یک شرکت زیست‌فناوری میلیارد دلاری قصد دارد پرنده «دودو» Dodo را به زندگی بازگرداند!

یک شرکت زیست‌فناوری میلیارد دلاری قصد دارد پرنده «دودو» Dodo را به زندگی بازگرداند!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل ازیگ پزشک

استارت‌آپ میلیارد دلاری Colossal Biosciences ادعا می‌کند که یک قدم به احیای دودو نزدیک‌تر شده است. دودو پرنده‌ای بدون قدرت پرواز بود که از قرن هفدهم منقرض شده است. این شرکت مستقر در دالاس کل ژنوم دودو را رمزگشایی کرده است.

این پرنده جدیدترین پرنده در مجموعه حیواناتی است که مدت‌هاست از بین رفته اند و دانشمندان می‌خواهند آنها را به زندگی بازگردانند. این استارت آپ قبلا گفته بود که قصد دارد گرگ تاسمانی و ماموت پشمالو را بازسازی کند.

هنوز کارهای زیادی برای بازگرداندن این پرندگان باید انجام شود. دانشمندان نمی‌توانند زندگی را از ابتدا بازآفرینی کنند، بنابراین باید راهی برای قرار دادن ژن های خاص دودو در جنین یک حیوان زنده بیابند.

این به خودی خود کار کمی نیست. گام بعدی مقایسه این اطلاعات ژنتیکی با ژن‌های پرندگان نزدیک مانند کبوتر نیکوبار است تا شباهت و تفاوت‌ها دودو را با ژن این پرنده کشف کنیم.

برنامه نهایی این است که این پرندگان را دوباره به جزیره موریس بازگردانیم، جایی که قبل از نابودی توسط انسان‌ها زندگی می‌کردند.

پرنده‌ای که با استفاده از چنین رویکردی ایجاد می شود، هیبریدی است و شبیه اجداد خود است.

این طرح بسیار بسیار چالش برانگیز است. با این حال، این شرکت ۱۵۰ میلیون دلار دیگر برای این پروژه جمع آوری کرده است که مجموع سرمایه جمع‌آوری شده این شرکت برای این کار خاص را به مبلغ ۲۲۵ میلیون دلار می‌رساند.  بلومبرگ، آخرین سرمایه گذاری این استارت آپ را ۱.۵ میلیارد دلار ارزیابی می‌کند.

البته هنگام فکر کردن در مورد ایجاد یک گونه با هدف رهاسازی آنها در طبیعت، سؤالات اخلاقی واضحی وجود دارد.

واقعا چه هدفی با این کار دنیال می‌کنیم. آیا این میزان تخصیص منابع درست است؟ یا بهتر است همان گونه‌هایی زنده کنونی را از خطر انقراض نجات بدهیم.

اما این کارها می‌توانند انگیزشی باشند و از آنجا که ما به وضوح در میانه یک بحران انقراض هستیم، شاید تهییج مردم بتواند باعث تجدیدنظر فکری آنها شود.

همچنین این کار باعث توسعه ابزارهای نجات ژنتیکی متمرکز بر پرندگان می‌شود.

منبع: Business Insider

<سایت یک پزشک / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =