قیمت سری گلکسی اس 22 تحت تاثیر کمبود جهلانی تراشه بیشتر می‌شود

قیمت سری گلکسی اس ۲۲ تحت تاثیر کمبود جهلانی تراشه بیشتر می‌شود

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

کمبود جهانی تراشه پیامدهای زیادی را به همراه داشته و باعث افزایش قیمت در محصولات بسیاری از برندها شده است. حالا به نظر می‌رسد که قیمت سری گلکسی اس ۲۲ نیز تحت تاثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است.

کمبود جهانی تراشه باعث شده تا بسیاری از تولیدکننده‌ها با مشکلات مختلفی مواجه شوند که افزایش قیمت، تنها یکی از آنها بوده است. برخی شرکت‌ها به دلیل کمبود تراشه مجبور هستند گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند خود را به نسخه‌های قدیمی تراشه‌ها مجهز کنند. حتی کمپانی تسلا هم به دلیل کمبود تراشه، مجبور شده برحی از قطعات را از خودروهای الکتریکی خود حذف کند.

اما درباره سامسونگ باید گفت که این شرکت احتمالا تا چند هفته آینده از سری گلکسی اس ۲۲ رونمایی می‌کند. هنوز تاریخ رسمی رونمایی این گوشی‌های پرچمدار اعلام نشده؛ با این‌حال گفته می‌شود که این گوشی‌ها ۸ فوریه (۱۹ بهمن) کار خود را آغاز می‌کنند. این گوشی‌ها در بازار بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲، رقابت سختی را با بهترین گوشی‌های شیائومی ۲۰۲۲ خواهند داشت.

قیمت سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

گزارش‌های جدید از افزایش قیمت سری گلکسی اس ۲۲ خبر می‌دهند. این گزارش‌ها مدعی هستند که به دلیل کمبود جهانی تراشه، قیمت گلکسی S22، گلکسی S22 Plus و گلکسی S22 Ultra از چیزی که تصویر می‌کردیم هم بیشتر است.

قیمت بسیاری از سخت‌افزارهای گوشی‌های هوشمند ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته و قیمت تراشه‌ها و سنسورهای پردازش تصویر نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که قیمت سامسونگ Galaxy S22 در پایه‌ای‌ترین مدل، ۸۹۹ دلار خواهد بود که در مقایسه با سال قبل، ۱۰۰ دلار بیشتر است. البته برخی گزارش‌ها هم اعلام کرده‌اند که سامسونگ گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۲ خود را با همان قیمت سری گلکسی اس ۲۱ روانه بازار می‌کند؛ چراکه باید توانایی رقابت با اپل و شرکت‌های چینی را داشته باشند.

مشخصات سری گلکسی اس ۲۲

سامسونگ در رویداد ۸ فوریه خود از سه گوشی هوشمند Galaxy S22 Plus ،Galaxy S22 و Galaxy S22 Ultra رونمایی می‌کند. این گوشی‌ها در دو مدل با تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ راه‌اندازی می‌شوند و هرکدام از آنها در بازارهای متفاوتی عرضه خواهند شد.

نسخه استاندارد گلکسی اس ۲۲، کوچک‌ترین مدل از این خانواده است و با نمایشگر ۶.۰۶ اینچ همراه می‌شود. این نمایشگر همچنین از روشنایی ۱۰۰۰ نیت برخوردار است. اما گلکسی اس ۲۲ پلاس با ۱۷۵۰ نیت، بالاترین میزان روشنایی را نسبت به دو گوشی دیگر ارائه می‌دهد. این گوشی از نسبت کنتراست ۳۰۰۰۰۰۰:۱ بهره می‌برد.

نسخه پلاس به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی مجهز می‌شود؛ اما نسخه اولترا با نمایشگر ۶.۸۱ اینچ همراه خواهد شد. نکته دیگری که باید درباره Galaxy S22 Ultra بدانید این است که به اسلات قلم استایلوس S-Pen مجهز می‌شود. این گوشی‌ها احتمالا از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قیمت سری گلکسی اس ۲۲ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 9 =