کشف وسایل باستانی جذاب در آخرین شهر تمدن مایا + عکس

کشف وسایل باستانی جذاب در آخرین شهر تمدن مایا + عکس

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

سفالگری‌ها، مقبره‌های انسانی و گلوله‌های تفنگ‌های اسپانیایی از جمله اقلامی هستند که باستان‌شناسان از یک سایت تاریخی در آخرین شهر تمدن مایا در گواتمالا پیدا کرده‌اند.

گروهی از محققان از ماه ژوئن پارسال پژوهشی را شروع کردند تا درباره شهر Tayasal که مایاها اولین بار در حوالی سال ۹۰۰ پیش از دوران مشترک در آن ساکن شدند، اطلاعات بیشتری کسب کنند. این شهر تا سال ۱۶۹۷ در برابر تهاجم اسپانیایی‌ها ایستادگی کرد.

«سائورلین کوردوا» از محققان این پروژه می‌گوید: «به مدت بیش از ۱۰۰ سال بخش‌های شمالی گواتمالا خارج از کنترل قوای اسپانیایی بود و علت این اتفاق عمدتا به عملکرد جنگل به عنوان یک مرز طبیعی برمی‌گردد که باعث شده بود ورود اسپانیایی‌ها به این منطقه بسیار سخت شود.»

اکثر ساختمان‌های شهر Tayasal زیر زمین و پوشش گیاهی وسیع این منطقه که ۷ کیلومتر مربع در نزدیکی دریاچه «پتن ایتزا» گسترش دارد، دفن شده است. از جمله سازه‌هایی که هنوز در این سایت دیده می‌شود، یک آکروپولیس ۳۰ متری است که به باور محققان محلی برای اقامت طبقه حاکمان بوده است.

آخرین شهر تمدن مایا برای بازدید گردشگران آماده می‌شود

«جنی باریوس» از وزارت فرهنگ و ورزش گواتمالا می‌گوید یکی از اهداف این پروژه بهینه‌سازی این سایت تاریخی است تا گردشگران بهتر بتوانند قدردان ارزش‌های این منطقه مربوط به تمدن مایا باشند. این تمدن در حوالی سال‌های ۲۵۰ تا ۹۰۰ پس از میلاد مسیح به اوج شکوه خود رسید و در بخش‌هایی از مکزیک، گواتمالا، بلیز، السالوادور و هندوراس مستقر بود.

کوزه مایا

باستان‌شناسان در سال ۲۰۱۸ از فناوری‌های پیشرفته نقشه‌برداری استفاده کردند تا خرابه‌های مخفی تمدن مایا را در جنگل‌های انبوه گواتمالا پیدا کنند. آن‌ها از این طریق توانستند چندین سایت پیش‌تر شناخته‌نشده و بیش از ۶۰۰ هزار سازه‌ به‌هم‌مرتبط مثل خانه‌ها، زمین‌های زراعی و حتی هرم‌های مایا را پیدا کنند.

محققان برای شناسایی این زمین‌ها از طریق یک هواپیما به این جنگل‌های انبوه لیزر تاباندند. تخمین‌های قبلی حاکی از آن بود که فقط ۱ تا ۲ میلیون نفر در سرزمین‌های فرودست مایا زندگی می‌کردند، اما حالا پژوهشگران معتقدند که این جمعیت می‌تواند حدود ۲۰ میلیون بوده باشد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 18 =