شغل

سه راهکار برای موفق شدن در هر شغل

انسان های موفق کسانی هستند که بتوانند در جنبه های مختلف زندگی خودشان دستاورد های بزرگی خلق کنند. در بحث ارتباطات، زندگی خانوادگی، شغل و سلامت جسمانی و… در این مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم که باعث موفقیت شغلی شما می شوند.

علاقه یا دستاورد، مسئله این است:

یکی از موانع ذهنی که از رسیدن افراد به موفقیت شغلی جلوگیری می کند این است که آنها احساس بدی دارند؛ چون در کاری که از کودکی به آن علاقه نداشتند، مشغول نیستند . اما باید به شما بگوییم که تنها ۲۰ درصد از افرادی که موفقیت های شغلی به دست آورده اند در همان کاری که از کودکی به آن علاقه داشتند، مشغول هستند . این به این معناست که ۸۰ درصد بقیه افرادی که در کاری به موفقیت میرسند، کاری نبوده که به آن از سنین کودکی و نوجوانی علاقه داشته اند .

پس اگر تازه در حرفه ای مشغول به کار شده اید که احساس می کنید با شغلی که از کودکی رویای آن را داشته اید تفاوت دارد، لزومی ندارد که از کار خارج شوید به این علت که پس از مدتی که در شغل فعلیتان متخصص شدید و چندین نفر به شما بازخورد مثبت دادند ناخودآگاه به این شغل علاقه مند خواهید شد . نداشتن ذهنیت منفی نسبت به شغلتان اولین گام برای موفقیت در هر کاری می باشد .

آموزش مداوم:

یکی از مهم ترین عواملی که به موفقیت شغلی می انجامد این است که شما در حرفه ای که در آن مشغول به کار هستید روز به روز آموزش ببینید و علاوه بر آن شما باید یک سری از مهارت های عمومی کسب و کار مثل مذاکره و … را یاد بگیرید . اگر بتوانید آموزش را به یک روند ثابت در زندگی خودتان تبدیل کنید و سعی کنید که به آموزش هایی که می بینید در حین کارتان عمل کنید باور کنید که موفقیت شغلی شما قطعی خواهد بود .

تمرکز:

تمرکز داشتن در حین کار باعث می شود که کارهایتان را با بهره وری بیشتری انجام دهید و خروجی با کیفیت تری تحویل کارفرما یا مشتری خودتان بدهید . پس سعی کنید که در زمانی که کار می کنید جدی باشید . زمان هایی هم برای استراحت خودتان در نظر بگیرید . برای مثال یک ساعت کار کنید و ۱۵ دقیقه استراحت کنید. در این ۱۵ دقیقه با همکارانتان صحبت کنید ، با آنها شوخی کنید و سعی کنید که حال خودتان و آنها را خوب کنید و یا یک نوشیدنی مثل چای یا قهوه بنوشید و …

در سایت ماهان تیموری ما تمام مهارت های عمومی که با استفاده از آنها می توانید به موفقیت شغلی رسید را به شما آموزش داده ایم . شما می توانید با استفاده از مقالات رایگان و عمل به اطلاعات آنها خودتان را بیشتر رشد دهید . امیدواریم هر چه سریع تر سری به آن بزنید و مسیر موفقیت را شروع کنید .

مجله اینترنتی توزلو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − نه =