پرداخت وام تعمیرات خودرو برای تاکسی‌های تهران، تنها راه بهبود حمل‌ونقل عمومی

به نقل از «شادی مالکی» مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران، وام تعمیرات خودرو به تاکسی‌های تهران تعلق خواهد گرفت. به گفته مالکی، این وام به تاکسی‌های زیر ۱۲ سال و تمامی خودروهای ون تعلق می‌گیرد. وام تعمیرات تاکسی‌ها کارمزد پایینی دارد و هدف از تخصیص آن، بهسازی وضع موجود تاکسی‌های شهر است.

شادی مالکی در ادامه سخنانش به جزئیات این طرح اشاره کرد. به گفته او، قرارداد بین سازمان تاکسیرانی و تعدادی نمایندگی مجاز خودرو منعقد خواهد شد. یک بانک عامل نیز به عنوان تخصیص دهنده اعتبار در این زمینه همکاری خواهد کرد و به رانندگان تاکسی وام ارائه می‌دهد.

بنابراین خودروهایی که در سن فرسودگی قرار ندارند، می‌توانند برای انجام تعمیرات از این وام استفاده کنند. شادی مالکی ابراز امیدواری کرد اختصاص وام برای بهینه‌سازی تاکسی‌ها، موجب بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهر تهران خواهد شد.

وام تعمیرات خودرو، آخرین راه باقی‌مانده برای بهبود حمل‌ونقل عمومی

خبرگزاری ایسنا در بهمن ۱۴۰۲ و در جریان یک گزارش، به وضعیت تاکسی‌های شهر تهران پرداخت. به گفته این خبرگزاری، نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده هستند. این خبر به نقل از شادی مالکی اعلام شد. او در جریان گفتگو با ایسنا، وضعیت حمل‌ونقل درون‌شهری تهران را نامناسب عنوان کرد.

البته سن فرسودگی تاکسی‌ها در گزارش قبلی و به بیان شادی مالکی، ده سال عنوان شده بود. با این حال در گزارش جدیدتر باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون اختصاص وام تعمیرات خودرو، این سن ۱۲ سال عنوان شده است. البته سن تاکسی‌ها موضوع تعیین کننده فرسودگی آن‌ها نیست. با توجه به شرایطی که در سطح شهرها می‌بینیم و هزینه‌های بالای نگهداری خودرو، تاکسی‌ها بسیار زودتر از موعد ۱۰ یا ۱۲ ساله به وضعیت فرسودگی می‌رسند. .

شادی مالکی در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، سه عامل را به عنوان موانع نوسازی تاکسی‌ها در کشور بیان کرده بود. این سه عامل کاهش کیفیت خودروهای جدید، عدم‌تمکن مالی تاکسیرانان برای آورده نقدی و عدم‌تامین خودرو در زمان مقرر از سوی خودروساز هستند. به نظر نمی‌رسد این عوامل برطرف شده باشند و تنها راه پیش‌رو برای سازمان تاکسیرانی، تعمیر تاکسی‌های فعلی است.

<دیجیاتو / منبع

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهارده =