لوگوی دیجیاتو

همکاری با ۲۳۰۰ وب‌سایت و ۵۵ هزار کسب‌وکار

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

گزارش سال ۱۴۰۰ یکتانت، با اشاره به اینکه این آژانس تبلیغات دیجیتال در سال گذشته در ۱۲۸ میلیون دستگاه تبلیغات را به نمایش گذاشته است. گزارش سال ۱۴۰۰ بیانگر آن است که یکتانت با ۲۳۰۰ وبسایت نمایش‌دهنده همکاری داشته و تعداد کاربرانش با افزایش ۲۲ هزارتایی، به ۵۵ هزار کسب‌وکار رسیده است.

یکتانت در گزارش سالانه خود به افزایش ۲۲ هزار کسب‌وکاری که از این پلتفرم خدمات دریافت می‌کنند اشاره کرده است. این افزایش تعداد کاربران به نظر می‌رسد به دلیل افزایش خدمات و توسعه انوع خدماتی که یکتانت ارائه می‌دهد هم باشد.

از سویی دیگر، بر اساس آمار منتشر شده، یکتانت در سال ۱۴۰۰ با ۲۳۰۰ وب‌سایت نمایش‌دهنده همکاری داشته که ۱۹۳۸ از جایگاه‌های همسان برای نمایش تبلیغات در سایت خود استفاده کرده‌اند.

یکتانت در مسیر ارائه بهترین کیفیت تبلیغات دیجیتال

گروه یکتانت در بخش ابتدایی گزارش سالانه خود با توضیح درباره هدف این مجموعه تاکید کرده در تلاش برای ارائه بهترین کیفیت در بازار تبلیغات آنلاین است؛ از همین رو اقدام به ارائه سرویس‌ها و پلتفرم‌های مختلفی در این راستا کرده تا در نهایت هدف یکتانت که پاسخگویی به تمامی نیازهای کسب‌وکارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ است، محقق شود.

یکتانت تا امروز ۹ کسب‌وکار را بر اساس گزارش سال ۱۴۰۰ خود توسعه داده و بر روی دو کسب‌وکار ایران‌هاب و ایران‌سامانه سرمایه‌گذاری کرده است.

نجوا یکی از ۹ کسب‌وکاری است که یکتانت توسعه داده است. نجوا در سال ۱۳۹۷ با هدف مدیریت کاربران ساخته شد. نجوا در حقیقت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با ارائه سرویس‌های پوش نوتیفیکیشن و بازاریابی ایمیلی و پیامکی، شبکه مشتریان همیشگی و پیامکی حفظ شود.

یکتانت در گزارش سال ۱۴۰۰ خود اعلام کرده که بیش از ۸۰۰۰ وب‌سایت و کسب‌وکار از این سرویس استفاده می‌کنند و تا کنون ۹۴ میلیون دستگاه منحصر به فرد به نجوا دسترسی ارسال وشش نوتیفیکیشن داده‌اند. در همین روند ۱۴۲ میلیون ایمیل و ۱۲ میلیون پیامک ارسال شده است.

در روند پاسخ به نیاز کاربران، تریبون هم در راستای انتشار رپورتاژ آگهی ساخته شد. این پلتفرم هم در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و سرویس‌های تبلیغات در پادکست، تولید محتوا و لینک پرومکس را ارائه می‌دهد. بیش از ۱۹ هزار کسب‌وکار از این پلتفرم برای ارنتشار رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند و بیش از ۱۴۰۰ رسانه هم ناشر رپورتاژهای تریبون هستند.

ادیوری، کسب‌وکار دیگری است که یکتانت راه‌اندازی کرده تا کاربران با استفاده از آن امکان تبلیغات در اپلیکیشن‌ها را داشته باشند. بر اساس گزارش ۱۴۰۰ یکتانت، در حال حاضر بیش از ۵هزار اپلیکیشن بازی به عنوان ناشر تبلیغات با ادیوری همکاری می‌کنند. نکته جالب توجه درمورد فعالیت ادیوری در سال ۱۴۰۰ هم انتشار بیش از یک میلیارد تبلیغ به طور ماهانه است.

یکتانت در حوزه تبلیغات گوگل هم فعالیت داشته و گوگل‌ادز سرویسی است که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۰۰ کمپین برای برندهای بزرگ ایرانی مدیریت و اجرا کرده است. همچنین این سرویس در سال گذشته بیش از یک میلیارد تبلیغ را در سال گذشته، در سرویس‌های گوگل نمایش داده است.

جریان، هم نام پلتفرمی است که یکتانت به منظور بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ساخته است. جریان در سال گذشته بیش از ۹هزار کمپین تبلیغاتی را در شبکه‌های اجتماعی اجرایی کرده است. جریان در حقیقت در بیش از ۶۵۰۰ پیج و کانال حضور داشته است. همچنین تبلیغ‌کننده‌های سال ۱۴۰۰ جریان بیش از ۲۸۰۰ مورد بوده‌اند.

یک لینک سرویس دیگری است که یکتانت به منظور ساخت لینک بایو اینستاگرام به کاربران خود ارائه داده است. قابلیت پست لینک هم که از امکانات سرویس یک‌لینک است، این امکان را بای کاربران فراهم کرده که صفحه اینستاگرام خود را به صفحات مرتبط سایت لینک کنند و نرخ تبدیل خود را چندین برابر افزایش دهند.

گزارش سالانه یکتانت بر این موضوع تاکید کرده که یک لینک در سال گذشته به طور روزانه بیش از ۱۰۰هزاربار بازدید داشته و بیش از ۵۰ هزار کاربر فعال هم داشته است.

هارمونی، آژانس ۳۶۰ درجه تبلیغاتی یکتانت است که سرویس‌های مرتبط با تبلیغات را در همه حوزه‌ها ارائه می‌دهد. هارمونی در سال گذشته ۲۲ کمپین تبلیغات دیجیتال را برای مشتریان خود طراحی و اجرا کرده و در این کمپین‌ها بیش از ۲هزار اقدام از فروش، جذب سرنخ تا نصب اپلیکیشن انجام شده است.

چاوش هم محصولی است که یکانت برای حوزه فروش در اختیار کاربران خود قرار داده است. بر اساس گزارش سالانه یکتانت، در سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ ناشر تبلیغات چاوش را در رسانه‌های خود منتشر کرده‌اند. چاوش در حقیقت برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا هرکسی از طریق کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کند و ازای هر فروش یا اقدامی که انجام می‌شود، کمیسیون دریافت کند.

آکادمی نووا هم در حوزه آموزش دیجیتال مارکتینگ فعال است، نووا در سال گذشته ۸۰۰ ساعت آموزش تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه داده و در نتیجه فعالیت‌های آن ۲۰۰ متخصص دیجیتال مارکتینگ سال گذشته از آکادمی نووا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

کاربران یکتانت و ارتباط پلتفرم با آنها

یکتانت در گزارش سالانه خود به افزایش ۲۲هزار کسب‌وکاری که از این پلتفرم خدمات دریافت می‌کنند اشاره کرده است. این افزایش تعداد کاربران به نظر می‌رسد به دلیل افزایش خدمات و توسعه انوع خدماتی که یکتانت ارائه می‌دهد هم باشد.

هرچند به هر روی رشد یک پلتفرم در همه ابعاد از نوع ارائه خدمات تا چگونگی ارتباط با کاربران همه با هم شرایطی را فراهم می‌کند که با اقبال بیشتر کاربران مواجه شود. جالب است که بیش از ۳۷ هزار کسب‌وکاری که از یکتانت خدمات دریافت می‌کنند، حداقل در یکی دیگر از شرکت‌های گروه یکتانت هم خدمات دریافت می‌کنند.

گزارش سال ۱۴۰۰ یکتانت همچنین بر این موضوع تاکید کرده که تبلیغ‌کنندگان یکتانت از تمامی استان‌های کشور برای نمایش تبلیغات با یکتانت همکاری داشته‌اند. این موضوع بیانگر آن است که یکتانت توانسته جایگاه مناسبی در پراکندگی کشور به دست آورد.

اثرگذاری این روند تبلیغاتی با توجه به گستردگی و پراکندگی آن در همه استان‌های کشور هم قطعا بیشتر خواهد بود. اما آمارهای یکتانت نشان‌دهنده آن است که با وجود گستردگی و پراکندگی در همه استان‌های کشور، در نهایت استان تهران بیشترین و پررنگ‌ترین حضور را دارد.

یکی از دلایل استفاده بیشتر تهران از خدمات تبلیغات البته اثرگذاری بیشتر پایتخت بر جریان فروش و همچنین تمرکز بیشتر کسب‌وکارها در پایتخت به نظر می‌رسد. البته پس از تهران، استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بیشترین تبلیغ‌کنندگان را داشته‌اند.

کاربران یکتانت با ظرفیت ۴۰میلیارد تبلیغ روبرو شدند

ظرفیت نمایش تعداد تبلیغات یکی از نکات قابل توجهی است ک منجر به انتخاب یک پلتفرم در حوزه تبلیغات می‌شود. یکتانت در نمودار زیر نشان داده که میانگین ماهانه نمایش تبلیغات در سال ۱۴۰۰ را به ۴۰ میلیارد تبلیغ در ماه رسانده و این به معنی آن است که این میانگین نسبت به سال گذشته با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده است.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۰ یکتانت ۹۰ هزار و ۸۷۳ کمپین تبلیغاتی ساخته است. این تعداد به این معنی است که یکتانت توانسته در سال گذشته به طور میانگین در هر روز ۲۴۹ کمپین جدید ایجاد کند. اما این آمار، میانگین کلی تعداد تبلیغات یکتانت است که با توجه بیشتر و بررسی ماهانه عملکرد آن متوجه ماه‌های پرترافیک خواهیم شد.

در روند کاری سال گذشته یکتانت، ماه‌های آذر، بهمن و اسفند محبوب‌ترین ماه‌های سال برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بوده‌اند. به نظر می‌رسد آذر ماه به دلیل نزدیکی به شب یلدا، بهمن ماه به دلیل ولنتاین و اسفند ماه هم به دلیل نزدیکی به جشن‌های پایان سال محبوبیت بیشتری برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی داشته است.

۳۲۴۰ کمپین تبلیغاتی در روز ۲۴ بهمن از طرف یکتانت اجرا شده و در تاریخ ۲۵ بهمن که مصادف با ولنتاین هم بوده، ۲ میلیارد تبلیغات در روز رکورد را به دست آورده است. همچنین در روز ۱۱ اسفند هم ۱۲۳۰ تبلیغ‌کننده فعال در یکتانت حضور داشتند که کمپین‌های تبلیغاتی فعال داشته‌اند.

آموزش، فروشگاه و زیبایی بیشترین تبلیغات در یکتانت

بر اساس آمارهای گزارش سالانه یکتانت آموزش، فروشگاه اینترنی و زیبایی بیشتری میزان تبلیغات را داشته‌اند و در مقابل حمل‌ونقل، ورزش و تناسب اندام و سرگرمی، کمترین میزان تبلیغات را به خود اختصاص داده‌اند.

بودجه‌ای که کسب‌وکارهای مختلف هم برای تبلیغات در نظر می‌گیرند، یکی از نکات مهمی است که با نگاهی به آن می‌توان ظرفیت‌های بازار و همچنین سنگینی کفه کسب‌وکارها را مورد بررسی قرار داد. نمودار بررسی بودجه نشان دهنده آن است که مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی و گردشگری به ترتیب بیشترین بودجه را برای حوزه تبلیغات خود اختصاص داده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش یکتانت به بررسی بودجه‌ای که هر کسب‌وکار به تفکیک حوزه فعالیت خود به تبلیغات اختصاص داده پرداخته است. بر اساس داده‌های به دست آمده حمل‌ونقل با وجود رقبای کم، اما بودجه تبلیغتی قابل توجهی را صرف امور تبلیغات خود کرده است. نکته جالب توجه این است که استفاده از کمپین‌های ویدیوئی در بین کسب‌وکارهای حمل‌ونقل محبوبیت بیشتری داشته است.

به هر حال کسب‌وکارها اهداف متفاوتی را در جریان تبلیغات دنبال می‌کنند. اهداف اصلی کسب‌وکارهای همکار یکتانت هم فروش آنلاین و افزایش ترافیک ورودی بوده و در مرحله بعد آگاهی از برند در جریان تبلیغات، مورد توجه قرار گرفته است.

تبلیغات روی موبایل یا دسکتاپ

کمپین‌های تبلیغاتی بیشتر روی موبایل محبوب هستند یا روی دسکتاپ؟ بر اساس آماری که یکتانت در گزارش سال ۱۴۰۰ خود منتشر کرده ۴۱ درصد از کمپین‌های ساخته شده در این پلتفرم نوع دستگاه نمایش را تفکیک کرده‌اند.

بر این اساس ۱۹ درصد از این آمار به دسکتاپ و ۲۲ درصد در موبایل بوده است. این موضوع در حالی است که ۵۹ درصد فراوانی کمپین‌های ساخته شده در دستگاه‌های مختلف ثبت شده است.

گذشته از دستگاه‌های مختلفی که تبلیغات از طریق آن به مخاطب ارائه می‌شود، موضوعات و به طور خاص کلماتی که بیشترین محبوبیت را دارن هم باید مورد توجه قرار داد. این موضوع در تبلیغات واژه‌ای اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در تبلیغات کلیدواژه‌ای، کلمات مرتبط با مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین رمزارزها بیشتر استفاده شده‌اند. ابر کلمات زیر نشان‌دهنده بیشترین کلماتی است که در این تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس این ابر کلمات، بیت‌کوین کلیدواژه‌ای است که بیش از دیگر واژه‌ها استفاده شده است.

دانش دیجیتال مارکتینگ و موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی

عامل اصلی موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی، بیش از هر نکته دیگری دانش دیجیتال مارکتینگ است. این گزاره‌ای است که یکتانت در گزارش سال ۱۴۰۰ خود بر آن تاکید کرده و آمارهای منتشر شده در این گزارش هم مهم تاییدی بر این موضوع است.

نمودار بالا میزان آشنایی تبلیغ‌کننده‌های یکتانت با دیجیتال مارکتینگ و پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین را نشان می‌دهد. بر این اساس ۳۳ درصد از کاربران و تبلیغ‌کننده‌های یکتانت آشنایی کمی با این علم دارند و ۳۲ درصد هم آشنایی دارند و تجربه کار با پلتفرم‌های آنلاین را دارند.

این در حالی است که ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با دیحیتال مارکتینگ آشنایی دارند اما تجربه کار با پلتفرم‌های آنلاین را نداشته‌اند. همین نظر سنجی منجر شده تا یکتانت تلاش بیشتری در حوزه آموزش دیجیتال مارکتینگ داشته باشد.

طبیعتا افزایش این دانش منجر به خروجی مناسب‌تری از کمپین‌های تبلیغاتی خواهد شد. از همین رو یکتانت بیش از ۶۵ وبینار آموزشی رایگان در این حوزه برگزار کرده که بیش از ۱۱ هزار نفر در این وبینارها شرکت کرده‌اند.

نمایش کمپین‌های تبلغاتی

یکتانت در گزارش سالانه خود به همکاری خود با وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده کمپین‌های تبلیغاتی که با آنها همکاری دارد هم اشاره کرده است. بر اساس آمار منتشر شده در این گزارش یکتانت در سال ۱۴۰۰ با ۲۳۰۰ وب‌سایت نمایش‌دهنده همکاری داشته که ۱۹۳۸ از جایگاه‌های همسان برای نمایش تبلیغات در سایت خود استفاده کرده‌اند.

از سویی دیگر ۸۰۳ وب‌سایت هم از جایگاه بنری برای نمایش تبلیغات خود استفاده کرده‌اند. جالب است که درآمد نمایش‌دهندگان در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۷۲ درصدی همراه بوده و وب‌سایت‌هایی با موضوعات سیاسی و اجتماعی، ورزشی و اقتصادی بیشترین میزان ترافیک را در تبلیغات دسکتاپ به دست آوردند.

یکی از معضلات و مشکلاتی که در جریان کمپین‌های تبلیغاتی همواره مورد توجه است، جریان کلیک‌های تقلبی است. یکتانت هم با استفاده از امکانات هوش مصنوعی و توسعه الگوریتم‌های دقیق، کلیک‌های تقلبی را شناسایی می‌کند.

این روند منجر به آن شده که در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون کلیک به عنوان کلیک تقلبی شناسایی شوند و از کسر مبلغ آنها از پنل تبلیغاتی جلوگیری شود.

بر اساس گزارش سال ۱۴۰۰ یکتانت، تبلیغات این پلتفرم در سال گذشته در بیش از ۱۲۸ میلیون دستگاه نمایش داده شد است. جالب توجه این است که که تعداد کاربران موبایل همچنان از دسکتاپ بیشتر است و ۸۸ درصد کاربران در سال گذشته برای وب‌گردی از موبایل استفاده کرده‌اند.

یکتانت و مشاوره کاربران

یکتانت علاوه بر ارائه کمپین‌های تبلیغاتی، به کسب‌وکارها در حوزه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ مشاوره هم ارائه می‌دهد. بر اساس همین رویکرد سال گذشته یکتانت در سال گذشته ۶ هزار ساعت مشاوره در حوزه دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارها ارائه داده است.

علاوه بر این تیم پشتیبانی تبلیغ‌کنندگان یکتانت در سال گذشته به ۱۵هزار تیکت پاسخ داده و تیم پشتیبانی نمایش‌دهندگان هم به بیش از ۴ هزار تیکت پاسخ داده است. این روند بیانگر آن است که یکتانت علاوه بر تلاش برای پیشبرد اعداف تجاری خود یکی از عواملی که منجر به افزایش نفوذ آن در بازار شده پاسخگویی و پیگیری نیاز کاربران است.

برای مطالعه مشروح گزارش و جزئیات گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ یکتانت به این لینک مراجعه کنید.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + شش =