لیست طلبکاران صرافی FTX اعلام شد؛ شرکت‌هایی از جمله اپل، گوگل و متا

لیست طلبکاران صرافی FTX اعلام شد؛ شرکت‌هایی از جمله اپل، گوگل و متا

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

مشاوران مالی صرافی ورشکسته FTX سرانجام لیست کامل طلبکاران این شرکت را در یک پرونده فضایی فاش کردند. این سند اسامی شرکت‌هایی را نشان می‌دهد که FT‌X به آن‌ها بدهکار است و شامل نام‌های آشنایی از جمله اپل، مایکروسافت، توییتر و وال‌استریت ژورنال می‌شود.

طبق توضیحات ارائه شده از سند FTX، شرکت‌های خطوط هوایی، هتل‌ها، مؤسسات خیریه، بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، رسانه‌ها و شرکت‌های کریپتو همراه با آژانس‌های دولتی ایالات متحده و بین‌المللی، همگی از صرافی سقوط کرده FTX طلبکار هستند. همچنین نام نزدیک به ۹.۷ میلیون مشتری FTX که دارایی آن‌ها در صرافی بلاتکلیف مانده، از سند حذف شده است.

لیست طلبکاران FTX

شرکت‌های بزرگ فناوری اپل، نتفلیکس، آمازون، متا، گوگل، لینکدین، مایکروسافت و توییتر از جمله طلبکارانی هستند که نام آن‌ها در سند F‌TX اعلام شده است. همچنین نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و CoinDesk از جمله رسانه‌هایی هستند که به آن‌ها اشاره شده است.

شرکت‌های قابل توجه حوزه کریپتو و Web3 که FTX به آن‌ها بدهکار است نیز شامل کوین‌بیس، Galaxy Digital، Yuga Labs و نهادهای بایننس می‌شود.

دفاتر مالیاتی چندین سازمان ایالتی ایالات متحده و سرویس درآمد داخلی فدرال (IRS) نیز دیگر نام‌هایی هستند که به آن‌ها اشاره شده است. نهادهای دولتی کشورهایی از جمله ژاپن، استرالیا و هنگ کنگ نیز در میان دیگر طلبکاران FTX هستند.

با این حال، مشخص نیست که شرکت‌های اعلام شده، مانند اپل و گوگل چه مبالغی را از صرافی ورشکسته FTX طلبکار هستند. پیش از این، در اسناد دادگاه بدون ذکر هیچ نامی، نشان داده شده بود که FT‌X به ۵۰ طلبکار اصلی خود فقط ۳.۱ میلیارد دلار بدهکار است.

FTX که زمانی یکی از بازیگران بزرگ صنعت کریپتو بوده، در اواخر سال گذشته میلادی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد و در نهایت پس از تلاش برای فروش شرکت به رقیب اصلی خود، یعنی بایننس، اعلام ورشکستگی کرد. «سم بنکمن-فرید»، مؤسس این شرکت از آن زمان دستگیر و به هشت جرم مالی در ارتباط با فروپاشی صرافی متهم شده است.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =