ماهیندرا از 5 کانسپت برقی رونمایی کرد؛ پیشرفت فوق سریع خودروساز هندی

ماهیندرا از ۵ کانسپت برقی رونمایی کرد؛ پیشرفت فوق سریع خودروساز هندی

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

برند هندی ماهیندرا به سرعت در حال پیشرفت بوده و خود را برای آینده الکتریکی آماده می‌کند. این کمپانی اخیرا با رونمایی از ۵ کانسپت برقی، پیش‌نمایشی از مدل‌های آتی خود را ارائه کرده است. به گفته ماهیندرا این خودروهای مفهومی با دو برند تازه‌تاسیس XUV و BE وارد بازار خواهند شد.

هر پنج کانسپت ماهیندرا شاسی‌بلند بوده و بر مبنای پلتفرم جدید و اسکیت‌بردی موسوم به اینگلو (Inglo) ساخته شده‌اند. این پلتفرم البته توسط ماهیندرا طراحی نشده و پلتفرم MEB متعلق به فولکس واگن به عنوان مبنای ساخت آن قرار گرفته است. از این رو پلتفرم هندی‌ها اجزای مشترک زیادی با پلتفرم خودروساز بزرگ آلمانی دارد.

کانسپت‌های الکتریکی ماهیندرا زبان طراحی جدید این شرکت را نیز به نمایش می‌گذارند. هندی‌ها از این زبان با نام heartcore (به معنای هسته قلب) یاد می‌کنند. نگاهی دقیق به این کانسپت‌ها نشان می‌دهد که ماهیندرا توجه ویژه‌ای به بحث طراحی داشته و می‌خواهد از آن مدل‌های قدیمی و از مد افتاده کاملا فاصله بگیرد.

از پنج کانسپت ماهیندرا، سه مدل ۰۵، ۰۷ و ۰۹ حامل لوگوی زیربرند BE هستند. دو مدل E08 و E09 لوگوی زیربرند XUV را روی خود دارند. با آنکه همه این مدل‌ها شبیه هم دیده می‌شوند، اما باید گفت کانسپت‌های برند BE آینده‌نگرانه‌تر بوده و از چهره مدرن‌تری برخوردار هستند. در مقابل کانسپت‌های برند XUV بیشتر آماده تولید به نظر می‌رسند.

ذکر این نکته ضروری است در دنیای واقعی هیچ خبری از کانسپت‌های ماهیندرا نیست، چرا که همه آنها در حقیقت طرح‌های گرافیکی بوده و به دنیای دیجیتال تعلق دارند!

خودروساز هندی تصاویر نمای داخلی سه مدل BE 05، BE 07 و XUV E09 را منتشر کرده است. کانسپت BE 05 به نورپردازی داخلی مجهز شده و یک پنل عریض در پشت فرمان خود دارد. این پنل دو نمایشگر بزرگ را در خود جای داده است. داشبورد BE 07 را یک نمایشگر سرتاسری فرا گرفته، مثل برخی مدل‌های جدید آئودی در این مفهومی آینه‌های جانبی جای خود را به دوربین داده‌اند. کانسپت XUV E09 طراحی ساده‌تری دارد و کنسول آن شبیه خودروهای حاضر در خیابان‌هاست.

ماهیندرا از هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده، فناوری ۵G و آپدیت‌های از راه دور نرم‌افزاری هم صحبت کرده، با این حال مشخص نیست کدام مدل‌ها دارای این قابلیت‌ها هستند.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پلتفرم اینگلو ریشه در پلتفرم MEB فولکس واگن دارد. در واقع چنین امری به واسط قرارداد همکاری جدید بین دو شرکت ممکن شده و قوای محرکه برقی، سیستم باتری و سلول‌های آن بین دو پلتفرم مشترک هستند.

پلتفرم اینگلوی ماهیندرا همانند همتای آلمانی خود با پک باتری ۶۰ الی ۸۰ کیلووات ساعتی سازگاری دارد. این پلتفرم مدرن از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان با حداکثر نرخ ۱۷۵ کیلووات باتری را شارژ کرد. با اتکا به این ویژگی در کمتر از نیم ساعت، تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری شارژ می‌شود.

محصولات مبتنی بر پلتفرم اینگلو هم بصورت دیفرانسیل عقب و هم دو دیفرانسیل تولید خواهند شد. در مدل‌های تک دیفرانسیل یک موتور برقی ۲۲۸ اسب بخاری روی محور عقب قرار می‌گیرد. اما در مدل‌های دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک دو موتور با مجموع قدرت ۳۳۵ اسب بخار وظیفه تامین نیرو را بر عهده می‌گیرند. هندی‌ها می‌گویند قوی‌ترین مدل مبتنی بر پلتفرم اینگلو شتابی زیر ۶ ثانیه دارد.

نکته تامل‌برانگیز اینکه ارقام اعلام شده از سوی ماهیندرا بهتر از محصولات مجهز به پلتفرم MEB فولکس واگن هستند. برخی از محصولات آئودی، پورشه و اشکودا بر اساس این پلتفرم ساخته می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های مهم پلتفرم اینگلو باید به مواردی مثل سیستم تعلیق نیمه فعال، ترمز برقی، فناوری خودران سطح ۲ و بالاتر و ایمنی مناسب (کسب ۵ ستاره ایمنی از موسساتی مثل انکپ) اشاره کرد. ماهیندرا گفته توانایی تولید سالانه تا یک میلیون خودرو بر اساس پلتفرم اینگلو را دارد. البته این امر منوط به توافقات نهایی با فولکس واگن است.

آنگونه که ماهیندرا وعده داده، نسخه تولید انبوه این کانسپت‌ها بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد. ناگفته نماند این شرکت در کنار رونمایی از مفهومی‌های جذاب خود، خبر افتتاح یک استودیوی طراحی جدید را نیز رسانه‌ای کرد. این استودیو در بنبوری آکسفوردشایر انگلستان واقع شده و بطور اختصاری با نام M.A.D.E شناخته می‌شود. این نام از عبارت Mahindra Advanced Design Europe برگرفته شده است.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =