به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو
پس از کشوقوسهای فراوان بر سر روشهای سهمیهبندی بنزین، به نظر میرسد که در شرایط فعلی طرح اختصاص سهمیه به ازای هر نفر مسکوت مانده است و در این رابطه خبری از اجرای سراسری طرحهای جایگزین سهمیهبندی سوخت که ناعادلانه توصیف میشد، نخواهد بود. در این رابطه معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه تغییری در سهمیهبندی بنزین ایجاد نخواهد شد، گفت: «باید مصرف را مدیریت کنیم، زیرا مصرف بالای ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد. در شرایط فعلی، واردات بنزین انجام نمیشود، برای سوآپ همنام با کشور روسیه و برخی کشورهای آسیای میانه در مرحله توافق قرار داریم و مذاکرات برای سوآپ نفت خام با هدف استفاده در پالایشگاههای شمالی کشور در جریان است.»
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران تاکید کرد: «اختلاف قیمت سوخت در ایران با کشورهای همجوار بسیار بالاست و این موضوع مسیر قاچاق را ایجاد میکند. برای جلوگیری از قاچاق باید استفاده از سامانههای پیمایش مانند «سپهتن» مورد توجه قرار گیرد. از نظر کیفیت، بنزین یورو ۴ و یورو ۵ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو استانداردهای روز جهان را دارا هستند.»
این موارد در شرایطی بیان میشود که طی چند هفته اخیر و همزمان با تشدید روند آلودگی هوا، شایعاتی در رابطه با عرضه مجدد بنزین تولیدی پتروشیمی مطرح میشود اما تاکنون هیچ خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده و مسئولان نیز ارتباط بین آلودگی هوا و کیفیت سوخت خودروها را منطقی نمیدانند.
<دیجیاتو / منبع
دیدگاهتان را بنویسید