زندگینامه استیون هاوکینگ

زندگینامه استیون هاوکینگ؛ فیزیکدان افسانه‌ای

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

استیون هاوکینگ به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین فیزیکدانان نظری تاریخ شناخته می‌شود. مردی که با وجود سخت‌ترین شرایط قابل‌تصور برای هر آدمی ناامید نشد و با انگیزه به راهش ادامه داد. او دقیقاً سیصد سال بعد از مرگ ستاره‌شناس بزرگ گالیله و در بحبوحه جنگ جهانی دوم در انگلستان به دنیا اومد و در سالگرد تولد آلبرت انیشتن از دنیا رفت.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

https://www.youtube.com/watch?v=ngnyzU4H45g

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

زمانی که استیون تنها ۲۱ سال داشت، دچار یک بیماری نورونی حرکتی به نام ای‌ال‌اس شد که باعث می‌شود مغز به‌تدریج قدرت کنترل عضلات را از دست بدهد و حرکت عضلانی را مختل کند تا در‌نهایت فرد کاملاً فلج می‌شود. دکتر‌ها به او گفتند که تنها دو سال برای زندگی‌کردن زمان دارد و احتمال زنده ماندنش بیشتر از این مدت زمان خیلی کم است. هاوکینگ در اوج شور و هیجان جوانی بعد از شنیدن این خبر به‌شدت افسرده شد.

او بعداً در خاطرات خود این‌طور نوشت: «احساس می‌کردم این اوضاع به‌شدت ناعادلانه‌ است و چرا این اتفاق باید برای من می‌افتاد؟» با‌این‌حال بعد از گذشت مدتی استیون متوجه شد که روند رشد بیماری‌اش با آن سرعتی که دکتر‌ها پیش‌بینی کردند، پیش نمی‌رود و با کمک و روحیه‌ای که اطرافیانش به او می‌دادند، دوباره تحقیقات علمی خودش را شروع کرد. 

استیون هاوکینگ به‌همراه همسر و فرزندانش

هاوکینگ بعد از حدود ۵۰ سال زندگی و جنگیدن با بیماری سختی که داشت، در‌نهایت در سن ۷۶‌سالگی در ۱۴ مارچ ۲۰۱۸ در آرامش از دنیا رفت. او قرار بود تنها دوسال بعد از ۲۱ سالگی‌اش زنده بماند، اما بدون در نظر گرفتن تمام سختی‌هایی که برای هر انسانی غیر‌قابل‌تحمل است، امیدوارانه به راه خودش ادامه داد. او همیشه می‌گفت هرچقدر هم که زندگی دشوار به‌نظر برسد همیشه کاری برای انجام‌دادن وجود دارد؛ کاری که در آن موفق بشوید و مهم این است که هیچ‌وقت تسلیم نشوید. در ویدیو فوق سراغ زندگینامه استیون هاوکینگ، فیزیکدان افسانه‌ای رفته‌ایم. با دیجیاتو همراه باشید.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =