پکتوس کاریناتوم به چه نوع مشکل قفسه سینه گفته می‌شود؟

پکتوس کاریناتوم به چه نوع مشکل قفسه سینه گفته می‌شود؟

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل ازیگ پزشک

پکتوس کاریناتوم Pectus carinatum یک نقص مادرزادی غیر معمول است که در آن استخوان سینه کودک به طور غیر طبیعی بیرون بیرون‌زده است. گاهی اوقات تغییر شکل تا پس از جهش رشد نوجوانان قابل توجه نیست.

برای اکثر کودکان و نوجوانان، مشکل اصلی پکتوس کاریناتوم ظاهر آن است. با این حال، برخی نیز با مشکل تنگی نفس، به خصوص در حین ورزش مواجه خواهند شد.

در حالی که ترمیم جراحی برای افراد مبتلا به پکتوس کاریناتوم شدید یک گزینه است، استفاده از بریس برای کمک به صاف کردن قفسه سینه درمان ارجح برای کودکانی است که استخوان‌هایشان هنوز در حال رشد است. بریس تا ۲۳ ساعت در روز پوشیده می‌شود و نتایج را می‌توان در عرض چند ماه مشاهده کرد.

علائم

علامت اصلی پکتوس کاریناتوم بیرون زدگی استخوان سینه است. گاهی اوقات تغییر شکل تا پس از جهش رشد نوجوانان قابل توجه نیست. برخی افراد نیز به خصوص در حین ورزش دچار تنگی نفس خواهند شد.

تشخیص

پزشکان معمولاً با معاینه قفسه سینه می‌توانند پکتوس کاریناتوم را تشخیص دهند. تست‌های تصویربرداری مانند سی تی اسکن می‌تواند به تعیین شدت اختلال کمک کند.

درمان

پکتوس کاریناتوم را می‌توان با بریس یا جراحی درمان کرد. اگر استخوان‌های کودک هنوز در حال رشد هستند، یک بریس می‌تواند به صاف شدن قفسه سینه کمک کند. بریس تا ۲۳ ساعت در روز پوشیده می‌شود و علائم معمولاً در عرض چند ماه بهبود می‌یابند. برای پکتوس کاریناتوم شدید، جراحی می‌تواند نقص را ترمیم کند.

<سایت یک پزشک / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =