متا برخی کارمندان خود را به اتهام فروش اطلاعات کاربران به هکرها اخراج کرد

متا برخی کارمندان خود را به اتهام فروش اطلاعات کاربران به هکرها اخراج کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

متا در سال گذشته، بیش از ده‌ها نگهبان امنیتی و کارمند دیگر خود را به این دلیل اخراج کرده است که بررسی‌های داخلی نشان دادند، آنها اطلاعات شخصی و جزئیات ورود به سیستم کاربران را به هکرها می‌فروخته‌اند. گفته می‌شود که برخی متخلفان از ابزار بازیابی حساب متا (Oops) استفاده کرده و حتی هزاران دلار رشوه از افراد متفرقه برای دسترسی به حساب خود دریافت کرده‌اند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، عاملان این تخلف شامل محافظان امنیتی قراردادی شرکت Allied Universal در دفاتر متا می‌شوند که از سیستم این شرکت برای بازیابی حساب‌های کاربران که Oops نام دارد، سوءاستفاده کرده‌اند.

ابزار Oops (با نام Online Operations) به کارمندان این اجازه را می‌دهد تا درباره حساب‌های غیرقابل دسترسی گزارش‌هایی تشکیل دهند و سپس کنترل آنها را به حالت قبل برمی‌گرداند. با این حال، چنین سیستمی قرار بوده فقط در موقعیت‌هایی خاص، مثلاً برای شخصیت‌های عمومی و اعضای خانواده استفاده شود. وال استریت ژورنال توضیح می‌دهد که ظاهراً استفاده از آن در سال‌های اخیر افزایش یافته و از ۲۲ هزار عملیات در سال ۲۰۱۷ به ۵۰۲۷۰ مورد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

تخلفات کارمندان متا

تحقیقات داخلی شرکت نشان می‌دهد که نگهبانان امنیتی توانسته‌اند در اینترانت فیسبوک به Oops دسترسی پیدا کنند و گزارش شده است که یک پیمانکار امنیتی، در سال ۲۰۲۱ به دلیل کمک به اشخاص ثالث در تصاحب حساب‌ها از کار اخراج شده است. در ادامه توضیح داده شده است که پیمانکار امنیتی دیگر زمانی اخراج شده که تحقیقات نشان می‌دهد آنها چندین حساب را برای هکرها در ازای بیت کوین بازیابی کرده‌اند.

«اندی استون»، سخنگوی شرکت متا در بیانیه‌ای به وب‌سایت Engadget توضیح داد که این شرکت به انجام «اقدامات مناسب» علیه هر کسی که با کلاهبرداری خدمات را ارائه کند، ادامه خواهد داد. Allied Universal نیز گفت که همیشه به‌طور جدی نسبت به گزارش‌های تخلف پاسخ می‌دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که متا هفته گذشته تصمیم گرفت ۱۱ هزار کارمند خود را اخراج کند و طبق اطلاعیه تنظیم و بازآموزی کارگران که به ایالت ارسال شده، قصد دارد ۸۷۱ کارگر دیگر را نیز در اوایل سال آینده میلادی در سه دفتر نیویورک خود اخراج کند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 3 =