مسدود شدن موبایل‌های شیائومی در ایران

مسدود شدن موبایل‌های شیائومی در ایران

مسدود شدن موبایل‌های شیائومی در ایران

بر اساس خبری که در فضای مجازی دست به دست می چرخه خبر قفل شدن گوشیهای شیائومی در ایران می باشد . البته خبری مشابه همین خبر برای نرم افزارهای گوشیهای سامسونگ منتشر شد ولی اتفاق خاصی برای گوشیهای ایران بوجود نیامد .

خبر مسدود شدن موبایل‌های شیائومی در ایران به نشر مجله دیجیاتو و با این مظمون:

وب‌سایت XDA-Developers در گزارشی اعلام کرد که شرکت شیائومی، در حال قطع دسترسی کاربران به موبایل‌های ساخت خود در کشورهای تحریم شده مانند سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و البته ایران است.

بیشتر بخوانیم : مجله تکنولوژی

این منبع می‌گوید در هفته‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از کاربران دریافت کرده که با مشکل دسترسی به موبایل شیائومی خود مواجه شده‌اند، چراکه موبایل خود را در یکی از این کشورهای تحریم شده فعال کرده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که چند روز پس از فعال شدن موبایل، دستگاه کاربر لاک می‌شود و چنین پیامی نمایش داده می‌شود: «سیاست شیائومی اجازه فروش این محصول در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به شکل مستقیم به فروشنده دستگاه مراجعه کنید.»


بر اساس گزارش XDA-Developers، شیائومی در شرایط استفاده از محصولاتش، رسما اعلام کرده است که خود را به رعایت قوانین کنترل صادرات ایالات متحده آمریکا متعهد می‌داند.

هنوز گزارشی مبنی بر اینکه چنین اتفاقی در ایران نیز رخ داده، به دست دیجیاتو نرسیده است اما تعدادی از کاربران سایر کشورهای تحریم شده در انجمن‌های XDA-Developers اعلام کرده‌اند که با مشکل لاک شدن موبایل شیائومی خود روبه‌رو شده‌اند.

می خوانیم : مسدود شدن موبایل‌های شیائومی در ایران

در صورتی که چنین اتفاقی در ایران نیز دیده شود، کاربران ایرانی باید به فکر جایگزینی شیائومی با سایر برندهای موبایل باشند.

این شرکت چینی در یک سال اخیر سهم خود را به بیش از ۳۰ درصد از بازار موبایل ایران رسانده است. هنوز مشخص نیست این مشکل شامل موبایل‌های قدیمی‌تر فعال در ایران نیز خواهد شد یا خیر.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =