رئیس پلیس راهور: از این به بعد کیسه هوا هر خودرویی که کار نکند خودروساز به دادگاه معرفی خواهد شد

کیسه هوا کار نکنید به دادگاه معرفی می‌شوید

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

روز دوشنبه بود که یکی از نمایندگان مجلس در اعتراض به کیفیت پایین خودروهای داخلی خطاب به خودروسازان گفت که شما بگویید با چه زاویه‌ای تصادف کنیم تا کیسه‌های هوای خودروهایمان کار کنند!

حالا رئیس پلیس راهور به خودروسازان هشدار داده است که از این پس کیسه هوا هر خودرویی کار نکند خودروساز را به دادگاه معرفی خواهیم کرد.

واکنش‌ها به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و کیسه‌های هوا پس از آن آغاز شد که حدود ۱۰ روز پیش ۵۹ خودرو در محور بهبهان-رامهرمز با یکدیگر تصادف کرده و متاسفانه ۵ نفر از هموطنانمان در این حادثه جان باختند.

در بررسی‌های اولیه این حادثه اسف‌بار مشخص شد که کیسه‌هوای هیچ‌کدام از خودروهای ایرانی باز نشده و کار نکرده است. این اتفاق سیل عظیمی از اعتراض‌ها را روانه خودروسازان کرده و حتی سازمان استاندارد نیز زیر سوال رفت.

در همین رابطه پلیس اعلام کرد که بررسی کروکی تصادفات مختلف در طی سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که کیسه‌های هوای بکار گرفته شده در خودروهای ایرانی در اکثر مواقع تزئینی بوده و بیشتر توهم امنیت را با خود به همراه دارد.

پلیس خودروسازان را مقصر دانست، سازمان استاندارد را سرزنش کرد

پلیس معتقد است که چنین حوادثی مقصر اصلی ماجرا خودروسازان هستند و البته در این بین انتقاداتی نیز به عملکرد سازمان استاندارد دارد.

سردار هادیانفر در آخرین مصاحبه خود گفت: «سازمان استاندارد ایربگ یک نمونه از هر خودرو را به خارج از کشور ارسال کرده و پس از دریافت تاییده‌های لازم، نمونه‌های داخلی را بدون دریافت تاییدیه مجددا و تنها به واسطه تاییدیه قبلی راهی بازار می‌کند. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که چرا ایربگ خودروها به درستی کار نمیکند.»

وی ادامه داد: «سازمان استاندارد باید توضیح دهد که آیا از خطوط تولید خودروسازان بازدید کرده و بررسی می‌کند که کیسه‌های هوا تولیدی آن‌ها به درستی کار می‌کند یا خیر؟ آیا کیفیت سامانه‌های abs بکار گرفته شده در خودروها مورد تایید این سازمان است؟ سنجش کیفیت قطعات و امکانات ایمنی بکار گرفته شده در خودروها هرچند وقت یکبار صورت می‌گیرد؟»

آنطور که رئیس پلیس راهور می‌گوید کروکی تصادفات ۱۱ سال اخیر به خوبی نشان می‌دهد که چرا پراید و پژو از خط تولید خارج شده است و حتی اگر بررسی‌های مجددی صورت گیرد تعداد بیشتری از خودروها نیز از خطر تولید خارج خواهند شد.

بررسی حوادث رانندگی در طی سال‌های اخیر به خوبی گویای آن است که کیسه‌های هوای تولیدی خودروسازان از چه کیفیتی برخوردار هستند.

منبع دیجیاتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سیزده =