سئو خارجی چیست؟ مهمترین تکنیک های این روش بهینه سازی را بیاموزید

مقدمه
سئو خارجی چیست؟ مهمترین تکنیک های این روش بهینه سازی را بیاموزید برای موفقیت و قرار گیری وب سایت ها در نخستین پیشنهادهای صفحه نتایج موتور جستجو گوگل استراتژی های مختلفی وجود دارد. با استفاده ا…

برای موفقیت و قرار گیری وب سایت ها در نخستین پیشنهادهای صفحه نتایج موتور جستجو گوگل استراتژی های مختلفی وجود دارد. با استفاده از این استراتژی ها به راحتی می توان با افزایش ترافیک وب سایت رنک آن را بالا برد. سئو خارجی از جمله این استراتژی ها است که دارای تکنیک ها و فنون مختلفی می باشد که از آن به عنوان سئو آف پیج نیز یاد می کنند. اگر می خواهید با اهمیت سئو خارجی در پیشرفت وب سایت ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی سئو خارجی

سئو خارجی بر خلاف سئو داخلی که بهینه سازی محتوا داخلی سایت، متا تگ عنوان، کلمات کلیدی، تگ عکس و متن، لینک دهی داخلی و … می پردازد، سعی می کند که توجه کاربران بیشتری را به وب سایت جذب نماید و نرخ کلیک سایت را افزایش دهد. در واقع سئو داخلی و خارجی مکمل یکدیگر هستند. سئو Off Page یا همان سئو خارجی شامل اقداماتی است که درخارج از وب سایت جهت معرفی آن به بهترین شکل ممکن به موتورهای جستجو و کاربران صورت می گیرد. این کار از طریق معرفی سایت در فضاهای مجازی دیگری مانند شبکه های اجتماعی، فروم ها و سایر وب سایت ها انجام می شود و نوعی لینک سازی خارجی اتفاق می افتد. به همین دلیل سئو خارجی تاثیر مستقیمی بر رتبه وب سایت ها در گوگل دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/seo

مهم ترین تکنیک های سئو خارجی

با استفاده از تکنیک های سئو داخلی وب سایت ها می توانند برند خود را ارتقا دهند و ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب نمایند. از مهم ترین تکنیک های سئو خارجی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • لینک سازی

لینک سازی موجب اتصال صفحات وب به یکدیگر می شود و از مهم ترین استراتژی های سئو خارجی است. در واقع موتورهای جستجو از طریق لینک ها متوجه می شوند که صفحه یا صفحات یک سایت دارای چه میزان ارزش و اعتباری است. بنابراین  لینک های خارجی ارزشمند از سایت های معتبر می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت وب سایت شما داشته باشد. اعتبار لینک ها بسیار اهمیت دارد و زمانی که وب سایتی به شما لینک فالو می دهد در واقع اعتبار آن سایت به سایت شما منتقل خواهد شد و اثر می گذارد. برخی از وب سایت ها اقدام به خرید لینک خارجی می نمایند در صورتی که روشی اشتباه است و الگوریتم های گوگل سریعا متوجه این موضوع می شوند و بهتر است که دریافت لینک از طریق روش های ارگانیک صورت گیرد.

  • بازاریابی محتوا

از دیگر تکنیک های سئو خارجی می توان به بازاریابی محتوا اشاره نمود. نوشتن نظر به همراه لینک اصلی سایت در بخش بلاگ سایر وب سایت ها از جمله راه های بازاریابی محتوا است. زیرا موتورهای جستجو این لینک را پیمایش می کنند و به سایت رتبه می دهند.

  • سایت شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده اند به طوری که بخش قابل توجهی از مردم در این شبکه ها حضور دارند. در میان تمامی شبکه های اجتماعی توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و لینکدین دارای تاثیر مستقیم و بسزایی در سئو خارجی هستند. از این رو وب سایت هایی که بتوانند از این شبکه ها ورودی دریافت کنند گوگل امتیاز خوبی برای شان در نظر می گیرد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که حتما با عضویت در این شبکه ها از مزایای بی نظیر آن ها بهره مند شوید.

  • ثبت نام در موتورهای جستجو

ایندکس شدن یا همان پیمایش سایت توسط موتورهای جستجو معمولا مدت زمانی طول می کشد اما با تکنیک ثبت نام سایت در موتورهای جستجو می توان این فرآیند را سرعت بخشید. برای این منظور کافی است که به صورت دستی در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو و .. سایت تان را ثبت کنید تا این موتورها سریع تر بتوانند آن را بیابند و محتوای آن را پیمایش کنند و امتیاز دهند.

  • استفاده از لینک طعمه

این روش از سئو خارجی نیز تکنیک جالبی برای ارتقا رتبه سایت است. همانطور که می دانید گوگل استفاده از محتوای کپی درج شده در سایر وب سایت ها را در وب سایت خود به عنوان محتوا جدید سریعا شناسایی و جریمه می کنند. اما در مواقعی که می خواهید مطلبی از یک سایت را در وب سایت خود استفاده نمایید کافی است که لینک منبع اصلی آن را نیز قرار دهید و در قالب لینک دهی از آن استفاده نمایید. با این تکنیک محبوبیت و اعتبار وب سایت شما افزایش پیدا می کند.

  • بوکمارک نمودن

با استفاده از بوکمارک نیز می توان رتبه سایت را بهبود بخشید. برای استفاده از این تکنیک سئو خارجی آخرین پست ها و صفحاتی که در وب سایت خود ایجاد کرده اید در سایت های بوکمارکی مثل ردیت به اشتراک بگذارید. این نوع سایت ها جایگاه ویژه ای نزد موتورهای جستجو دارند، در نتیجه لینک هایی که در آن ها قرار می گیرد نیز مورد توجه موتور جستجو واقع می شود و امتیاز بالایی دریافت می کند.

  • ثبت مقالات

این تکنیک فوق العاده عالی است و با ثبت مقالات یونیک و جدیدی که نوشته اید در سایت هایی مانند Go Article وEzine می توانید ترافیک و رتبه سایت را افزایش دهید.

جمع بندی

سئو خارجی مکملی برای سئو داخلی محسوب می شود که استفاده و رعایت تکنیک های این دو به صورت صحیح و اصولی می تواند تضمین کننده سرنوشت و بازدهی وب سایت باشد. در واقع با استفاده از سئوی آف پیج به سادگی می توان کامل بودن سئو داخلی سایت و همچنین جلوه های ویژه آن را در معرض دید کاربران هدف قرار دارد و به این ترتیب آن ها به سایت جذب نمود، که در نهایت ارتقا رنک سایت و پیشرفت و موفقیت آن را به دنبال دارد. از این رو رعایت نکات سئو خارجی برای وب سایت ها کاملا ضروری است.

توجه داشته باشید که در استفاده از تکنیک های سئو خارجی اصلا نباید عجله کنید، زیرا جلب اعتماد مخاطبین و لینک سازی طبیعی فرآیندی زمان بر و طولانی است. لینک های بی کیفیت  خریداری شده موجب می شود که وب سایت از سوی گوگل پنالتی دریافت کند و از لیست نتایج گوگل حذف شود.

منبع:

https://seokar.com

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 2 =