آزمایش اینترنت ماهواره ای برای موبایل در سال جاری میلادی توسط استارلینک و تی موبایل انجام می‌شود

آزمایش اینترنت ماهواره ای برای موبایل در سال جاری میلادی توسط استارلینک و تی موبایل انجام می‌شود

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

آزمایش اینترنت ماهواره ای برای موبایل توسط شرکت استارلینک و بر بستر شبکه تی-موبایل در سال جاری میلادی انجام می‌گیرد.

آزمایش اینترنت ماهواره ای برای موبایل در سال جاری میلادی توسط شرکت استارلینک و بر بستر شبکه تی-موبایل انجام خواهد شد. ایلان ماسک مدتی پیش گفته بود که دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت استارلینک را بدون نیاز به تجهیزات و از طریق گوشی در اختیار جهان قرار می‌دهد. حال اما این روش با تغییراتی مواجه شده و امکان اتصال زمین به هوایی از طریق شبکه سلولی میسر خواهد شد.

بیشتر بخونید: پایان عصر فیلترینگ با ماهواره‌های نسل دو استارلینک ؛ اینترنت آزاد در همه گوشی‌های هوشمند!

آزمایش اینترنت ماهواره ای برای موبایل توسط استارلینک آغاز می‌شود

اسپیس‌ایکس در نظر دارد تا با همکاری تی-موبایل، آزمایش سرویس ارتباط مستقیم ماهواره با شبکه‌های سلولی (Sat-to-Cell) را در دنباله سال جاری میلادی آغاز کند. کارشناسان باور دارند این بازار که امکان ارتباط مستقیم دستگاه‌های زمینی با ماهواره‌ها را فراهم می‌کند، می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. به‌ گزارش CNBC، «جاناتان هافلر»، معاون بخش فروش استارلینک در پنلی در کنفرانس Satellite 2023 در واشنگتن، با اشاره به این برنامه گفت:

با انجام این آزمایش‌ها و وارد میدان شدن – نه لزوماً با آنالیز بیش‌از‌حد – قرار است چیزهای زیادی یاد بگیریم.

پیش‌تر در فصل تابستان بود که اعلام شد اسپیس‌ایکس و تی-موبایل به‌منظور ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های همراه با یکدیگر وارد همکاری می‌شوند.

این شرکت تاکنون حدود ۴۰۰۰ ماهواره به مدار پرتاب کرده است و اخیراً ماهواره‌های جدید V2 Mini را که نسخه‌ای کوچک‌تر از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک محسوب می‌شوند، به شبکه خود افزوده است. هافلر می‌گوید این شرکت درحال‌حاضر در کارخانه‌ای که در نزدیکی سیاتل دارد، روزانه شش ماهواره تولید می‌کند و این ماهواره‌ها دیگر مربوط به نسل ۱.۵ نیستند. اسپیس‌ایکس همچنین حالا روزانه هزاران ترمینال کاربری می‌سازد.

اگرچه هدف این شرکت حرکت به‌سمت نسخه بزرگ‌تر ماهواره‌های نسل دوم استارلینک است، اما هافلر تأکید می‌کند که پرتاب این ماهواره‌ها تا حد زیادی وابسته به موفقیت آزمایش‌های راکت استارشیپ است که هنوز پرواز مداری خود را انجام نداده است.

این مدیر اسپیس‌ایکس می‌گوید استارلینک بیش از ۱ میلیون کاربر دارد و ظاهراً در ماه دسامبر این آستانه را پشت سر گذاشته است. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در سال ۲۰۲۳ بالاخره از کسب‌وکار استارلینک به درآمدزایی برسد.

درحال‌حاضر شرکت‌های زیادی در تلاشند تا سرویس ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند بیاورند. یکی از این شرکت‌ها آمازون است که با پروژه کوئیپر برنامه مشابهی را پیش می‌برد و در این زمینه با شرکت ورایزن همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آزمایش اینترنت ماهواره ای برای موبایل توسط استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =