محققان واکنش چهره جنین به طعم‌های مختلف را نشان دادند + عکس

محققان واکنش چهره جنین به طعم‌های مختلف را نشان دادند + عکس

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

یک مطالعه خارق‌العاده جدید اولین مدرک از واکنش کودک در رحم مادر نسبت به مزه غذاهای مختلف را به تصویر کشیده است. در این عکس‌ها می‌بینیم که جنین دقایقی پس از خوردن کلم برگ توسط مادرش ناراحت و پس از خوردن هویج شیرین خوشحال می‌شود.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که جنین در رحم مادر می‌تواند مزه غذاها را متوجه شود، اما این تحقیقات بر اساس داده‌هایی انجام شده بود که پس از تولد به دست آمده بودند. حالا پژوهشگران برای اولین بار به سراغ فناوری سونوگرافی چهار بعدی رفته‌اند تا حرکات جنین را با جزئیات بالا ثبت کنند. در این تحقیق ۱۰۰ زن باردار حضور داشتند که در اواخر دوره حاملگی به سر می‌بردند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند: گروه کنترل که بدون مداخله تحت آزمایش قرار گرفت، گروهی که در آن مادر کلم برگ خورد و گروهی که مادر هویج شیرین مصرف کرد. مصرف این مواد خوراکی ۲۰ دقیقه قبل از سونوگرافی انجام شد. خود سونوگرافی حدود ۲۵ دقیقه طول کشید تا به محققان اجازه دهد حرکات جنین را دنبال کنند.

جنین هم کلم برگ دوست ندارد!

نتایج این مطالعه نشان داد که خوردن کلم برگ می‌تواند چهره جنین را به حالتی شبیه گریه ببرد، در حالی که مصرف هویج باعث می‌شود جنین چهره‌ای شبیه حالت خندیدن به خود بگیرد. این مقایسه با گروه کنترلی انجام شد که چهره کودک در آن‌ها به خاطر عدم مصرف مواد خوراکی حالت خنثی داشت.

چهره جنین در برابر هویج

«جکی بلیست» از نویسندگان این مقاله که نتایجش در مجله Psychological Science چاپ شده، می‌گوید کلم برگ و هویج از آن جهت انتخاب شدند که مزه‌های متفاوتی دارند. با این حال، مشخص نیست که دقیقا کدام مولکول‌های مزه بیشتر روی کودکان اثر می‌گذارند: «فکر نمی‌کنیم که جنین به مزه شیرینی واکنشی نشان بدهد چون شکر در مایع آمنیوتیک به شدت در دوران حاملگی کنترل می‌شود. اما جنین می‌تواند به چیزهای دیگری مثل سایر طعم‌های غذایی و حتی واکنش مادر نسبت به غذاهای خوش‌مزه پاسخ بدهد.»

حالا محققان به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا اگر در دوران بارداری طعم‌هایی مثل طعم کلم برگ به دفعات به جنین داده شود، او به این مزه‌ها عادت می‌کند و پس از تولد تمایل بیشتری برای مصرف آن‌ها خواهد داشت یا نه.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نوزده =