یافته‌های یک مطالعه نشان می‌دهد حشیش کشیدن بیشتر از تنباکو به ریه‌های شما آسیب می‌رساند

یافته‌های یک مطالعه نشان می‌دهد حشیش کشیدن بیشتر از تنباکو به ریه‌های شما آسیب می‌رساند

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل ازیگ پزشک

طبق یک مطالعه در کانادا که روز سه‌شنبه منتشر شد، شاهدانه یا حشیش ممکن است بیشتر از تنباکو به ریه ها و مجاری تنفسی افراد سیگاری آسیب برساند.

محققان دانشگاه اتاوا و بیمارستان اتاوا به بررسی اسکن اشعه ایکس قفسه سینه از ۵۶ فرد سیگاری حشیش، ۵۷ فرد غیر سیگاری و ۳۳ فردی که بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ فقط تنباکو مصرف می کردند، پرداختند.

آنها میزان بیشتری از التهاب راه هوایی و آمفیزم – یک بیماری مزمن ریوی – را در میان سیگاری‌های شاهدانه در مقایسه با افراد سیگاری و غیرسیگاری دریافتند.

ژیزل روا، رادیولوژیست در بیمارستان اتاوا، جایی که این تحقیق در آنجا انجام شد، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کشیدن ماری جوانا در حال افزایش است و تصور عمومی وجود دارد که ماری جوانا ایمن است یا از سیگار (تنباکو) ایم‌ تر است».

اما این مطالعه این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است این موضوع درست نباشد.

او گفت که نرخ بالاتر التهاب و بیماری در بین مصرف کنندگان حشیش در مقایسه با تنباکو می تواند به تفاوت در نحوه مصرف مواد مخدر مربوط باشد.

او گفت: «ماری جوانا بدون فیلتر دود می‌شود، در مقابل تنباکو که معمولا فیلتر می‌شود. زمانی که ماریجوانای بدون فیلتر سیگار می کشید، ذرات بیشتری به مجاری تنفسی شما می رسند، در آنجا رسوب می کنند و مجاری تنفسی شما را تحریک می کنند.»

همچنین، او افزود: «مردم معمولاً پف‌های بزرگ‌تری می‌گیرند و دود را برای مدت طولانی‌تری برای ماری جوانا در ریه‌های خود نگه می‌دارند، که ممکن است منجر به آسیب‌های بیشتر به آن فضاهای هوایی شود».

علیرغم این توضیحات احتمالی، نویسندگان این مطالعه که در مجله رادیولوژی منتشر شده است ، خاطرنشان کردند که برخی از سیگاری‌های شاهدانه، تنباکو نیر می‌کشیدند و برخی از اسکن‌های ریه نتایج غیرقطعی را به همراه داشت، به این معنی که مطالعات بیشتری لازم است.

تحقیقات بسیار کمی در مورد اثرات سلامتی حشیش به طور کلی وجود دارد، زیرا در اکثر کشورها ممنوع است.

کانادا، جایی که محققان در آن کار کردند، استفاده تفریحی از حشیش را در سال ۲۰۱۸ قانونی کرد.

همچنین برای استفاده تفریحی در اروگوئه و مکزیک، در میان سایر کشورها، و بسیاری از ایالت‌های ایالات متحده، قانونی است، در حالی که چندین کشور و منطقه دیگر نیز اخیراً داشتن این دارو را جرم زدایی کرده اند یا آن را برای استفاده دارویی تأیید کرده‌اند.

<سایت یک پزشک / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =