مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی ؛ هرآنچه بخواهید، اینجاست!

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی ؛ هرآنچه بخواهید، اینجاست!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

هر آنچه که مایل هستید در مورد گلکسی M53 و پوکو F4 GT بدانید، در ادامه آمده است. پس با مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی همراه ما باشید.

گوشی M53 میان رده‌ی قدرتمند سامسونگ است که مشخصات حرفه‌ای چون دوربین باکیفیت، نمایشگر فوق‌العاده‌ی سوپرامولد و پردازنده‌ای قدرتمند دارد. گوشی سامسونگ m53 از نظر نرم‌افزاری به روز است و یکی از گزینه‌های جذاب برای خرید محسوب می‌شود.

به نقل از Techtrends.news، پوکو F4 GT نیز که قرار است با گوشی M53 در ادامه مقایسه شوند، یکی از مدل‌های محبوب این برند نوپا است که توانسته سر و صدای زیادی به پا کند. گوشی Poco F4 Gt قدرتی در حد بهترین‌های بازار دارد و یک گزینه خوش‌قیمت با امکانات عالی است.

با مقایسه گلکسی M53 با پوکو F4 GT در ادامه همراه ما باشید. تکراتو در ادامه امکانات و ویژگی‌هایی این دو گوشی را مورد بررسی قرار داده است و شما می‌توانید با قابلیت‌های آنها بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو ؛ اقتصادی‌های کاربردی

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی ؛ تقابل مهم نابرابر!

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی گلکسی M53 نماینده سامسونگ و پوکو F4 GT نماینده شیائومی در ادامه به رقابت می‌پردازند. مقایسه Galaxy M53 با Poco F4 GT که در ادامه آمده است اطلاعات کاملی از ویژگی‌های آنها در اختیار ما قرار می‌دهد و انتخاب را راحت‌تر می‌کند.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در گلکسی M53 سامسونگ خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نبوده و باتری آن نیز در مقایسه با محصولاتی که از سری Galaxy M می‌شناسیم ظرفیت زیادی ندارد، اما ظاهری زیبا دارد و همین ظاهر زیبا باعث می‌شود به محض گرفتن آن در دست، تمام این ایرادات و نقص‌ها را فراموش کنید.

قاب پشتی و فریم گلکسی ام ۵۳ جنسی از پلاستیک دارد، اما کیفیت ساخت آن بسیار بالاست و در همان لحظه اول، حس یک موبایل لاکچری به شما القا می‌شود. سایر بخش‌ها تفاوتی با نسل قبل ندارد و ماژول مربعی شکل دوربین با ۴ حسگر در بخش کناری جا خوش کرده‌ و فلاش LED نیز بیرون از این ماژول تعبیه شده است.

این در حالی‌ است که قاب پشتی گلکسی M52 ظاهری کاملا متفاوت دارد و سنسورهای دوربین به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد فعلا سامسونگ برنامه‌ای برای نزدیک‌تر کردن طراحی این تلفن هوشمند به گوشی های سری Galaxy A ندارد.

در مقابل کیفیت ساخت پوکو F4 GT بسیار بالاست و پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند. در کل ظاهر گوشی شیائومی Poco F4 Gt در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند.

وزن تقریبی این مدل نزدیک به ۲۱۰ گرم بوده و سنسور اثرانگشت نیز روی کلید پاور طراحی شده و عملکردی بسیار سریع دارد. همچنین در گوشی پوکو اف ۴ gt با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارد.

اگر بخواهیم به طراحی گوشی پوکو اف ۴ جی تی نمره دهیم، قطعاً این مدل یکی از بهترین‌ها است و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

 

گیمرها می‌دانند که تریگرهایی که در بازار هستند کیفیت خوبی ندارند اما گوشی پوکو F4 GT مجهز به تریگر شده و با فعال کردن ماشه‌های فیزیکی که روی فریم قرار گرفته، می‌توانید به صورت حرفه‌ای با آن بازی کنید.

گوشی پوکو F4 GT از نظر مقاومت بدنه و ساختار بسیار خوب و محکم است، مخصوصا فریم میانی آلومینیومی که حس مقاومت القا می‌کند و به دلیل مات بودن رنگ فریم، به هیچ عنوان جای انگشت و چربی روی آن نمی‌ماند.

مقایسه گلکسی M53 با پوکو F4 GT از نظر صفحه نمایش

پوکو F4 GT با یک نمایشگر فوق‌العاده ۶.۶۷ اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD عرضه شده است. این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن ۱ میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید.

همچنین نرخ نوسازی عالی ۱۲۰ هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند؛ هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد ۶۰ هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

سامسونگ Galaxy M53 مانند تمامی گوشی‌های سامسونگ از نمایشگر فوق‌العاده‌ای برخوردار است. نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus مشابه گلکسی M52 بوده و یکی از بهترین نمایشگرهای تلفن هوشمند است.

در بالای این نمایشگر یک دایره کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی وجود دارد که چندان مزاحمتی برای دید ایجاد نمی‌کند. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار بوده که به طور پیش‌فرض بر روی این نرخ تنظیم شده است.

می‌توان نرخ نوسازی را به ۹۰ هرتز کاهش داد تا مصرف باتری کمتر شود. به طور کلی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز منجر به اسکرول سریع‌تر و روان‌تر می‌شود اما تفاوت چندانی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی ندارد.

این نمایشگر از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل برخوردار بوده و به لطف روشنایی بالایی که دارد حتی در زیر نور زیاد آفتاب تابستان نیز به راحتی قابل مشاهده است. در شرایط نور کم، سطح روشنایی ۴۰ تا ۵۰ درصد نیز برای مرور شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، تماشای ویدیو در YouTube و غیره، کاملا مناسب است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با شیائومی می ۱۱ اولترا

مقایسه پوکو ایکس ۴ پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر دوربین

نقطه‌ی عطف در مشخصات گلکسی M53 استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی توسط سامسونگ است. در واقع دوربین اصلی این گوشی ۴گانه است و با وجودی که لنزهای فرعی آن چندان قدرتمند نیستند، اما امکانات خوب و آپشن‌های زیادی را برای عکاسی در اختیار کاربران علاقه مند به با گوشی قرار می‌دهند.

فیلم‌برداری ۴K نیز با دوربین اصلی امکان پذیر است. ترکیب لنزی دوربین اصلی این گوشی شامل لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF، لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، لنز ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج و لنز ۲ مگاپیکسلس ماکرو است.

گوشی سامسونگ ام ۵۳ یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم دارد که گزینه‌ای فوق‌العاده برای گرفتن عکس و فیلم‌های سلفی و برقراری تماس‌های تصویری است.

در مقابل گوشی شیائومی پوکو F4 GT با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

 

همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است. دوربین اولتراواید گوشی Poco F4 Gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است.

دوربین سلفی نیز ۲۰ مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند.

مقایسه گلکسی M53 با پوکو F4 GT از نظر باتری

M53 5G سامسونگ یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که مانند دیگر محصولات موجود در بازار می‌تواند با ۸ تا ۹ ساعت روشن ماندن صفحه و استفاده سنگین در طول روز، برای یک روز کامل دوام بیاورد.

هرچند، اگر بخواهید کمی بازی و وبگردی با استفاده از اینترنت سیم‌کارت را هم چاشنی آن کنید، احتمالا این زمان کمی کاهش پیدا خواهد کرد.

به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات، موبایل جدید سامسونگ خیلی سریع شارژ می‌شود؛ میزان شارژ باتری ظرف ۳۰ دقیقه به ۵۰ درصد می‌رسد.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی پوکو F4 GT مجهز به یک باتری با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت است. ترکیب پردازنده بهینه با باتری قدرتمند باعث شده با استفاده معمول یک روز شارژدهی داشته باشد، اما اگر قصد بازی کردن به صورت حرفه‌ای و مداوم داشته باشید، نهایتا ۶ تا ۷ ساعت دوام می‌آورد.

گوشی پوکو F4 GT از شارژر ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند که خوشبختانه درون جعبه گوشی هم قرار دارد و  نیاز به خرید آداپتور ندارید. در نتیجه با این سرعت شارژ فوق العاده تنها در ۱۷ دقیقه گوشی از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

 

پوکو با استفاده از فناوری محافظ شارژ Power Delivery 3.0 که مخصوص پردازنده‌های کوالکام هستند، امنیت این فناوری سرعت شارژ فوق العاده بالا را تامین کرده و به کمک Quick Charge 3+ گوشی را در کمترین زمان ممکن به صورت بی خطر و کاملا ایمن شارژ می‌کند که هیچ آسیبی به دستگاه وارد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر نرم افزاری

گوشی جدید سامسونگ به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۲ در کنار رابط کاربری One UI 4.1 استفاده کرده و اغلب امکاناتی که در گوشی‌های میان رده سامسونگ وجود دارد را در اختیار قرار می‌دهد. متاسفانه، خبری از NFC در این گوشی نیست و این یعنی خریداران، شانس استفاده از Samsung Pay را نخواهند داشت.

گوشی Galaxy M53 5G، دو ورژن بعد از سیستم عامل اندروید (تا اندروید ۱۴) را دریافت خواهد کرد. البته این میزان پشتیبانی در مقایسه با گوشی های سری گلکسی A کمتر است.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

در مقابل شیائومی سعی کرده که حداکثر توان خود را بکار گیرد تا نرم‌افزاری روان و بدون باگ را به کاربران هدیه دهد و باید گفت در این امر تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

پوکو F4 GT با نسخه ۱۲ اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه شده که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر سخت افزاری

گوشی Poco F4 Gt سخت افزاری فوق العاده دارد و از قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 استفاده می‌کند که در حال حاضر بهترین چیپست گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و آن را فقط در پرچمداران می‌توان دید.

این تراشه نازک‌ترین چیپست ساخته شده تا به امروز است و لیتوگرافی ۴ نانومتری دارد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین و به خصوص هنگام بازی کردن، گوشی کمتر داغ شود. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با cpu دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

البته باید گفت که یکی از نقاط قوت گوشی ام ۵۳ ترکیب سخت‌افزاری بوده که سامسونگ برای آن در نظر گرفته است. در واقع تراشه‌ی پردازنده‌ی این گوشی دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک است که طبق معماری ۶ نانومتری ساخته شده و از نسل پنجم اینترنت هم پشتیبانی می‌کند.

این تراشه با وجود میان رده بودن، عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های گرافیکی و عملکردهای سنگین و چند وظیفه‌ای دارد. در واقع m53 گوشی گیمینگی نیست، اما به خوبی می‌تواند از پس بازی‌های آنلاین برآید و هیچ کاربری را ناامید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت ۱۰ پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه گلکسی M53 با پوکو F4 GT از نظر کیفیت صدا

گوشی پوکو F4 GT مجهز به ۴ اسپیکر در دو سمت گوشی است و بلندی صدای فوق العاده زیادی دارد. علاوه بر بلندی صدا، تفکیک صدا در بازی‌ها هم تحسین برانگیز است و اگر زمانی توانستید با هدفون بازی کنید، به راحتی اسپیکرهای این گوشی شیائومی نیاز شما را برطرف می‌کند.

در گوشی M53 خبری از اسپیکرهای استریو نیست و به نظر می‌رسد که اسپیکر پایینی به اندازه‌ای قوی نیست که به تنهایی بتواند صدایی بلند و بدون نویز را در اختیار کاربران قرار دهد اما در کل کیفیت خوبی دارد و کاربران را ناامید نخواهد کرد.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی M53 با پوکو F4 GT پرداختیم. دو گوشی حرفه‌ی از دو برند متفاوت که هر دو حرفه‌ای هستند و شما می‌توانید براساس نیاز و سلیقه خود و مقایسه Galaxy M53 با Poco F4 GT که در این مطلب انجام شد، مدلی مناسب را برای خود انتخاب کنید. پس این مطلب را از دست ندهید.

سوالات متداول

گلکسی M53 بخریم یا پوکو F4 GT ؟

پوکو هر سال در حال نزدیک‌تر شدن به پرچمداران است و کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند. محصولات پوکو قیمت مناسبی دارند، سخت‌افزار آنها نیز قدرتمند است و در رده پرفروش‌های بازار قرار دارند. گوشی پوکو اف ۴ جی تی ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به تراشه فوق‌العاده Snapdragon 8 Gen1 است که باعث شده ارزش خرید بالایی داشته باشد. در این بین گوشی‌های سری m سامسونگ نیز همیشه نمایشگر و باتری‌های قدرتمندی داشته‌اند که گوشی m53 هم از این قائده مستثنی نیست. سامسونگ برای این گوشی تراشه‌ی پردازنده و دوربین خوبی نیز در نظر گرفته که به ارزش خرید آن افزوده است. بنابراین اکنون انتخاب با شماست و مقایسه Galaxy M53 با Poco F4 GT نیز می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =