سرانجام عرضه رایگان API تردز برای عموم توسعهدهندگان آغاز شد. این API به توسعهدهندگان شخص ثالث اجازه میدهد تا راحتتر از قابلیتهای این پلتفرم استفاده کنند.
براساس گزارش ورج، با این API جدید توسعهدهندگان میتوانند پستهای مختلف را منتشر یا محتوای مدنظر خود را از این پلتفرم دریافت (Fetch) کنند و از ابزارهای گوناگون برای مدیریت این اپلیکیشن بهره ببرند. همچنین توسعهدهندگان میتوانند به کاربران امکان دهند که پاسخهای خاصی را پنهان یا آشکار کنند.
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا نیز در یک پست در تردز گفت که اکنون این API بهطور گسترده در دسترس است و بهزودی نیز برای تعداد بیشتری از توسعهدهندگان عرضه خواهد شد.
عرضه API تردز برای توسعهدهندگان
علاوهبر ویژگیهایی که گفته شد، متا اضافه میکند که به توسعهدهندگان این امکان را میدهد تا با ابزارهای اندازهگیریهای مختلف بتوانند تعداد بازدیدها، لایکها، پاسخها، ریپستها و نقلقولها را تجزیهوتحلیل کنند.
در اکتبر ۲۰۲۳، «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، برای اولینبار اعلام کرد که این شرکت روی API تردز کار میکند. این شرکت پیشتر نسخه بتای API خود را با توسعهدهندگان مختلف مانند Social News Desk و Hootsuite به اشتراک گذاشته بود. در آن زمان این شرکت گفته بود که این API را در ماه ژوئن ۲۰۲۴ بهطور گسترده در دسترس توسعهدهندگان قرار میدهد. اکنون متا به قول خود عمل کرده است.
توسعهدهندگان شخص ثالثی که روی ابزارهای شبکههای اجتماعی کار میکنند، در سال ۲۰۲۳ با مسائل مختلفی مواجه بودند چون شبکههای اجتماعی مانند ایکس و ردیت دسترسی API را در سطوح مختلف محدود یا قطع کردند. البته شبکههای اجتماعی غیرمتمرکز مانند بلواسکای و Mastodon رویکرد بهتری را برای توسعهدهندگان در پیش گرفتهاند. بااینحال API تردز با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر میتواند برای این توسعهدهندگان بسیار سودمند باشد.
<دیجیاتو / منبع