پرواز با هواپیمای عمودپرواز برقی شخصی چه حسی دارد؟ [تماشا کنید]

پرواز با هواپیمای عمودپرواز برقی شخصی چه حسی دارد؟ + ویدیو

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

احتمالا بسیاری از ما خوشحال می‌شویم که بتوانیم به حیاط منزلمان برویم، سوار یک هواپیمای شخصی شویم و به سمت محل کارمان پرواز کنیم. مدیرعامل شرکت Jetson اخیرا این ایده را با یک وسیله نشست و برخاست عمودی برقی (eVTOL) یا هواپیمای عمودپرواز به اجرا درآورده و ویدیویی را منتشر کرده که بسیار دیدنی است.

«توماش پاتان»، هم‌بنیان‌گذار Jetson در این ویدیو از هواپیمای Jetson One استفاده می‌کند که طراحی بسیار ساده‌ای دارد. این محصول با هشت پره افقی، یک صندلی و یک رول بار پرواز می‌کند. باتری آن اجازه می‌دهد تا ۲۰ دقیقه پرواز کنید و به حداکثر سرعت ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت برسید.

هواپیمای عمودپرواز Jetson کارکردهای جدی ندارد

«جتسون وان» قابلیت‌های پیشرفته محدودی دارد؛ اگر دسته را رها کنید، هواپیما می‌تواند در مسیر مستقیم ثابت بماند، و در صورتی که شارژ باتری تمام شود به‌طور خودکار روی زمین فرود بیاید. با این حال، هدف جتسون ساخت دستگاهی برای سرگرمی بوده و این محصول قرار نیست به صورت جدی و مداوم استفاده شود.

این هواپیما شاید از نظر فنی دستاوردهای خارق‌العاده‌ای نداشته باشد، اما جتسون به زیبایی کارکرد آن را در ویدیوهای خود نشان داده است. این شرکت در ویدیوی جدیدش ادعا می‌کند که برای اولین بار در جهان از هواپیمای عمودپرواز برای رفتن به سر کار استفاده کرده است.

البته با کمی دقت می‌توانیم بفهمیم که شرایط پاتان شباهتی به شرایط زندگی اکثر مردم ندارد. او در خانه‌ای با سکوی پرواز زندگی می‌کند و از قضا به شرکتی با سکوی پرواز می‌رود. اطراف خانه او همسایه‌ای وجود ندارد که از سروصداهای احتمالی شکایت کند. به‌علاوه، مسیری که او طی می‌کند از وسط دشت و کوهستان می‌گذرد تا نه مزاحمتی داشته باشد و نه به مانع خاصی برخورد کند.

اگرچه جتسون مدعی است که برای اولین بار در جهان این کار را انجام داده، اما در سال ۲۰۱۹ ویدیوی مشابهی از پرواز مدیرعامل EHang به محل کار منتشر شده بود که پرواز خودکار او با یک هواپیمای شخصی نشست و برخاست عمودی را نشان می‌داد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =