مردم هنوز خودروهای کوچک را دوست دارند!

یادتان است که زمانی فورد گفته بود تولید خودروهای سدان را به نفع مدل‌های شاسی بلند کنار می‌گذارد؟ در واقع جنرال موتورز همین کار را با برندهای خود انجام داد. فیات کرایسلر اتومبیلز مدت‌هاست که به جز فیات ۵۰۰ یک مدل کوچک و ارزان عرضه نکرده است. بااین‌حال ارقام فروش نیمه اول سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که مردم هنوز خواستار عرضه خودروهای کوچک هستند.

آمار محبوبیت خودروهای کوچک در بازار ایالات متحده

بررسی این آمار را با نیسان شروع می‌کنیم. در نیمه اول امسال ۸۹,۰۲۸ سنترا فروخته شده است که افزایش ۵۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. این مدل با پشت سر گذاشتن چندین مدل شاسی بلند، دومین مدل پرفروش نیسان لقب گرفته است. اگر فروش آن با همین سرعت ادامه پیدا کند، تا پایان دسامبر این رقم می‌تواند به ۱۸۰ هزار دستگاه برسد. در این شرایط سنترا به راحتی در بین ۲۰ خودروی پرفروش در ایالات‌متحده قرار می‌گیرد. همچنین فروش ورسا، ارزان‌ترین خودروی جدید در آمریکا، تاکنون ۶۱ درصد رشد داشته است.

آکورا اینتگرا

محبوبیت هوندا سیویک، که درحال‌حاضر در میان ۲۰ خودروی پرفروش آمریکا قرار دارد، همچنان درحال افزایش است. فروش آن تا ماه ژوئن ۳۸ درصد افزایش یافته و در مجموع به ۱۲۹,۷۸۸ دستگاه رسیده است. سیویک به‌عنوان دومین مدل پرفروش در خط تولید هوندا، به‌راحتی ازHR-V  ساب‌کامپکت پیشی گرفته است. اگر این روند ادامه پیدا کند، سیویک می‌تواند در بین ۱۰ مدل پرفروش سال ۲۰۲۴ قرار بگیرد.

خودروهای کوچک
نیسان سنترا

احتمالا تویوتا کرولا نیز به این هدف دست پیدا کند. سال گذشته این مدل در رتبه ۱۲ قرار داشت، اما فروش آن در سال ۲۰۲۴ در حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۱,۹۹۱ کرولا به فروش رسیده که البته شامل کرولا کراس نمی‌شود. در واقع، فروش کرولا بیش از دو برابر همتای شاسی بلند خودش است. این فقط برندهای ژاپنی نیستند که فروش عالی خودروهای کوچک را تجربه می‌کنند. کیا فورته (کیا سراتو) نیز با فروش ۷۰,۴۷۳ دستگاه تاکنون رشد ۱۳ درصدی داشته است.

کشاکش خودروسازان و مصرف‌کنندگان

البته مدل‌های شاسی بلند هنوز به شدت محبوب هستند و از مدت‌ها پیش به‌عنوان وسیله نقلیه اصلی عموم مردم جایگزین سدان‌ها شده‌اند. اما پنج سدان کوچک و هاچ‌بک ذکرشده در بالا نزدیک به نیم میلیون فروش را به خود اختصاص داده‌اند و این رقم فقط برای نیمی از امسال است. بنابراین نمی‌توان این گروه قابل‌توجه از خریداران را به سادگی نادیده گرفت. حال باید منتظر ماند و دید چقدر طول می‌کشد تا برندهای مستقر در دیترویت متوجه این موضوع شوند.

<دیجیاتو / منبع

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *