مازراتی گریکاله 2022 رسما معرفی شد؛ رقیب ایتالیای پورشه ماکان

مازراتی گریکاله دومین شاسی بلند شرکت ایتالیای است.

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

دومین شاسی بلند (SUV) شرکت ایتالیای مازراتی گریکاله (Grecale) رسما معرفی شد، انتظار می‌رود که این محصول استراتژیک تبدیل به پر فروش ترین مدل این شرکت شود، اصلی‌ترین رقیب گریکاله را باید پورشه ماکان دانست که حالا چندسالیست در زمره پر فروش ترین مدلهای کمپانی آلمانی قرار دارد.

مازراتی در ابتدا این مدل را به صورت احتراقی و سپس هیبریدی عرضه خواهد کرد. اما در اینجا متوقف نخواهد شد و در آینده نزدیک مدل تمام برقی آن نیز به فروش خواهد رسید.

شرکت مادر مازراتی یعنی گروه بزرگ استلانتیس اعلام کرده که این برند در کنار آلفارومئو، DS و لانچیا از سال ۲۰۲۵ تنها مدل برقی تولید خواهند کرد.

مازراتی گریکاله

این مدل ابعاد کوچک تری به نسبت دیگر شاسی بلند شرکت مازراتی یعنی لوانته دارد. مازراتی به زودی نسل دوم گرن توریزمو را نیز عرضه خواهد کرد تا سبد محصولاتش گسترده‌تر شود.

در سال‌های آینده نیز نسل جدید کواتروپورته و لوانته نیز به بازار عرضه خواهد شد.

مازراتی از همین ابتدا این محصول را با ۳ موتور مختلف به بازار عرضه می‌کند.

دو گزینه اول از موتور ۳ لیتری V6 دو توربو استفاده شده در مدل MC20 نیرو می‌گیرند. مازراتی اسم این موتور را «نتونو» گذاشته است. همچنین مدل پایه از یک موتور ۴ سیلندر توربو هیبریدی نیرو می‌گیرد.

مازراتی گریکاله

مدل V6 از فناوری‌های جدید همچون پیش محفظه احتراق، سیستم روغن کاری خیس و همینطور قابلیت از کار افتادن ردیف سمت راست بلوک موتور برای کاهش مصرف سوخت را دارد. مازراتی برای فعال کردن این قابلیت به طور کامل موتور را باز طراحی کرده است.

مازراتی گریکاله

به طور استاندارد موتور V6 توانایی تولید ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

این مدل برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵.۳ ثانیه زمان احتیاج دارد. مدل تروفو حداکثر قدرتی برابر با ۵۲۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۱۹ نیوتن متری را دارد.

مازراتی گریکاله

در نتیجه در عرض ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا رقیب قدرتمندی برای بی ام و X3 M Competition باشد.

مدل ۴ سیلندر نیمه هیبریدی نیز توانایی تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور از موتور ۲ لیتری توربوشارژر شده که از یک ژنراتور (BiSG) و باتری ۴۸V بهره می‌برد.

این مدل نیز برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵.۶ ثانیه زمان احتیاج دارد.

مازراتی گریکاله

تمامی مدل‌ها از یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه اتوماتیک بهره می‌برند و نیرو را به هر چهارچرخ ارسال می‌کنند.

یک محدود کننده لغزش دیفرانسیل نیز در محور عقب قرار گرفته است.

ابعاد گریکاله به ترتیب طول، ارتفاع، عرض و فاصله بین دو محور برابر با ۴۸۴۶، ۱۶۷۰، ۲۱۶۳ و ۲۹۰۱ میلی متر است.

مازراتی گریکاله

از نظر ابعاد گریکاله مشابه با آلفارومئو استالیو است. دلیل شباهت نیز استفاده از پلت فرم یکسان در هر دو مدل است.

سیستم تعلیق بادی امکان تنظیم ارتفاع تا ۶۵ میلی متر را فراهم می‌کند. یک سیستم کنترل دینامیکی جدید با نام (VDCM) نیز کنترل کننده تحرکات بدنه و میزان سفتی سیستم تعلیق نقش ایفا می‌کند.

حالت‌های رانندگی مختلفی از جمله (راحت، جی تی، اسپرت، ریس و خارج جاده ای) در این مدل قابل انتخاب است.

مازراتی گریکاله

ترمزهای استاندارد نیز از نوع آهنی سوراخ دار ۴ پیستونه هستند. گرچه قابلیت انتخاب ترمزهای قوی تر ۶ پیستونه نیز وجود دارد.

همچنین امکان بهره بردن از رینگ های ۲۱ اینچی نیز وجود دارد.

در بخش طراحی ظاهری نیز مازراتی از مدل‌های کلاسیک و مدرن خود همچون  MC20 و ۳۲۰۰ GT الهام گرفته است. با این وجود نتیجه کار به خصوص در نمای جلو و فرم کلی چراغ ها شبیه کراس اور فورد پوما شده است.

فورد پوما
شباهت ظاهری عجیب گریکاله با فورد پوما

در داخل اتاق نیز شاهد طراحی انقلابی هستیم و به جای پشت آمپری‌های کلاسیک صفحه نمایش دیجیتال به کار رفته است.

حتی ساعت آنالوگ نیز جای خود را به یک ساعت دیجیتال داده است.

مازراتی گریکاله

قیمت مدل پایه برابر با ۶۴،۹۹۵ دلار است که به نسبت پورشه ماکان ۵۶،۲۵۰ دلاری قیمت بالاتری دارد.

مدل مودنا نیز قیمت برابر با ۷۸،۸۹۵ دلار دارد و مدل تروفو نیز قیمت پایه برابر با ۸۰ هزار دلار خواهد داشت.

مازراتی این محصول را از همین تابستان سال جاری روانه بازار خواهد کرد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − چهار =