قابلیت نشان 360 به مسیریاب نشان افزوده شد

قابلیت نشان ۳۶۰ به مسیریاب نشان افزوده شد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

نقشه و مسیریاب نشان با رونمایی از قابلیت جدید «نشان ۳۶۰» اکنون به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا نمای ۳۶۰ درجه خیابان‌های ۱۴ شهر ایران را مشاهده کنند. این نخستین بار است که یک اپلیکیشن مسیریاب ایرانی، ویژگی نمای خیابان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به گفته مدیرعامل نشان برای پیاده‌سازی این قابلیت بیش از ۲هزار و ۷۰۰ساعت رانندگی و تصویربرداری انجام شده است.

در نسخه ۱۱.۰ این اپلیکیشن از ویژگی نشان ۳۶۰ رونمایی شده است. با استفاده از این ویژگی، به سادگی می‌توان ​​منظره‌ای از مقصد را قبل از حرکت دید، اطراف آن را بررسی کرده یا حتی دنبال یک مکان خاص که در نقشه ثبت نشده است، گشت.

این ویژگی حتی در برنامه‌ریزی سفر به شهری دیگر نیز این امکان را به کاربران نشان می‌دهد تا مکان‌های مورد نظر خود را قبل از مراجعه ببینند و آن‌ها را انتخاب کنند. یکی دیگر از مزیت‌های قابلیت نشان ۳۶۰، تماشای مکان‌های زیبایی است که شاید فقط اسم‌شان را شنیده باشیم؛ اکنون این دسترسی برای کاربران نشان وجود دارد تا سری به جاده «اسالم به خلخال»، میدان «نقش جهان» اصفهان یا حتی مناطق طبیعی قشم بزنند.

به گفته مسیریاب نشان، این سرویس اکنون در خیابان‌های اصلی ۱۴ کلان‌شهر و شهر‌ بزرگ ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، اهواز، قشم، ارومیه، قزوین، اردبیل، تبریز، رشت، یاسوج و شهرکرد فعال شده و به مرور سایر شهرها و معابر نیز به آن اضافه می‌شوند.

با فعال‌سازی لایه نشان ۳۶۰، می‌توان مناطق تصویربرداری شده را در نقشه مشاهده کرد که این نواحی به مرور گسترده‌تر خواهد شد و تصاویر بیشتری در اختیار کاربران نشان قرار خواهد گرفت.

بیش از ۲۷۰۰ساعت رانندگی و تصویربرداری برای قابلیت نشان ۳۶۰

«جواد عامل»، مدیر نقشه و مسیریاب نشان در همین رابطه اعلام کرد که برای پیاده‌سازی این قابلیت در ۱۴ شهر، بیش از ۲هزار و ۷۰۰ ساعت معادل ۳۸۶ روز کاری، رانندگی و تصویربرداری انجام شده که طی این ساعات بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از معابر اصلی و کوچه‌های ایران تصویربرداری شده است.

مدیرعامل نشان همچنین درباره چالش‌های فنی و پیچیدگی ارائه این ویژگی گفت:

«ویژگی نشان ۳۶۰ با یک سال تاخیر در دسترس کاربران‌مان قرار گرفت. ​​در این پروژه باید حجم بزرگی از تصاویر خام را طی چند مرحله پردازش می‌کردیم. در ابتدا این مراحل روشن و ساده به نظر می‌رسید اما در میانه راه برخی پیچیدگی‌های پیش‌بینی نشده ایجاد شد که در چند مورد ناچار به بازبینی کل فرآیند و پردازش مجدد تصاویر شدیم. با این حال تیم فنی نشان موفق شد این ویژگی را با همه چالش‌هایی که داشت برای اولین بار در ایران به محصولی عملیاتی تبدیل کند. همچنین در تمام تصاویری که اکنون روی ویژگی نمای ۳۶۰ درجه نشان قرار گرفته‌اند، حریم خصوصی کاملا رعایت شده است. به این معنا که پلاک خودروها و چهره افراد به شکل کامل محو شده‌اند.»

عامل همچنین وعده داد نقشه و مسیریاب نشان به زودی در داخل و خارج از کشور پوشش بیشتری از مناطق عکس‌برداری شده را فراهم کند: «این سرویس در آینده می‌تواند به صورت بالقوه ابزاری باشد که در برخی زمان‌ها و بعضی مواقع توسط آن بتوانیم کاربر را به شکل بهتری در مسیریابی همراهی کنیم و نوعی واقعیت تقویت‌شده‌ را در اختیارش قرار دهیم.»

گفتنی است این قابلیت هم‌اکنون در نسخه جدید نشان فعال شده و کاربران می‌توانند با فعال کردن لایه «نشان ۳۶۰»، مناطق عکس‌برداری شده را مشاهده و با انتخاب یک نقطه و زدن روی عکس تصویر ۳۶۰درجه آن را ببینند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =