میکرو ارگانیسم‌های شهری

دانشمندان میکرو ارگانیسم‌های شهری را ایجاد می‌کنند

( میکرو ارگانیسم‌های شهری ) کریستوفر میسون، دکترا، استاد دانشگاه پزشکی ویل کورنل در نیویورک، NY، مولف مشترک اولین اطلس جهانی میکروارگانیسم‌های شهری ، می‌گوید: « اگر کفش خود را به من بدهید، من می‌توانم با دقت حدود ۹۰٪ شهری از جهان که شما از آن امده‌اید را به شما بگویم.» این مطالعه، که توسط شرکت بین‌المللی متاژنومیک و متاطراحی متروها و کنسرسیوم بیوم‌های شهری (MetaSUB) انجام شده‌است، نقشه‌ای از میکروبیوم‌های برخی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان را ایجاد می‌کند.

در طول ۳ سال، دانشمندان MetaSUB، تعداد ۴۷۲۸ نمونه متاژنومی از سیستم‌های حمل و نقل عمومی در ۶۰ شهر جمع‌آوری کردند که منجر به اولین فهرست سیستماتیک از اکوسیستم میکروبی شهری در سراسر جهان شد. آن‌ها کشف کردند که هر شهر اثر انگشت میکروبی منحصر به فردی دارد که احتمالا ناشی از تفاوت در آب و هوا و جغرافیا است.

حمل و نقل عمومی، یک انتخاب واضح برای تجزیه و تحلیل میکروبیوم شهرها به نظر می‌رسد؛ با تقریبا ۱.۲ میلیارد نفر که از سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، مانند مترو و شبکه‌های اتوبوس، در سراسر جهان، هر روز، یکی از فضاهای مشترک محیط شهری است، که یک جهان غنی و متنوع از ارگانیسم‌های نامرئی را نشان می‌دهد.

میکرو ارگانیسم‌های شهری

شکل ۲. ایستگاه مرکزی نیویورک

آزمایشگاه از تکنیکی به نام توالی متاژنومی شاتگان برای شناسایی ۴۲۴۶ گونه شناخته‌شده از میکرو ارگانیسم‌های شهری از DNA آن‌ها استفاده کرد. آن‌ها همچنین ۱۰،۹۲۸ ویروس و ۱،۳۰۲ باکتری را پیدا کردند که برای علم ناشناخته بودند. علاوه بر این، یک مجموعه «هسته‌ای» از ۳۱ گونه وجود داشت که در بدن انسان یافت نمی‌شوند اما در ۹۷٪ از کل نمونه‌ها برداشت می‌شوند.

بنا به گفته تیم MetaSUB، « اطلس ژنتیک میکروبی جهانی که به طور مداوم به روز می‌شود، پتانسیل کمک به پزشکان، ادارات بهداشت عمومی، مقامات دولتی و دانشمندان در ردیابی، تشخیص و پیش‌بینی ریسک‌ها و روندهای همه گیرشناسی را دارد.» دانشمندان معتقدند که این تحقیق می‌تواند به ردیابی انتشار ارگانیسم‌های عفونی در محیط‌های شهری کمک کند و همچنین یک منبع ارزشمند برای درمان‌های ضد میکروبی جدید و کاربردهای پزشکی قانونی باشد.

یک محدودیت مهم در مطالعه حاضر این بود که فقط DNA را توالی می‌دهد. پروژه‌های آینده نیز RNA را ردیف خواهند کرد که ماده ژنتیکی بسیاری از ویروس‌های مهم مانند SARS-CoV-۲ است که باعث COVID19 می‌شود.

میکرو ارگانیسم‌های شهری

حمل و نقل عمومی یکی از بخش‌هایی است که بیش از همه تحت‌تاثیر بیماری همه‌گیر کرونا ویروس جهانی قرار گرفته‌است و شاهد کاهش چشمگیر تعداد کاربران در سراسر جهان بوده‌است. با توجه به این تغییر ناگهانی، کنسرسیوم در حال حاضر در حال بررسی اثرات قرنطینه بر ترکیب میکروبیوم هر شهر است.

 

مجله اینترنتی توزلو

رپورتاژآگهی

مقاله‌خوان ترجمیار

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =