سری گوشی‌های اوپو رینو 10 (Oppo Reno10)‌ رسما معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

سری گوشی‌های اوپو رینو ۱۰ (Oppo Reno10)‌ رسما معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

سری گوشی‌های اوپو رینو ۱۰ رسماً رونمایی شدند. شرکت چینی اوپو گوشی‌هایی با مشخصات نرم‌‌افزاری قدرتمند معرفی کرده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

سری گوشی‌های اوپو رینو ۱۰ پس‌از گذشت ۶ ماه از نسل قبلی خود رسماً معرفی شدند. شرکت چینی اوپو امروز نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود را معرفی کرده است که در کنار مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عالی، از ویژگی‌هایی کاربردی و ویژه نیز بهره می‌برد. در ادامه مطلب می‌توانید تمامی مشخصات سری گوشی‌های جدید اوپو را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اوپو F23 5G رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

سری گوشی‌های اوپو رینو ۱۰ رونمایی شد

کمپانی اوپو به‌رسم هرساله خود و پس از گذشت ۶ ماه از معرفی سری Reno 9، حال امروز از نسل جدید گوشی‌های هوشمند سری Reno 10 در چین رونمایی کرده است. این شرکت احتمالاً در ماه‌های آینده برخی از این گوشی‌های هوشمند را در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد کرد. از مشخصات قابل‌توجه این دستگاه‌ها می‌توان به نمایشگر منحنی ۶.۷۴ اینچی در هر سه مدل و تراشه‌های Dimensity 8200 ،Snapdragon 8+ Gen 1 و Snapdragon 778G به‌ترتیب در مدل‌های پرو پلاس، پرو و استاندارد اشاره کرد. مدل پرو پلاس همچنین علاوه‌بر سنسور Sony IMX890 لنز اصلی دوربین خود، از لنز زوم پریسکوپی در بدنه‌ای باریک نیز بهره می‌برد.

سری گوشی‌های اوپو رینو 10 رونمایی شد

اوپو Reno 10 Pro و +۱۰ Pro دارای نمایشگر OLED منحنی ۶.۷۴ اینچی با وضوح ۱.۵K هستند. این نمایشگر دارای رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز، طیف رنگی DCI-P3 و فناوری ProXDR است. در داخل، نسخه پرو دارای چیپست مدیاتک Dimensity 8200 است که بر اساس فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده است. +Reno 10 Pro نیز از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام استفاده می‌کند.

اوپو هر دو گوشی هوشمند را با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 3.1 عرضه خواهد کرد. این گوشی هوشمند از سیستم‌عامل Color OS 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ در خارج از جعبه استفاده می‌کند. جدا از تفاوت در چیپست‌ها، تفاوت جزئی در ترکیب دوربین بین هر دو گوشی هوشمند سری Reno 10 Pro نیز وجود دارد. نسخه پرو دارای ترکیب دوربین سه‌گانه پشتی با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX 890 با دیافراگم f/1.8 و OIS است.

این سنسور با یک لنز تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی Sony IMX709 با دیافراگم f/2.0 و پشتیبانی از زوم اپتیکال ۲ برابر و یک لنز فوق‌عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۲ درجه همراه شده است. +Reno 10 Pro اما به‌جای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو، از لنز زوم پریسکوپی با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.5 و OIS بهره می‌برد.سری گوشی‌های اوپو رینو 10 رونمایی شد

هر دو گوشی هوشمند دوربین جلوی یکسان ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 را ارائه می‌کنند که در داخل سوراخ مرکزی نمایشگر تعبیه شده است. مدل Pro دارای باتری کوچکتر ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسبت‌به باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی +۱۰ Pro است. اوپو فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی را با هر دو گوشی هوشمند ارائه می‌دهد. وزن Pro+ نیز ۱۹۴ گرم بوده درحالی‌که Reno 10 Pro وزن ۱۸۶ گرمی دارد.

Reno 10 استاندارد دارای نمایشگر منحنی مشابه برادران بزرگتر خود است اما رزولوشن پایین‌تر +FHD و حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت را ارائه می‌دهد و همچنین فاقد فناوری ProXDR است. این گوشی از تراشه Snapdragon 778G با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. بااین‌حال، اوپو از رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 برای انواع ۸ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایتی با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کند.

Reno 10 دارای ترکیب دوربین پشتی مشابه با Reno 10 Pro است اما با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision با دیافراگم f/1.7. این گوشی هوشمند دارای همان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است که در سایر گوشی‌های سری رنو ۱۰ دیده می‌شود. این دستگاه از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی بهره می‌برد. همچنین تمامی گوشی‌های سری Reno 10 مجهز به اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر و قابلیت بازگشایی با چهره هستند.

اوپو نسخه پایه Reno 10 با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را ۲۴۹۹ یوان (تقریباً ۳۵۵ دلار) قیمت‌گذاری کرده است. قیمت نسخه میانی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ بایت حافظه داخلی، ۲۷۹۹ یوان (تقریباً ۴۰۵ دلار) و درنهایت ۲۹۹۹ یوان (تقریباً ۴۳۳ دلار) برای نسخه برتر با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین مدل‌های استاندارد و پرو رنو ۱۰ در سه رنگ طلایی، آبی و مشکی در دسترس هستند.

سری گوشی‌های اوپو رینو 10 رونمایی شد

قیمت Reno 10 Pro از ۳۴۹۹ یوان (تقریباً ۵۰۵ دلار) برای نسخه با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۳۸۹۹ یوان (تقریباً ۵۶۳ دلار) برای نسخه ۱۶ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایت شروع می‌شود. در مقابل، +Reno 10 Pro برای انواع مشابه، ۳۸۹۹ یوان (تقریباً ۵۶۳ دلار) و ۴۲۹۹ یوان (تقریباً ۶۲۲ دلار) قیمت دارد. +Reno 10 Pro در رنگ‌های طلایی، بنفش و مشکی موجود است. OPPO پیش از این رزرو گوشی‌های هوشمند در چین را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سری گوشی‌های اوپو رینو ۱۰ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =