وان پلاس 10 پرو رسما رونمایی شد

وان پلاس ۱۰ پرو رسما رونمایی شد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

وان پلاس ۱۰ پرو پس از مدت‌ها انتظار طولانی، رسما در چین رونمایی شد. این گوشی، نسل جدیدی از گوشی پرچمدار وان پلاس ۹ پرو است که سال گذشته معرفی شده بود.

وان پلاس ۱۰ پرو نسبت به گوشی نسل قبلی خود، از لحاظ سخت‌افزاری و ظاهری بهینه‌سازی شده و پتانسیل بالایی برای رقابت در بازار بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲ دارد. در ادامه با جزییات بیشتری به بررسی مشخصات وان پلاس ۱۰ پرو می‌پردازیم.

مشخصات وان پلاس ۱۰ پرو

در طراحی ظاهری وان پلاس ۱۰ پرو از المان‌های طراحی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ و شیائومی Mi 11 Ultra استفاده شده است. ماژول دوربین فلزی در این گوشی، به صورت یکپارچه با پنل پشتی طراحی شده و فریم آن به طراحی سامسونگ شباهت دارد. لنزهای بزرگ دوربین در OnePlus 10 Pro هم شباهت زیادی به گوشی شیائومی دارند. اما در قسمت طراحی اسلایدر و پنل شیشه‌ای مات، به گوشی نسل قبلی خود، یعنی وان پلاس ۹ پرو شبیه است.

وان پلاس ۱۰ پرو در ابعاد ۱۶۳×۷۳.۹×۸.۵ میلی‌متر ساخته شده و ۲۰۰.۵ گرم وزن دارد. نمایشگر وان پلاس ۱۰ پرو از نوع پنل LTPO Amoled (انعطاف‌پذیر) است. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی همچنین از نرخ نوسازی ۱ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. پنل نماشگر خمیده در OnePlus 10 Pro با رزولوشن ۳۲۱۶×۱۴۴۰ پیکسل و تراکم ۵۲۵ پیکسل در هر اینچ (ppi) همراه است.

طراحی سوراخ پانچ در این گوشی، در بالا و سمت چپ قرار گرفته و سنسور اثرانگشت نیز در صفحه نمایشگر قرار دارد. از دیگر مشخصات نمایشگر وان پلاس ۱۰ پرو می‌توان به روشنایی ۱۳۰۰ نیت، نسبت کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱، نسبت تصویر ۲۰.۱:۹، نسبت ابعاد به بدنه ۹۲.۷ درصد و محافظ گوریلا گلس Victus اشاره کرد.

قدرت پردازش و دوربین وان پلاس ۱۰ Pro

یک تراشه پرچمدار، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای تامین قدرت پردازش این گوشی در نظر گرفته شده که در کنار رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1، وظیفه خود را‌ به‌خوبی اجرا می‌کند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری ColorOS 12.1 و اندروید ۱۲ بهره می‌برد. این رابط کاربری که جدیدترین نسخه سیستم عامل گوشی‌های Oppo محسوب می‌شود، ویژگی‌هایی مثل HyperBoost را برای بازی کردن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وان پلاس 10 پرو رسما رونمایی شد

 

وان پلاس ۱۰ پرو از سه لنز دوربین در پنل پشتی خود بهره می‌برد؛ یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX789 با قابلیت OIS، لنز ۵۰ مگاپیکسلی Samsung ISOCELL JN1 اولترا واید و یک لنز ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو ۳.۳x با قابلیت پشتیبانی از OIS، تنظیمات دوربین وان پلاس ۱۰ پرو را تشکیل می‌دهند.

یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی Sony IMX615 هم در نمای جلویی گوشی قرار گرفته که وظیفه عکاسی سلفی و تماس‌های ویدیویی را بر عهده دارد. تمام قسمت‌های تنظیمات دوربین وان پلاس ۱۰ پرو با سیستم‌های تکنولوژی Hasselblad همگام‌سازی شده و از قابلیت‌هایی مثل Hasselblad Natural Color Optimizition پشتیبانی می‌کنند.

از دیگر مشخصات وان پلاس ۱۰ پرو می‌توان به اتصال ۵G، وای فای، GNSS، بلوتوث نسخه ۵.۲، پورت USB Type-C، اسپیکرهای استریو دوگانه با قابلیت پشتیبانی از Dolby Atmos اشاره کرد.

یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز وظیفه دارد تا گوشی را برای چندین ساعت طولانی روشن نگه دارد. این دستگاه از دو نوع قابلیت شارژ پشتیبانی می‌کند؛ شارژ سریع باسیم ۸۰ واتی SuperVOOC و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی AirVOOC. این گوشی همچنین از قابلیت شارژ معکوس نیز برخوردار است.

قیمت وان پلاس ۱۰ پرو

OnePlus 10 Pro در نسخه‌های مختلف در بازار چین، با این قیمت‌ها عرضه می‌شود:

  • رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی: ۷۳۷ دلار
  • رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۷۸۵ دلار
  • رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۸۳۲ دلار

وان پلاس ۱۰ پرو در رنگ‌های مشکی و سبز طراحی شده و عرضه آن از ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) آغاز می‌شود. هنوز تاریخ عرضه جهانی OnePlus 10 Pro مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رونمایی از وان پلاس ۱۰ پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =