سیستم عامل iOS 16 رسما منتشر شد

سیستم عامل iOS 16 رسما منتشر شد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

پس از گذشت دوره آزمایشی سیستم عامل iOS 16 ، بلاخره سیستم عامل جدید کمپانی اپل برای گوشی‌های هوشمند آیفون رسما منتشر شده است.

این سیستم عامل تغییرات گسترده‌ای در قسمت‌هایی همچون صفحه قفل، گالری و آی‌مسیج ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که iOS 16 برای آیفون ۸ و مدل‌های جدیدتر آیفون عرضه شده است.

در خرداد ماه سال جاری کمپانی اپل طی رویداد WWDC، جدیدترین نسخه iOS را معرفی کرد و پس از گذشت مدت کوتاهی، این سیستم عامل به صورت آزمایشی در دسترس کاربران آیفون قرار گرفت. طی مدتی که نسخه بتای iOS 16 منتشر شده بود، تمام باگ‌ها و مشکلات آن شناسایی و برطرف شدند و در حال‌حاضر نسخه اصلی سیستم عامل جدید کمپانی اپل در اختیار کاربران اسمارت‌فون‌های آیفون قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین والپیپرها در iOS 16 ؛ زیباترین تصاویر پس زمینه

امکانات سیستم عامل iOS 16

یکی از نقاط قوت شرکت اپل در مقایسه با سایر برندهای تولید کننده گوشی‌های هوشمند، پشتیبانی بلند مدت از محصولات خود است. اکنون با انتشار سیستم عامل iOS 16 پس از گذشت ۶ سال، پشتیبانی از آیفون ۷ و ارائه سیستم عامل جدید برای این اسمارت‌فون متوقف شده است.

شاید خاتمه دادن به پشتیبانی از آیفون ۷، انتقادهای بسیاری را برای اپل به همراه داشته باشد، اما باید این موضوع را به خاطر بسپارید که سایر رقبای شرکت اپل در زمینه پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند خود، توانایی رقابت با این کمپانی را ندارند.

جدیدترین سیستم عامل اسمارت‌فون‌های آیفون

در حال‌حاضر برخی از به‌روزرسانی‌های سیستم عامل iOS 16 در دسترس کاربران قرار ندارد که از جمله آن‌ها می‌توان به iCloud، Shared Photo و Live Activities اشاره کرد. نسخه جدید سیستم عامل گوشی‌های آیفون، سبب ایجاد تغییرات بزرگی در آی‌مسیج، فیس تایم، مپس و گالری شده است که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر iOS 16، امکان شخصی‌سازی صفحه قفل است. به لطف این سیستم عامل کاربران می‌توانند نمای صفحه قفل را با ویجت‌، فونت سفارشی یا والپیپرهای چندلایه مطابق میل خود تغییر دهند. علاوه بر این، می‌توان چند تصویر متفاوت را به عنوان والپیپر انتخاب کرد که در طول روز تصویر والپیپر میان موارد انتخاب شده تغییر کند.

سیستم عامل iOS 16 تغییراتی در آی‌مسیج اعمال می‌کند که به سبب آن‌ها می‌توان پیام‌ها ارسال شده را تا ۱۵ دقیقه بعد از ارسال ویرایش کرد. هر پیام حداکثر پنج مرتبه قابل ویرایش است و تاریخچه اصلاحات صورت گرفته روی پیام، قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است که پیام‌های عادی از قابلیت ویرایش یا حذف پشتیبانی نمی‌کنند. با انتشار سیستم عامل iOS 16 اکنون قابلیت بازخورد هاپتیک به صفحه کلید گوشی‌های هوشمند آیفون اضافه شده است.

در ادامه باید گفت که در پی قرار گرفتن سیاست‌های جدید در دستور کار کمپانی اپل، امسال سیستم عامل iPadOS 16 هم‌زمان با iOS 16 منتشر نشده است. انتظار می‌رود که در ماه میلادی پیش‌رو، رویداد جدیدی برای رونمایی از آیپد پرو M2 برگزار شود و با عرضه M2 Pro، شاهد انتشار iPadOS 16 باشیم.

اینگونه که به‌نظر می‌رسد، سیستم عامل iOS 15.7 هم‌زمان با iOS 16 منتشر شده و حجم به‌روزرسانی iOS 15.7 حدود ۳۰۰ مگابایت می‎‌شود؛ در حالی که این مقدار برای iOS 16 به ۲.۸۸ گیگابایت می‌ر‌سد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS 16  چیست؟ لطفا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 2 =