سریعترین شارژر جهان با سرعت شارژ 240 وات توسط ریلمی رونمایی شد

سریعترین شارژر جهان با سرعت شارژ ۲۴۰ وات توسط ریلمی رونمایی شد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

مطابق انتظارات از سریعترین شارژر جهان رونمایی شد. این شارژر ۲۴۰ واتی شرکت Realme بوده و گوشی Realme GT Neo5 اولین دستگاه مجهز به آن خواهد بود.

شرکت ریلمی اخیراً سریعترین شارژر جهان را با توان ۲۴۰ وات ساخته است. در واقع توان ۲۴۰ وات تاکنون بالاترین توان شارژ ساخته شده‌ای بوده که از طریق پورت Type-C پشتیبانی می‌شود.

این فناوری از یک ورودی ۲۰ ولت و ۱۲ آمپر و سپس خروجی ۱۰ ولت و ۲۴ آمپر استفاده می‌کند و جهت ساخت آن، شرکت Realme از طراحی موازی پمپ شارژ ۱۰۰ واتی سه طرفه بهره برده است. در واقع، با چنین تجهیزاتی راندمان تبدیل شارژ به ۹۸.۵ درصد خواهد رسید. لازم به ذکر است که این شارژر مجهز به یک کابل ویژه ۱۲ آمپری نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: شارژر وایرلس تسلا با قابلیت شارژ همزمان سه دستگاه معرفی شد

برخی مشخصات سریعترین شارژر جهان

به جهت دستیابی به این شارژر سریع ۲۴۰ واتی تست محیطی با محدودیت‌های ۲ برابری جهت حداکثر دمایی و محدودیت حرارتی به انجام رسیده است. لذا برای روشن‌تر شدن موضوع باید اشاره داشت که این شارژر در محیطی با دمای ۸۵ درجه سانتی‌گراد و رطوبت ۸۵ درصد توانایی شارژ و دشارژ به مدت ۲۱ روز بدون هیچ نقص ایمنی را دارد.

از طرفی فناوری به کار گرفته شده در این شارژر از یک سر شارژ ۲۴۰ واتی دوگانه GaN جهت دسترسی به بالاترین چگالی توان صنعت که ۲.۳۴ وات بر سی سی بوده است. شارژر مذکور همچنین طبق گزارش‌ها مجهز به یک پورت USB-C خواهد بود. نکته جالب دیگر درمورد سرشارژر، حجم آن بوده که تنها ۵ درصد بیشتر از سرشارژ ۱۵۰ واتی قبلی ساخت این شرکت است. این سرشارژ توانایی پشتیبانی از پروتکل ۲۴۰ واتی SuperVOOC را نیز دارد و در واقع با پروتکل‌های PD، QC و VOOC 65 واتی سازگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره سریعترین شارژر جهان ساخت شرکت ریلمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =