سری آیکو 10 (iQOO 10) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

سری آیکو ۱۰ (iQOO 10) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

لحظاتی پیش آیکو از گوشی‌های سری آیکو ۱۰ (iQOO 10) با شارژر ۲۰۰ واتی و پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رسما رونمایی به عمل آورد.

بالاخره و بعد از شایعات فراوان، اولین گوشی با شارژر ۲۰۰ واتی رونمایی شد. البته این تنها آیکو ۱۰ پرو است که شارژر ۲۰۰ واتی دارد و نسخه معمولی که امروز در کنار برادر بزرگترش رونمایی شد از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ‌های ویوو (Vivo)

مشخصات گوشی‌های سری آیکو ۱۰ (iQOO 10)

سری آیکو 10 (iQOO 10) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

کار را با نسخه پرو آغاز کنیم که یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دو سلولی دارد. شارژر GaN داخل جعبه است و می‌تواند در تنها ۱۰ دقیقه این باتری را کاملا شارژ کند. این گوشی از USB Power Delivery تا ۶۵ وات، شارژ معکوس تا ۵۰ وات و همچنین شارژ بی‌سیم تا ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با پردازنده قدرتمند این روزهای کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ عرضه می‌شود که در نسخه‌هایی با ۸/۱۲ گیگابایت رم از   نوع LPDDR5 و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 همراه شده است.

نمایشگر مشابه با نسل پیشین، یک پنل امولد E5 خمیده در ابعاد ۶.۷۸ اینچی است که رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ دارد. این نمایشگر LTPO از نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با چیپست اختصاصی ویوو V1 پلاس پشتیبانی می‌شود که برای استفاده بهینه به بهترین نحو از نرخ نوسازی نمایشگر و همچنین کنترل دمای دستگاه در حین فعالیت‌های پرفشار کاربرد دارد.

وظیفه دیگر چیپ اختصاصی ویوو مربوط به پردازش تصاویر دوربین است. نسخه پرو آیکو ۱۰ یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی دارد که امکان ضبط ویدیوهای ۸K را دارد.

سری آیکو 10 (iQOO 10) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

از سوی دیگر یک دوربین تله‌فوتو ۱۴.۶ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری نیز وجود دارد که از لرزشگیر اپتیکال تصویر برخوردار است. دوربین سوم نیز یک سنسور اولتراواید انجل ۵۰ مگاپیکسلی است. در مورد دوربین سلفی در حفره پانچ نمایشگر شاهد تعبیه سنسور ۱۶ مگاپیکسلی هستیم.

فریم میانی سری آیکو ۱۰ پرو از آلومینیوم ساخته شده است. همچنین یک موتور خطی محور X برای بازخورد لمسی و بلندگوهای استریو وجود دارد. این گوشی از یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بزرگ نیز استفاده می‌کند که می‌تواند قفل گوشی را تنها در ۰.۲ ثانیه باز کند.

فروش این گوشی از ۲۶ جولای آغاز می‌شود و قیمت مدل پایه آن با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۷۴۰ دلار است. نسخه ۱۲/۲۵۶ نیز ۸۱۵ دلار قیمت دارد. نسخه برتر با ۱۲/۵۱۲ نیز ۸۸۹ دلار قیمت دارد.

اما به سراغ نسخه معمولی برویم که شباهت زیادی به نسخه پرو دارد اما با کاهش برخی قابلیت‌ها در دوربین و باتری، قیمت کمتری دارد. با این حال هنوز با یک گوشی قدرتمند مواجه هستیم.

ظرفیت باتری برابر با ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت است، اما سرعت شارژ سیمی به ۱۲۰ وات کاهش یافته است. از نظر عملی، این بدان معناست که شما می توانید در عرض ۷ دقیقه ۵۰ درصد شارژ دریافت کنید و در ۱۹ دقیقه شارژ کامل گوشی را شاهد باشید که همچنان عالی است. در این مدل هم USB PD با PPS تا ۶۵ وات پشتیبانی می شود، اما از شارژ بی‌سیم خبری نیست.

تغییر دیگر مربوط به دوربین است. ماژول اصلی همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN5 است اما خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر نیست. همچنین دوربین اولتراواید سنسوری با ۱۲۰ درجه FoV و وضوح ۱۳ مگاپیکسل است. این مدل دارای دوربین تله فوتو نیز هست، البته تنها با بزرگنمایی ۲ برابر و وضوح ۱۲ مگاپیکسل. دوربین سلفی اما همان سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است.

سری آیکو 10 (iQOO 10) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

این گوشی نیز پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ دارد و خوشبختانه به تراشه V1 پلاس تجهیز شده است که در کیفیت بازی و تصاویر موثر است. این گوشی هم در نسخه‌هایی با /۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود.

اندازه صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچ است، اگرچه اینجا یک پنل تخت E5 AMOLED با وضوح کمتر نسبت به نسخه پرو (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) به کار رفته است. با این حال، این پنل LTPO نیست. حسگر اثر انگشت در اینجا خازنی است و از دو انگشت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. این مدل دارای بلندگوهای استریو و موتور X-axis نیز می‌باشد.

آیکو ۱۰ نیز از تاریخ ۲۶ جولای با قیمت ۳۷۰۰ یوانی (۵۵۰ دلار) برای نسخه پایه با ۱۲۸/۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. نسخه‌های ۸/۲۵۶، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی نیز به ترتیب با قیمت ۵۹۳ دلار، ۶۳۷ دلار و ۶۹۶ دلار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سری آیکو ۱۰ (iQOO 10) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =