شرکت داروسازی مرک: قرص کرونا مولنوپیراویر در برابر سویه امیکرون موثر است

قرص کرونا مولنوپیراویر در تحقیقات آزمایشگاهی در برابر امیکرون موثر ظاهر شد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

شرکت داروسازی مرک می‌گوید نتایج تحقیقات ۶ آزمایشگاه مختلف نشان می‌دهد که قرص خوراکی مولنوپیراویر حتی در برابر سویه امیکرون ویروس کرونا موثر باقی می‌ماند.

به گزارش رویترز، قرص خوراکی شرکت مرک که در پنج روز اول بروز علائم کرونا استفاده می‌شود، در ۶ آزمایشگاه مستقل در کشورهای بلژیک، آلمان، جمهوری چک، لهستان، هلند و ایالات متحده آمریکا آزمایش شده است. دکتر «دین وای لی»، رئیس آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مرک می‌گوید نتیجه مطالعات این بود که مولنوپیراویر عملکرد ضدویروسی مشابهی در برابر امیکرون داشته است.

این یافته‌ها می‌تواند امیدواری به استفاده از مولنوپیراویر به عنوان روشی برای درمان نمونه‌های خفیف تا ملایم کووید-۱۹ را در افرادی که در معرض خطر بیماری حاد قرار دارند، افزایش دهد. البته شرکت مرک اذعان کرده که اثربخشی قرص کرونای این شرکت هنوز در کارآزمایی‌های بالینی ارزیابی نشده است.

قرص کرونا مولنوپیراویر در بیش از ۱۰ کشور مجوز دارد

قرص مولنوپیراویر که در برخی بازارها با نام «لاگوریو» (Lagevrio) شناخته می‌شود، تاکنون در بیش از ۱۰ کشور از جمله آمریکا، بریتانیا و ژاپن تاییدیه گرفته است. آمریکا ۲.۲ میلیارد دلار برای خرید ۳.۱ میلیون بسته از این قرص به مرک پرداخت کرده است.

تحقیقات قبلی مرک در دوره پیش از ظهور سویه امیکرون روی ۱۴۰۰ نفر نشان داده بود که اگر مولنوپیراویر تا ۵ روز پس از بروز علائم کرونا در بیمار استفاده شود، احتمال بستری و مرگ در افرادی که در معرض خطر قرار دارد حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

شرکت داروسازی فایزر هم قرصی برای مقابله با بیماری کرونا به نام Paxlovid ساخته که برای گروه سنی بالاتر از ۱۲ مجوز گرفته است. این شرکت در ماه دسامبر بر اساس مطالعات آزمایشگاهی اعلام کرد که داروی Paxlovid اثربخشی خود را نسبت به امیکرون حفظ کرده است.

واریانت امیکرون به خاطر جهش‌های خاص و پرتعداد خود توانایی بالایی در گریز از سیستم ایمنی بدن پیدا کرده و می‌تواند راحت‌تر از قبل افرادی را مبتلا کند که پیش‌تر کرونا گرفته یا واکسن زده بودند.

منبع دیجیاتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =