند کاری مراکز پشتیبانی، در دسترس کسبوکارها قرار گرفت. این چتبات هوشمند، از بهروزترین مدلهای بزرگ زبان فارسی برای پاسخدهی به سوالات کاربران استفاده میکند و به همین دلیل، عملکردی سریع، دقیق و روان در پاسخگویی به مخاطبان دارد.
هسته یادگیری هوشمند دانابات که از فناوری یادگیری ماشین (Machine learning) بهره میبرد، این امکان را به چتبات میدهد تا همواره با جدیدترین الگوریتمهای هوش مصنوعی بهروزرسانی شود و به سوالات متداول کاربران پاسخ دهد. بدین ترتیب، هر سازمان میتواند سؤالات پرتکرار و اطلاعات تکمیلی کسبوکار خود را با یک فایل word یا PDF در هسته یادگیری هوشمند دانابات بارگذاری کند و به این طریق، شیوه و چارچوبهای پاسخگویی را به چتبات اختصاصی خود آموزش دهد. گفتگوی دانابات با کاربران به طور کامل در چارچوب دادههایی است که از جانب مدیر پنل دریافت میکند و امکان هرگونه خطا در پاسخگویی و ارائه اطلاعات غلط را به حداقل میرساند. این در حالی است که فرایند یادگیری چتبات هرگز متوقف نمیشود و همواره با دریافت دادههای جدید، عملکرد خود را بهبود میدهد.
دانابات با تلفیق قابلیت یادگیری پیشرفته خود و الگوریتمهای هوش مصنوعی مولد (Generative AI)، نحوه پاسخگویی اپراتورهای انسانی را شبیهسازی میکند و عملکردی بهمراتب سریعتر را به نمایش میگذارد. این قابلیت باعث میشود تا مشتریان، بهراحتی مراحل گوناگون کارهای بانکی نظیر افتتاح حساب و… را طی کنند که نتیجه آن را میتوان در ارتقا سطح رضایتمندی مشتریان و افزایش سودآوری مجموعه مشاهده کرد.
دانابات از ویژگیها و فیچرهای متنوعی برخوردار است که دست کسبوکارها را برای شخصیسازی و ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتریان باز میگذارد. همچنین این دستیار هوشمند، به یک داشبورد آنالیز آماری حرفهای برای مدیریت جامع دادههای چتبات مجهز است که به صاحبان کسبوکار این امکان را میدهد تا نظارت کاملی بر همه دادهها و آمارها نظیر سابقه گفتگوی چتبات با کاربر، موضوع سوالات پرتکرار ، میزان رضایت مشتریان از نحوه پاسخگویی چتبات و عملکرد کلی چتبات داشته باشند و اطلاعات ارزشمندی را برای ارتقا کسبوکار خود دریافت کنند.
تقاضای استفاده از هوش مصنوعی توسط شرکتهای ایرانی، مدتی است که آغاز شده و با روندی امیدوارکننده به رشد خود ادامه میدهد. مجموعههایی مانند بانکها و مؤسسات مالی، کارگزاریهای بورس، بیمهها، فعالان حوزه فینتک، فروشگاههای بزرگ اینترنتی و دیگر کسبوکارهایی که بهصورت روزانه با مشتریان بیشماری سروکار دارند، بیشترین استقبال را از چتباتهای هوشمندی مانند دانابات داشتهاند و به جهت صرفهجویی در هزینهها و بهبود کارایی، فرایند هوشمندسازی مرکز پشتیبانی خود را آغاز کردهاند.
چتبات هوشمند دانابات هماکنون عرضه شده و در دسترس کسبوکارهای داخلی قرار دارد. برای دریافت مشاوره رایگان و هوشمندسازی مرکز پشتیبانی خود، با کارشناسان دانابات در ارتباط باشید.
<دیجیاتو / منبع