هکتون مشکلات فروشندگان «دیجیکالا»، امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آغاز به کار کرد. در این هکتون قرار است ۲۴ تیم شرکتکننده با شناسایی مشکلات فروشندگان دیجیکالا تجربه آنها را بهبود بدهند.
به گزارش دیجیاتو، «مسعود طباطبایی»، مدیرعامل دیجیکالا، در مراسم افتتاحیه این هکتون که «دیجینکست» آن را برگزار میکند، گفت: «از همان بهمنماه سال ۱۴۰۱ که کار را در دیجیکالا شروع کردم، متوجه شدم بدهی زیادی به فروشندگان داریم. دو سه ماه با فروشندگان جلسه گذاشتیم اما به هیچ نتیجهای نرسیدیم. درنهایت به همراه تیم فنی دیجیکالا و دیجینکست به این نتیجه رسیدیم که تیمهایی از بیرون دیجیکالا میتوانند برای فروشندگان ما ارزش خلق کنند.»
مدیرعامل دیجیکالا ادامه داد: «پسازآن توسعه APIهای دیجیکالا با سرعت بیشتری دنبال شد. باور من این است که رقبای ما از خوابگاههای دانشجویی، دانشگاهها و خانههایی میآیند که چند دانشجو در آنها دور هم جمع شدهاند. ما بستری ایجاد میکنیم که اینها بهجای رقیب، شریک باشند.»
«کیوان محیطمافی»، مدیرعامل دیجینکست، نیز در افتتاحیه این رویداد گفت: «سازمانها همیشه برای نوآوری از تیمهای داخلی خودشان مانند بخش تحقیق و توسعه استفاده میکنند. این روش هم هزینهبر است و هم تیمها نمیتوانند خیلی بزرگ شوند. برخی سازمانها نیز پروژه را برونسپاری میکنند که در این موارد نیز اعتمادکردن سخت است. در این میان، راه سومی نیز وجود دارد؛ یعنی جمعسپاری، همان کاری که دیجیکالا در بخش فروشگاهی انجام میدهد.»
محیطمافی خطاب به شرکتکنندگان در این هکتون افزود: «هکتون دیجینکست نیز با همین هدف برگزار میشود. توجه کنید این یک مسابقه است و فارغ از نظر داورها باید نظر فروشندگان دیجیکالا را جلب کنید.»
«حمیدرضا سلیمانی»، معاون تکنولوژی دیجیکالا، نیز گفت: «همانطور که تبدیل شدن دیجیکالا به مارکتپلیس باعث چندبرابر شدنش شد، چنین اتفاقی هم این اجازه را میدهد که همه بتوانند کد بنویسند. قرار نیست فقط هک کنیم، باید مسئله حل کنیم و آن را تبدیل به یک استارتاپ کنیم. این حل مسئله کمک میکند که پول دربیاوریم، محصول خلق کنیم و زندگی مردم را راحتتر کنیم.»
<دیجیاتو / منبع